I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag är rädd..

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-10-02 22:10

Jag är rädd..

Okej.. jag har ett problem. Jag vet inte hur jag ska lösa det heller. Det blir bara så invecklat.

Here we go. Hade en pojkvän, vi gjorde slut för lite mer än en månad sedan. Eller han gjorde slut, jag hade bett honom. Vi hade en skitdålig relation på ett sätt. Jag fastnade och jag kunde verkligen inte göra slut. Jag ska inte gå in på varför, det bara gick inte. Så, efter 10 månader tillsammans gjorde han (äntligen) slut. Och jag blev förvånad över att det inte tog mer än en natt att reda ut mina egna tankar och inse hur bra jag plötsligt mådde. Har haft grymt ont i magen så himla länge och det bara försvann.
Nåväl, hur dålig relationen än var ibland så hatar jag inte honom och han hatar inte mig. Så vi valde att fortsätta som vänner. Eller egentligen hade vi väl mest varit vänner de sista månaderna. Hur som helst, vi pratade mycket och han föreslog att vi bara skulle träffas och ha sex lite då och då.
Jag var lite osäker på det hela för jag mådde så bra och jag ville inte ha honom tillbaka på det sättet i livet och förstöra för mig.

Så, jag gick ut och jag dejtade och blaha blaha. Men det funkade inte. Kändes bara jättekonstigt, som att jag försötke ersätta honom. Så jag valde då att testa det här med att bara träffa honom och ha sex. Totalt misslyckat. Vi känner ju varandra så det är ju inte som att det blev "jobbigt" men det var ju jättekonstig stämning (vi har inte träffats sen vi gjorde slut).
Nåväl. Jag har i alla fall insett att jag inte vill ha honom, kände inget för honom what so ever.

Men, nu till problemet. Jag vill verkligen ha någon att krama. Verkligen. Problemet är att jag jobbar som fan just nu och har inga pengar tills slutet av nästa månad. Inte en krona. Jag har insett att det finns verkligen inte ett skit man kan göra. Så var träffar man honom man ska krama?
Well.. jag har tur. Eller? Jodå, finns på jobbet förstås.
Vad händer då? Jo. Jag är livrädd. För vad?

Jag vill verkligen ha någon att krama och den här kändes verkligen bra.. Och jag är rädd för att bli ledsen och sårad.
VARFÖR?
Varför har jag råkat ut för alla jävla människor som ska förstöra?? Jag vill verkligen bli älskad och älska någon.. men jag har insett att alla ex och mitt "nya" ex har gjort att jag inte ens vågar satsa.. eller så är det den här killen det är fel på.. han kanske vibbar konstigt.

Aja.. vet inte var jag ska komma med det här.
Kanske finns nån som kan få mig att inte vara rädd eller nått.. jag vet inte..

What we do in life echos in eternity.

2005-10-02 22:25
Jag är väl rädd att bli sårad igen kanske..

2005-10-02 22:27
Jo.. det blev mycket som hände på en gång.. men jag mådde så bra och så bra hade jag inte mått sen typ.. februari..
Men nu vet jag inte om det kanske gick för fort.. eller om det bara är höstfan..

By the why.. det är inte din systers pojkvän:P

2005-10-02 22:34
Stranger
Jag vill nog inte ha sex med honom igen..?

Jag känner mig redo men jag vågar inte släppa in någon.

C-c
Men jag vill ju ha en pojkvän. Hehe. Eller pojkvän. Nånting. Vad som helst. Men jag är så rädd att bli sårad :/
Ett år? Trodde det var typ två månader eller så. Hehe.

Och så skyllde han på att luren inte funkar ibland! ;(
Hehe.. nejdå. Han går säker. Jag får väl lägga mig i frysen och krama glasspaket eller nått:(

2005-10-02 22:42
Stranger
Det är svårt att förklara och jag vet inte om du förstår.. det är jobbigt.. Jag vill inte vara ensam. Jag hatar hösten.. men blir ju helt störd på den..
Hm..

2005-10-03 09:39
Nja.. det är inte sånt mys jag vill ha riktigt..

