I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad ska man göra då?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-10-17 13:47

vad ska man göra då?

om man vill två saker exakt lika mycket. hur mycket man än tänker på fördelar och nackdelar och sånt så blir de alltid jämnt. jag har lagt ner hur mycket tid som helst för att kunna bestämma mig men de går helt enkelt inte. samtidigt står dom båda alternativen och pressar mig på ett beslut. är de bästa kanske att inte välja något då? eller skulle de bara sluta med att jag har dom där två alternativen igen. varför kan man inte bara veta vad man vill.... allting har en förmåga att bli så sjukt komplicerat. någon mer som har beslutsångest här?

2005-10-17 13:50
beslutsångest ja!
jag brukar singla slant. känns alternativet det blir inte bra brukar jag gå på det andra. känns det inte heller bra brukar jag fundera på varför inget känns bra. funkar aldrig egentligen men får mig att tänka på ett annat sätt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-17 15:18
Man dör.

Buridan's Ass
I'm back!

2005-10-17 21:41
Doggland F0
Eller så väljer man bara ? =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-17 21:50
du skriver det helt klurigt, vadå, är du kär i två samitidigt?
http://www.homage.nu/

2005-10-17 23:55
du ber någon fråga dig t ex, banan eller äpple? blå eller gul? det ska mosas på med frågor och du ska svara så snabbt det går. helt oväntat kommer frågan om det du nu ska välja emellan. det är stört chans att du svarar det du helst vill utan att kanske riktigt ha fattat det.. fram tills nu då.

kan funka, kanske inte :)

2005-10-17 23:56
roll the dice baby

2005-10-18 11:12
får se hur de här slutar..

2005-10-18 15:37
om något av alternativen rör någon annan människa som du tycker mycket om, tänk på hur hon skulle reagera. eller fråga vad hon tycker?
då kan du kanske göra någon annan glad också

btw så vore det väldigt spännande att veta vad det är du väljer emellan?
vadå? jag dyster?

2005-10-18 18:06
Lynguistic: Det är en fånig paradox, det vet jag. Men man kanske dör... de gamla gubbarna från förr kanske har rätt? :)
I'm back!

2005-10-18 20:06
doggland, jag greppade inte riktigt varför man skulle dö? skulle själen/hjärnan/rumpan slitas i två stycken?
vadå? jag dyster?

2005-10-19 09:07
det är inte riktigt frågan om hur någon Hon skulle reagera utan Han.. i det här fallet dom..
men jag tror att mitt problem har löst sig själv. genom att jag inte har gjort någonting.. haha vilken bra lösning.

2005-10-19 11:10
ne jag vill typ ha dom lika mycket. men om jag väljer en så kommer jag "komma på" att jag vill ha den andra och tvärt om.. jag kan inte bestämma mig helt enkelt.. men nu har de nog löst sig tror jag..

2005-10-20 11:15
jag får oftast båda om jag måste välja. det är nog inte så bra för mig egentligen...

2005-10-20 13:44
ha kakan och äta den!
ta båda! ...det värsta som kan hända är att du förlorar allt, men det är det värt för det där korta vackra ögonblicket när du hade båda.