I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kanske är ensam som tycker såhär med relationer.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-10-16 12:33

Kanske är ensam som tycker såhär med relationer.

Krånlig rubrik jag vet, jag skall berätta mina realtioner till vissa kompisar under min uppväxt.

Jag har under hela min uppväxt bott i ett litet samhälle där alla känner alla, alla som jag kände där hade fotboll/innebandy/golf som stört intresse och jag kanske var den enda som höll på med något helt annat som tv-spel eller bygga ( allt från lego till kojor).

Diskussionsämnet i skolan var sporterna givetvis, så jag fick aldrig dela med mina efarenheter nån gång. När jag hälsade på några brukade vi alltid spela fotboll/innebandy ja allt som inte jag tyckte va skoj men jag hade ju inget val.

Åren gick och internet kom till så dom som jag växte upp med la ner sporterna och lirade CS, men jag föredrog inte skjutspel så jag spelade hellre ett spel som hette Warcraft 3. Givetvis var man då ensam igen med ett annar lir på den tiden, så diskussionsämnet blev inte mitt igen.

När jag gick ut 9:an och skulle flytta till en större stad så höll jag tummarna på vilka klasskamrater jag skulle få där, undertiden på sommaren blev jag intresserad av militärt historia (eventuellt spetsnaz soldater i Ryssland) så kanske det skulle finnas någon från min klass som hade lika intressen som mig.

Det visade sig att dom hade estet som största intresse och möjligtvis skate/snowboard.

Jag var/är hitills besviken på mig själv, att jag aldrig någonsin under min uppväxt tills nu har samma intressen som mig i en klass. Livet känns orättvis, men samtidigt så orkar jag inte hålla på med att försöka vara som alla andra och låtsas vara intresserad.

Det finns antagligen många här inne på Whoa som har klasskamrater med samma intressen, det skall ni vara stolt över. För de finns dom som mig som aldrig få prata om sina intressen i klassrum som ni få.
Ofta så brukar man få höra några från min klass som ha så roligt som pratar om gurun/trummor/Iron Maiden mfl.

Jag har hittat folk som har samma intressen som mig men problemet är att dom bor som sagt långt borta eller att dom är fullvuxna som jobbar 24/7 typ :P.
Så vad föreslår ni vad man skall göra? Finns som inget att göra än att fortsätta lyssna på deras diskussioner och jag håller kvar mina intressen för mig själv.

Fjortisskrivt eller inte, det avgör ni. Men jag ville bara dela med mig eftersom jag har läst en hel trådar där folk är desperata eller dyl.

2005-10-16 13:21
Vad gör du om helgerna då? Kan du inte umgås med dem även om ni inte har så jätte lika intressen?
http://www.homage.nu/

2005-10-16 13:54
Maniack: Nej det verkar som att det inte går för att vi inte har något gemensamt. Det är nyckeln serru och jag har själv märkt de.

2005-10-16 14:04
Men kan du verkligen inte umgås med dem bara för att ni inte har så jätte lika intressen, lär av varandra då
http://www.homage.nu/

2005-10-16 15:17
Om du inte hittar någon med liknande hobbyn, försök hitta någon med samma humor eller livsattityd, då brukar det funka att prata och umgås även om man inte delar exakt samma fritidsintressen. Och som Maniack sa, lär av varandra!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2005-10-16 16:27
Tack Sub! :) Men så är det mitt livs historia när det gäller att umgås med tjejerpolare, det är sällan de delar min smak och mina intressen i alltför stor utsträckning. :P
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2005-10-16 16:54
Japp, så länge man har det gemensamt så spelar allt annat inte så stor roll! :)

2005-10-16 18:19
klart att vars man än befinner sig så känner man sig ''unik'' på ett sätt
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg

2005-10-16 21:39
Mannen med all respekt jag känner igen mig till 100% procent.!!!
Jag har genomgått allt du nämde... ren kopia..