2005-10-03 14:20
Detta är ett väldigt vanligt problem bland ungdomar specifikt, skulle jag vilja påstå. Dåliga erfarenheter etsar sig gärna fast och det krävs tid att bearbeta den här typen av problem. Jag vet inte hur länge sen det var du och din senaste pojkvän gjorde slut, men om det var nyligen så kanske du ska pröva på att leva lite singel-liv ett tag och festa lite. :) Koppla av lite, så att säga.

Du ska definitivt inte sträva efter att hitta en pojkvän, det är värdelöst, stressa INTE. Stress och liknande får en bara att ta halvkassa beslut och ge sig in i saker man kanske inte vill egentligen. Så ta det bara lugnt. Jaga inte!

Mja, jag vet inte vad jag ska skriva. :) Det kommer när det kommer. Nästa gång du hittar någon som du verkar tycka är bra och härlig, var lite kritisik, ge dig inte in i något för snabbt.
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen"
- Organism 12

2005-10-03 17:21
Det känns ju som att någon e kär i kärleken..
Jag tycker att du verkligen inte ska försöka hitta någon kille..
Försök leva på egen hand.. Du måste ju kunna klara dig själv och inte vara tvungen att ha någon att krama hela tiden..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-03 17:24
bangar inte!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2005-10-03 18:49
förstar ditt problem, men kan inte riktigt hjälpa dej... tror att du bara behover ta det lugnt, lata alting ta sin tid, och sakta men säkert kommer du komma över det här... du kan altid fa en kram av mej om du vill... ja har ett helt lager!
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2005-10-03 19:21
Du ska inte ha problem att hitta nån av att döma från korten, stressa inte det utan det kommer när det kommer. Närheten är bara jobbig i början sen vänjer du dig och sen vill du ha din space! När jag lärde mig skilja på kåt och känslor insåg jag att jag inte behövde någon i mitt liv, bara ett knull då och då sen lev me the fuck alone

2005-10-03 22:25
ljungberg
Det var lite över en månad sen.. men han före det var ungefär ett år...

Lynguistic P20
Mjo, kan kanske hända att jag är. Men jag har varit väldigt mycket singel.. har alltid dumpat alla efter typ en månad så jag har alltit varit mer singel och jag är så trött på det. :/
Så klara mig själv kan jag.. är så himla trött på det..

pigglaen P17
:)

friktion P19
Åh.. tack :)

willylumplump
Nja, jag har väl kanske inte direkt problem att hitta någon. Men jag vill hitta någon jag inte hatar efter ett par månader... jag vill inte ha bara någon liksom.
Men problemet nu är ju att jag blir livrädd för den här på jobbet när han kommer för nära...
för jag tror att han tänker såra mig.. antar jag... :/

Tack för alla svaren.. det är bra :)

2005-10-03 22:27
breaky_grl F19
Men du ska ju ändå inte sitta o hoppas på att alla killar är din nästa pojkvän o att du verkligen måste ha någon att krama..
enligt mig så tror jag det går bättre om du bara chillar.. sen så kommer det väl om det kommer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-03 22:32
Lynguistic P20
Näe.. tror inte att alla killar är min nästa pojkvän. Jag är för kräsen för det^^

Alltså jag tror det blev lite missförstånd när jag skrev.. det jag menade var att jag var så himla rädd för att komma nära dom jag har kommit nära.. det känns som att dom tänker såra mig..

2005-10-04 17:55
Breaky_grl

Jag vet vad du menar, Det handlar om ta den risken. För man kan bli fuckad av precis alla och det är omöjligt att veta av vem eller anta något. Sen får du bedömma om den personen du träffar verkligen är värd att risken att bli sårad för,att lägga tid på (förhållandet) och är värdig av dina känslor. Oftast blir det nej på det. varför? för att om du kan tänka, analysera och fundera kring en person är det inte rätt. Kärleken är blind, och är du inte blind är du igentligen inte kär..

2005-10-04 18:52
willylumplump
Du har rätt.. men jag har alltid vågat chansa.. det är nu jag har blivit helt.. ja.
Jadu.. det är så jobbigt bara.

