Mannen med all respekt jag känner igen mig till 100% procent.!!! Jag har genomgått allt du nämde... ren kopia.. Dock bestämde jag mig att ändra på det hela, här är mina råd: *Börja på någon fysiskt aktivitet, t.ex. sport, styrketräning osv. Slår vad att säkert flera i din klass vill eller kanske styrketränar. Alltså så kan ni dra o stryketräna tillsammans vilket är mer roligare. *Fasna inte alltför mycket i intressekomplexet, med tiden går oftast 1år så börjar ni få samma intressen. Det svåra är nog musiken, om ena är hårdrockare och du är hiphopare försök att lyssna på något mellanting. Kanske likning park som exempel. *Om du vill ha fler kompisar, bli kompis med personer som är oftast singlar, dvs går ensamma, alltså inte helt söndermobbade. men ganska passiva i diskussioner osv. *Gå med i någon förening, organisation, klub, något som du kanske har lite intresser i eller kanske vill bättre på? Kanske dansa? Street Dance. *Styr upp lite fester, bjud hem klassen och några som du känner. Uppskattas alltid. du träffar helt nya personer på fyllan. Samt att det är enklare att prata då man är full : ) * Ta alltid inniativ till att börja med, jag vet det känns jävligt att fråga 3-4 ggr om man vill göra en grej. men efter en tid så börjar motparten också göra. Det var alla min råd.. Nu är det bara flickvän som saknas i mitt liv, så är jag nöjd : ) Lycka till. Besvara gärna tråden....