Däckad i tunnel.
Ja, idag hittade jag och en kompis en kille som låg i en tunnel, däckad. Försökte få honom att säga vart han bor, men han mumlade bara massa skit. Efter ett tag ringde vi snuten, men de kom aldrig. Iaf så slutade det med att han vinglade ner i diket och somnade. Om DU hittade en snubbe däckad i en tunnel denna ljuva lördagskväll. Vad skulle du göra? 1. Muddra honom och ta allt han äger. 2. Ringa snuten. 3. Tänka "rätt åt honom" och dra iväg utan att göra ett skit.
Jag skulle förmodligen försök få ngt vettigt ur honom, om inte det skulle funka skulle jag nog snarare välja att ringa ambulansen istället för snuten, för risken finns ju att han fryser ihjäl om han får ligga kvar där ute full, och vad kan polisen göra egentligen? snubben lär ju snarare behöva magpumpas eller liknande och tas om hand av folk som kan hantera sådant...
Vi försökte prata med killen, fråga vart han bor etc. Men när han bara mumlade skit som "jaa klara määääh" för att sen gå och lägga sig i ett dike, så gav vi upp till slut.
Maaarcus: aight, jag skulle förmodligen inte gett upp så lätt dock, jag har själv sagt såna grejer rent reflexmässigt när jag varit äckligt packad, men när jag fått höra det dagen efter minns jag inte att jag sagt det, och inser själv att jag absolut inte klarat mig själv, men inget ni kan göra åt saken nu längre kanske
Lätt?! :P Vi höll på i minst en halvtimma att hålla på och få nåt vettigt ur honom. Sen ringde vi som sagt polisen, som aldrig kom. Dock så tyckte jag jävligt synd om killen.. Tänk om vi aldrig upptäckt honom? Han skulle säkert frysit ihjäl eller något.
Maaarcus hmmmm ok, ja det var ju bra..men vad jag menar är att jag inte skulle lämnat honom, skulle som sagt ringt ambulansen, men det är ju inte säkert att det hade hjälpt, hursom helst jävligt bra att ni överhuvudtaget försökte hjälpa många skulle säkert bara gått förbi.....hmmmm men vad hände med honom nu då? det verkade ju på dig som ni lämnat honom ute ändå?
jag hade ring ambulansen. att råna någon som inte kan ta hand om sig själv ligger liksom inte för mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tänk om vi aldrig upptäckt honom? Han skulle säkert frysit ihjäl eller något. - Och iom att ni upptäckte honom så kommer han inte att frysa ihjäl? Han var väl lika mycket utomhus i kylan efter att ni gått, som han var innan ni kom? Skulle aldrig i helvete lämna någon sådär.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
Senast jag hittade nån i en tunnel fixade jag kaffe och tvingade med honom till bussen så han kunde åka hem.
Jag skulle muddrat honom, ringt polisen och sedan tänkt "rätt åt honom"
I, Rowboat
haha general krog! :-) vaknade precis, dagens första skratt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
i vanliga fall brukar jag låta däckade människor vara eftersom jag själv hatar när människor håller på att peta på mig och fråga hur jag mår, så länge jag fortfarande andas dvs. annars är gesten uppskattad. kan bara minnas att jag försökt hjälpa en däckad person en gång, men det var bara för att en massa heta fjortisar stod runt honom och ville ha hjälp att få liv i honom. han var tjock och oförskämd, jag borde ha tagit hans plånbok när jag hade chansen. kom precis på att det kanske var kyligt ute när ni hittade honom. då är väl chansen aningen större att jag skulle hjälpa någon, fast förmodligen skulle jag skita i det hursomhelst.
Jag hade låtit han ligga där. Jag hade själv hälst velat ligga där om jag hade däckat.
mantis: Ja för om man deckar i den här kylan för att man druckit så mkt att man inte har kvar medvetandet så vill man ju självklart ligga kvar.
fråga om han ska med på en återställare
Jag skakar i dockskorna... Kriget kommer!
Snatchat hans mobil, ringt ett nummer, sagt att denna person X ligger i ett vått dike avdäckad och be personen på andra sidan luren komma och hämta honom. Lagt tillbaka luren, glidit vidare.
4. leta fram hans mobil, ringa hans kompisar så det får komma å hämta honom. det har vi gjort en gång :)
Jag hade precis som junkgirl, ringt ambulansen. Jag hade aldrig haft samvete nog att lämna en människa sådär. Turkish_Raki Jag vill bara slå dej på käften ibland. Du gör mej så fruktansvärt förbannad så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
jag hade ringt bengen eller hjälpt personen, har själv däckat på en parkbänk så ja vet hur det är om man råkat däcka.
Hahaha banditen hahaha..Alla andra whoaironiskttråkigamänniskor, you suck att vara ironisk/sarkastisk på nätet utan fantasi är sååå 2001.
Hittade en a-lagare som låt avsvimmad i en buske då ringde vi en ambulans men de frågade om vi visste vad han hette, då vi inte visste det ville det inte skicka någon ambulans då han inte svarade på tillfrågningar (han var ju avsvimmad) så kunde vi inte få ur namnet heller. Så det kom ingen ambulans men han vaknade iaf någon halvtimma senare och såg jävligt arg ut och gick vidare.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
Det man borde göra är ju att kolla in läget hos den personen, vilket jag skulle göra om jag är onykter, är jag nykter däremot skulle jag nog börjat fundera på om "han är aggresiv" och sådana saker men beror ju helt på hur personen i fråga ser ut men jag skulle inte lämnat den personen utan att ringa efter polis//ambulans i alla fall om det verkas behövas. Lite medkänsla måste man ha.
Miljarder med flugor kan inte ha fel! Ät Bajs!
Battlerappare
2005-10-17 21:49
skulle det vart nån vanlig snubbe som råkat druckit för mkt (inte en luffare dvs) så skulle jag nog ta hans grejer o sticka
:c
Graffare
2005-10-17 22:03
kxn P18 snällt och mysigt. den vanliga snubben kanske är lika fattig. iof märks det väl i hans plånbok, men lol på er som är så fattiga som snor grejjer från däckade personer.
They called me Mr. Glass
saken är....killen som ni hittade låg bara o softade ju ;D självklart, han var lite packad, men han var varm o go...så han la sig ner o softade lite, sen kom några störiga ungdomar och då spelade han bara full som fan så att ungarna skulle sticka...ja svär han ligger kvar där nu o softar
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
GAIA oj, haha. jag LOVAR att jag inte härmas. det har faktiskt hänt. och att inlägget kom just efter ditt var bara mystiskt.