Det där du pratar om "att det är inte som det var i början", nej för så kommer det aldrig att vara igen. Det är alltid speciellt i början för då är du "Nykär", det är speciellt, en ny person i ditt liv som du har fallit för och vill spendera all din tid med. Men den där nykära perioden tar slut till sist. Och jag tror att det är så för att man börjar lite på varandra mer och mer och man vet vart man har varandra, det är då alla dem rutinerna faller in att ringa hit och dit och säga "puss jag älskar dig" när ni lägger på eller vad ni gör. Men tillslut när dem här rutinerna är igång så kan det ju bli så att gnistan försvinner, personen är inte lika kul längre eller man bara glider ifrån varandra. För att vara "nykära" är en grej, en underbar sak som inte kommer tillbaks med din partner (skall ju aldrig säga aldrig) men jag tror ganska starkt på att den försvinner sen så är man ja "tillsammans" och tiden försvinner. Och så vaknar man kanske upp nån dag som du verkar ha gjort och tänker "Damn, jag tänker inte leva i nån slags deja vu hela livet" och du bestämmer dig för att gå vidare, eller så sitter gnistan kvar och man lever lyckliga länge.. Men den där förälskelsen du pratar om försvinner inte, inte på att tag varfall, har du varit kär i en person en gång så kommer den betyda en hel del för dig oavsett whatever (enligt mig) så försök inte bli av med den, ta istället dagarna som dem går och en dag så hittar ni kanske tillbaks till varandra, time will tell som La_latina sa :).. det blev visst en hel del, men lycka till! go natt!
http://www.homage.nu/