2005-10-04 19:34
i feel you, det e inte lätt. du kanske träffar nån, blir as kär. vågar satsa och blir fuckad igen värre än sist. det är det ironiska med livet, man går i fällor och tar sig upp igen.. och så går det frams tills man hittar rätt. T,e,x om du käkar på en buffe. Då går man inte fram och fyller tallriken till toppen med endast en maträtt, sen påväg tillbaka till bordet är man nojjig att det kanske inte smakar bra. Sen sätter man sig och smakar på det och konstaterar att det är skit, då sitter man där med hela tallriken full utav det. Man lägger upp lite av varje maträtt, smakar på allt och det som va äckligt dumpar man och det som smakar bra tar man mer utav! haha du hajjar.. ta lite av varje och sålla!

2005-10-04 20:10
willylumplump
Hehe.. men jag är så bra på att ta lite av varje.. Eller ja.. det låter ju lite slampigt men det var inte så jag menade..
Men jag antar att det kommer ordna upp sig i livet förstås.. jag är ju inte direkt 80 år. Hehe..
Men jag är rädd för att smaka nu för tiden..

Har hänt så jävla mycket.. otrohet och en massa svek och konstiga förhållanden... och så blir dom som idioter när man gör slut etc etc.. Och så nu helst plötsligt efter "den senaste" (som jag förövrigt är bra vän med nu och så igen) så känns det bara som att jag inte vågar. Inte för att jag är rädd att det ska skita sig för jag menar.. det kommer det göra. Och jag vet att man kan bli dumpad.. det är inte det.
Det är något annat ?:S

2005-10-04 20:20
bli inte ihop med dom då, lek runt.. ha kul och lägg känslorna på hyllan. jag vettifan vad du syftar på igentligen, det finns mycket bra killar där ute och du vill bli seriös. Försök inte kära ner dig och sånt,. jag vet inte.. jag är fel person att prata sånt här med haha

2005-10-05 09:08
willylumplump
hehe.. därav "jag vågar inte smaka"... jag vill inte bara testa folk hela tiden. Jag har gjort det och jag orkar inte längre..
Och nu "vågar" jag ju inte heller..

Fueldog
Jag vill ha en relation.. men det går bra med myset också :) Jag vill bara inte vara ensam. Och ensam blir man när alla andra har sina jävla fasta förhållanden och jag dumpar folk på löpande band ;(

2005-10-05 09:15
Skriv till bullen för fan. Sluta grina.

Du kan ju inte sitta framför datorn och tycka synd om dig själv om du vill åstakomma ngt. Ut och leta. Här hittar du inget.

2005-10-05 11:22
Ljudas P22
Hmm.. vad ska bullen hjälpa mig med? Programmet finns inte längre..

Jag grinar inte, jag tror inte heller att jag har skrivit någonstans att jag grinar. Så det blir svårt att sluta grina när jag inte ens börjat.

Åstadkomma något? Så du menar att bara för att jag känner så här och skriver ner det så kan jag inte åstadkomma något? Intressant teori, jag vill gärna höra mer. Hur kan det jag skrev påverka så mycket att jag nu inte kommer kunna åstadkomma något? Varför måste jag vara ute och leta hela tiden? Jag har ju redan hittat någon, eller hur?
Så på vilket sätt gynner det mig då att vara ute och leta efter något, då jag redan funnit det?

Jag tycker inte synd om mig och jag vill inte heller hitta något här, var sa jag det?

2005-10-07 16:26
Mr-Hyde P-1
Du behöver inte tycka synd om mig.. det var inte det det handlade om...

2005-10-07 18:39
rädd att bli sårad ska du inte va breaky.. du kommer vävas in i ett ångestmönster som är svårt att ta sej ur. Släpp bara loss och låt känslorna komma.. den här mannen kanske verkligen kommer ge dej allt... och sumpar du det så är det som att tacka nej till lycka, och det gör man inte (förutsatt att man inte alltid fått som man vill)... kör hårt nu o hoppas det lossnar, kul att se när det går bra för folk, då kanske det finns hopp, även för mej...

shit va gay jag lät.

peace
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2005-10-07 19:42
shunare P22
Tack.. du har rätt.. så klart :/
Men jag tror att jag ska ta det lugnt i alla fall. Jag har pratat med honom och sagt att jag vill ta det lugnt och så, han förstod..
Men tack i alla fall :)
Lät inte så gay :P

2005-10-07 21:09
Messo P20
Vad hjälper det mig om det är ett värdsligt problem??