I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Horoskop, va fan?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-10-07 13:07

Horoskop, va fan?

Jag har aldrig varit så särskilt på vad gäller trovärdighet i horoskop å sånt, men nu börjar jag fan tvivla.
Eftersom Metro så bra har satt sina nedanför Elvis, är det ju självklart att ögonen ploppar dit efter sista serierutan.
Jag kan dra lite exempel så nifattar varför mun vart format som ett O dom senaste månaderna:

Nån dag:
Din ekonomiska sitts kommer få ett lyft, nu kan du börja planera helgen!

Och vad händer: Jag står utanför mig då farsan rullar upp i en taxi lagom full från ett kundmöte på Solvalla. Han har vunnit lite cash å räcker snabbt fram 5000 bagis som han tycker jag ska sätta sprätt på. Tack metro!

En annan dag:
En person du inte har haft kontakt med kommer att dyka upp under dagen

Och vad händer:
En polare som jag inte sett sen han flyttade från stan typ 95 kommer lunkandes på gatan, självklart tar vi en fika å pratar gammla minnen. Tack Metro

Och så ärdet var och varannan dag, va fan, ska jag börja tro på sånt där nu eller vadå?

:.:: ::..: ::.::..: ..: ::. :..:: Denna rad är skriven med blindskrift

2005-10-07 13:37
Hehe, jag tror inte på sådant dravel, men läskigt nog stämmer det in ganska ofta. Coincidences, coincidences...
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."

2005-10-07 13:40
Pemezia

Du tenderar att bara minnas de gånger horoskpet slår in. Tänk på hur många gånger horoskopet inte slår in. Det är såpass vaga förutsägelser så att det är klart någon av dem slår in lite då och då. Tro inte på sån dynga.

//Peace

2005-10-07 15:16
Pemezia Jo så tänker jag med, asså ibland stämmer det in som faan. Men sen å andra sidan så tänker man att om horoskop stämmer då skulle det som står i horoskopen hända alla människor. Alltså t.ex. skulel alla stenbockar få ett oväntat besök på en torsdagskväll och skyttarna skulle passa sej för främlingar på Lördagnatt.
Det kan inte stämma för alla. Men visst är det skumt när sånt stämmer :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-07 15:17
GAIA P23
Ja jag vet, men nog fan är det lite scary.

2005-10-07 15:19
Tänk om det är så att alla horoskop säger olika, när just jag läser stämmer det in på mig, nån annan läser samma horoskop, men då kanske det står nått annat? Ingen vet!
Jag börjar bli knäpp, jag har till&med lagt in en cocosboll i frysen!

2005-10-07 18:27
Gaias svar räcker? slut disskuterat...
Mind Your Head...

2005-10-07 20:16
horoskop är fan läskigt!

idag stod det typ : du har haft en tuff vecka och du har lite kärleksbekymmer som gör dig inåtvänd

ja, jag har haft en sjukt jobbig vecka! och ja, idag har jag fått lite problem med mitt förhållande och inte varit särskilt social med någon...

kärleken till pengarna är roten till problemen.

2005-10-07 20:28
Pemezia

du tackar metro för att din pappa gav dig pengar? jag missar logiken där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-08 12:46
haha jag skulle nog inte tro for mycket pa det dara... jag har en vän som praktiserade pa en annan tidning och hennes första uppgift var att skriva horoskopen...

ofta ar det grova generaliseringar typ: du kommer uppleva nagot ovantat under dagen...

om du testar att lasa alla horoskopen sa kan du se att flera stammer in pa dej...
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2005-10-09 16:45
junkgirl
Om inet metro hade skrivit det just den dan, hade jag kanske inte fått nå para..

2005-10-10 11:40
det har fan stämt för mig en del den senaste tiden.. känns skumt som fan att läsa när det verkligen stämmer in perfekt..

som idag.. kommer inte ihåg exakt vad det stod men typ:
din dag börjar inte bra men oroa dig inte för det kommer sluta bra

min morgon sög röv! vakna kl 7 av mig själv efter jag sovit 5 timmer och kunde inte somna om, sätter mig och chillar på whoa och msn men efter ett tag så fuckar sig internet och jag kan inte komma in på typ mer än 1 timme så skittrött och lite smått irriterad men det kommer bli nice för min polare fyller år så det blir mat och film hemma hos han sen :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2005-10-10 23:35
Grejen är väll att man kommer ihåg DÅ horoskopet stämt och inte tänker på alla de andra gångerna då det faktiskt inte äns varit i närheten av ens dag.

Det andra är ju att sakerna de spår är så suddiga som "du träffar en främande person" eller "du får ett konstigt brev på posten" att sådana saker faktiskt händer ganska ofta och många..

Därför Herr Bono inte tror på det :p
Miljarder med flugor kan inte ha fel! Ät Bajs!

2005-10-11 02:01
men metro schmetro. läs ordentliga horoskop och förundras

2005-10-11 02:10
helenay F19

bra där.

2005-10-11 09:54
Mina horoskop stämmer ibland,men jag tror dom skriver sådana saker som kan hända vem som helst.
läser man "riktiga" horoskop stämemr det bra på mig iaf.
Jag har en bok om tvillingarna och jag bara känner mig helt cp för ALLT stämmer in på mig utom en sak-att tvillingarna skulle vara oärliga.snarare tvärtom e så ärlig så jag har problem med det.

2005-10-11 21:36
har sockerpappan vart i farten igen?
Tavlor - Väggar
WWW.DR-FACELIFTER.COM
Rappare

2005-10-11 21:59
Horoskopet har stämt in exakt ungefär 5 ggr under hela mitt liv. Och då har de stått typ exakt som min dag var.

En gång stod det:

Du kommer hamna i en ledsam situation men pengar kommer göra det lättare för dig (nå sånt, det var jätte längesen det hände, jag gick i fyran)

Det var dagen då jag fått tandställning och tänkte att livet var slut, men sen sa mina föräldrar att jag skulle få en krona per dag som jag hade den, och 40kr i månaden utöver det :P Så då kändes det bra igen.

Orkar inte rabbla upp alla men visst, det stämmer ibland. Men man vet även att det inte är på riktigt eftersom jag sett samma horoskop återkomma :P
facebook.com/idiomatisk - fan page