I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har kärleken en tidsfrist?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-09-12 20:18

Tog "Uppehåll" med min flickvän (Efter 2 nåt år) för två veckor sedan. Det kändes ganska fittigt att bara säga "Ja nu va det roliga över" så vi pratade igenom det istället & kom fram till att det vore bäst med ett uppehåll. Anledningen till detta är att jag på sista tiden, eller ja, de senaste par månaderna har fått tankar om livet & allt det där ni vet^^

Jag tänker i banor som "Damn, jag tänker inte leva i nån slags deja vu hela livet" för jag hatar verkligen att vakna, gå i skolan, ta en snus, skita.. Träffa tjejen.. Själva grejen att rutinisera sig själv, lr tankarna av det, mår jag inte bra av. Inte mentalt iaf. Går jag miste om nåt? Är också en vanlig fråga jag brukar ställa mig. Grejen att min ungdom har hunnit ikapp mig snart får mig att känna ångest.

Älskar min flickvän eller vad man nu säger, girlfriend on parol.
Det är inte det, hon har hjälpt ur massa skit & så. Jag tycker hon är nice o allt sånt också, men det finns ingen gnista kvar. Inget av det där man kände i början ni vet.. Så jag såg chansen och jag tog den, efter mkt velande.

Det känns bra och så, det finns massa andra tjejer och så o nu är jag i princip "Fri" att göra vad jag vill inom vissa gränser. Men jag älskar henne. Magkänslan var den jag följde men nu råder den motsatta. Gjorde jag rätt?

Vet att ingen av er kan säga om JAG gjorde rätt lr inte, men ni kan iaf dela med er av erfarenheter. Alltså, om ni också fått denna noja, gjort slut o allt de där.

(flyttat från blandat till vardagsfilosofi av lia 050912)

I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2005-09-12 20:22
Nej, äkta kärlek dör aldrig.
men sedan är frågan om den man är med är rätt liksom. Älskar mitt ex fortfarande. men vill ej vara med honom för det.

Man kan älska nån på många sätt. gäller o ta reda på vilket sätt och sedan gå vidare utifrån det. men oavsett.

Om hon älsakr dig och du älskar henne, n all that... kommer ni fortsätta erat förhållanden.. nån gång... kanske ej nu på sek, eller om nån månad, vecka.. dag.. time will tell...

(W)here is tha love......
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-12 20:24
Jag tycker att du själv ska tänka efter lite mer.

Ganska ofta så är det spontana och som känns spontant bäst,
det som faktiskt kanske är bäst.

Jag tycker att du kanske ska låta det vara ett tag som det är nu!
Vänta och avvakta, se efter hur det är och saker o ting känns...

då kanske du har hunnit tänka lite mer eller så..

gör inget förhastat som att ändra dig eller så o hålla på fram o tillbaka. tänk som sagt på det :)

det blir nog bra serru.. du är så ung
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-09-12 20:25
Det finns, som du redan misstänker, inget rakt svar. Om du och din tjej trivs tillsammans, så är det klart ni ska fortsätta vara tillsammans; ni får jobba på ert förhållande, på att hålla det levande (en enkel grej är att faktiskt göra saker tillsammans, speciella saker, även om det kanske känns som en rätt given grej).

Om du däremot mest är tillsammans med henne pga just rutin, och kanske till och med tycker lite småilla om henne, så är nog valet givet.
It's only gay if balls are touching

2005-09-12 21:07
tycker det är väldigt naivt att säga "äkta kärlek dör aldrig".
det är ju som att pissa sina ex i käften!

seriöst. mitt ex, jag älskade honom som no one before men allting är inte som det är i början och till slut så hamnar man i rutiner eller så blir någon osäker och det går åt pipan. men inte fan var min kärlek till honom oäkta bara för att det tog slut..

ja menar, seriöst? hur stor är chansen på att man faktiskt träffar mr.right som man hänger med tills man dör? är alla andra kärlekar under tiden oäkta bara för de? bullshit.

2005-09-12 23:39
phatie : känner att det är halvt riktat till moi så skall klargöra vad jag menade.

Äkta kärlek dör aldrig . menar då att om du älskat nån så slutar du aldrig älska denna, men kärleken kan förändras .

2005-09-13 00:22
La_Latina.
Jag håller med dig.
Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.

2005-09-13 02:08
Det där du pratar om "att det är inte som det var i början", nej för så kommer det aldrig att vara igen. Det är alltid speciellt i början för då är du "Nykär", det är speciellt, en ny person i ditt liv som du har fallit för och vill spendera all din tid med. Men den där nykära perioden tar slut till sist.

Och jag tror att det är så för att man börjar lite på varandra mer och mer och man vet vart man har varandra, det är då alla dem rutinerna faller in att ringa hit och dit och säga "puss jag älskar dig" när ni lägger på eller vad ni gör.

Men tillslut när dem här rutinerna är igång så kan det ju bli så att gnistan försvinner, personen är inte lika kul längre eller man bara glider ifrån varandra. För att vara "nykära" är en grej, en underbar sak som inte kommer tillbaks med din partner (skall ju aldrig säga aldrig) men jag tror ganska starkt på att den försvinner sen så är man ja "tillsammans" och tiden försvinner. Och så vaknar man kanske upp nån dag som du verkar ha gjort och tänker "Damn, jag tänker inte leva i nån slags deja vu hela livet" och du bestämmer dig för att gå vidare, eller så sitter gnistan kvar och man lever lyckliga länge..

Men den där förälskelsen du pratar om försvinner inte, inte på att tag varfall, har du varit kär i en person en gång så kommer den betyda en hel del för dig oavsett whatever (enligt mig) så försök inte bli av med den, ta istället dagarna som dem går och en dag så hittar ni kanske tillbaks till varandra, time will tell som La_latina sa :)..

det blev visst en hel del, men lycka till! go natt!
http://www.homage.nu/

2005-09-13 15:59
GangztaQueens
hehe "mister love doctor"

http://www.homage.nu/