Dock bestämde jag mig att ändra på det hela, här är mina råd:

*Börja på någon fysiskt aktivitet, t.ex. sport, styrketräning osv.
Slår vad att säkert flera i din klass vill eller kanske styrketränar.
Alltså så kan ni dra o stryketräna tillsammans vilket är mer roligare.

*Fasna inte alltför mycket i intressekomplexet, med tiden går oftast 1år så börjar ni få samma intressen. Det svåra är nog musiken, om ena är hårdrockare och du är hiphopare försök att lyssna på något mellanting. Kanske likning park som exempel.

*Om du vill ha fler kompisar, bli kompis med personer som är oftast singlar, dvs går ensamma, alltså inte helt söndermobbade. men ganska passiva i diskussioner osv.

*Gå med i någon förening, organisation, klub, något som du kanske har lite intresser i eller kanske vill bättre på?
Kanske dansa? Street Dance.

*Styr upp lite fester, bjud hem klassen och några som du känner.
Uppskattas alltid. du träffar helt nya personer på fyllan.
Samt att det är enklare att prata då man är full : )

* Ta alltid inniativ till att börja med, jag vet det känns jävligt att fråga 3-4 ggr om man vill göra en grej. men efter en tid så börjar motparten också göra.

Det var alla min råd..

Nu är det bara flickvän som saknas i mitt liv, så är jag nöjd : )

Lycka till.
Besvara gärna tråden....

2005-10-16 21:46
det är ju bra råd och allting men allt det där verkar bli så himla ansträngande det här kanske gäller bara för mig men det känns som jäkla ovärt att behöva göra allt det där för att bli likvärdig de andra
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg

2005-10-16 22:05
Tack för dian råd Smirnoff, men jag glömde berätta några saker.

1. Jag håller redan på en sport och styrketränar, Judo tränar jag.

2. Styr jag upp en fest så är de inte så säkert att jag få fara på deras.

Det var allt.

2005-10-16 22:17
Spetsnaz:

Har du frågat nån om de vill hänga med att styrketräna?

Visst du kan inte bli bjuden på deras fest, har själv hamnat 1-2gång i denna situation..
men däremot har jag blivit bjude flera gånger utan ens tanke.
Men du kan erkänna att dina chanser ökar avsevärt om du styr upp en fest.

Kan även passa på att mina intressen har ändrats från tiden. först Tvspels nörd, datornörd, nu sport och festnörd..
Samtidigt under tiden har min klädstil ändrats och likaså musiksmak.
Och det sista trivs jag mycket bättre med...

2005-10-16 22:45
Ehh men grejjen är ju så att jag bor som i en annan del av staden, alltså där jag bor finns de ICA MAXI och ett gym medans den andra sidan (procenmässigt bor dom flesta i min klass,majoritet) där finns de COOP forum och ett annat gym. Känns ju väldigt onödigt att fara till deras gym bara för att vara som alla andra, tycker det känns fel att göra något sådant.

Vad har du hamnat i 1-2 ggr?

2005-10-16 22:58
Bli vän med någon på det gymmet du tränar på då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-19 09:41
Jag känner igen mig som fan i det du skrev, men det blir bättre och bättre med tiden och folk nishcar sig mer och mer efter sina intressen, snart har många olika intressen och då spelar det mindre roll. If u get what i mean.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Rappare

2005-10-20 19:24
Jag förstår vad du menar. Min situation är raka motsatsen till din.
Jag är t ex intresserad av Kampsport (Tränar Ju-Jutsu, Kickboxing och Judo), TV/Datorspel, Film, Anime och näst intill alla sorters musik (är däremot hiphoppare i det yttre). I min klass är majoriteten intresserade av samma sorters filmer och anime som jag, har tre gamers som har samma spelsmak som jag, 3 som håller på med kampsport varav 1 jag tränar Kickboxing (som dessutom har samma hiphopsmak som jag) med och 1 jag tränar Judo och Ju-Jutsu med.
Även om jag inte är en kopia av någon så kan jag alltid prata med vemsomhelst i min klass om något som vi har som gemensamt intresse. Och så är jag rätt bra för att intresera mig för andras livsituation. Jag har en perfekt klass. ^^