Sinnesstimulans
Det här är en knasig tråd. Vet inte riktigt vad jag vill med den. Men det kommer jag nog på när jag skrivit halva. Visst fyller vi våra liv med olika aktiviteter? Vissa är onödiga, vissa viktiga, vissa roliga, andra inte. Men ALLA ALLA fyller en funktion. Eller hur? Lämna att gå i skolan och att jobba utanför. Nu pratar vi om såna här småsaker som att ha sex, äta godis, snusa, röka, droga, lyssna på musik,tog chatta med folk, ringa långa samtal, skriva sms osv. Min fråga är, klarar du av att vara utan dessa saker? Nikotin och droger är ju saker för sig, eftersom at dom är fysiskt beroendeframkallande också. Men varför är dom så viktiga för? Har du någonsin tänkt på att bara ta av dig naken och vara utan någonting i en hel dag, eller något liknande? Vad skulle man kunna erkätta alla dessa saker med? Nu kopm jag på vad jag vill med tråden. JAg är rädd, jävligt rädd. Jag tror jag har gått in i någonting jag inte kan hantera. Jag har avstått från sex, onani, droger, musik , nikotin och fysisk kontakt i snart en vecka. Och igår kväll blev jag sugen på nåt. PÅ NÅT! Nej, snarare allt. Jag ville ha en cigg och ett ligg! Det ekade i mitt huvud hela dagen. Jag höll mig. Jag höll mig och hade tålamod. Till slut tänkte jag att jag skulle ordna det och bli av med suget genom en handralla i duschen. Låt mig förklara för er att jag har märkt att jag mår kasst av dessa saker och har mått mycket bättre sen jag "slutade" med dom. Hursomhelst. Jag känner att jag vill belöna mig själv. Runk i duschen, lite fet musik och så massa godis. Efter första godisbiten känner jag starkt obehag. Det smakar äckligt, och musiken är skrämmande, jag får panik! Stänger av allt. Slutar äta och tar en till dusch. Nu är jag rädd. Kommer ajg aldrig mer kunna röka/snusa/knulla/runka/lyssnapåmusik/ät a godis utan att må dåligt?Och om det nu är så. Vad ska jag fylla min vardag med om det inte är dessa beroenden? Jag ska ge hela dagen åt det idag. Försöka fundera ut något, för att det här är skrämmande för mig. Ska försöka gå promenader, äta nyttigt , prata med någon eller nåt när jag får sugen. Eller vad tror ni? Vad ska jag byta ut mina beroenden mot? Jag blir ju kåt och nikotinsugen precis som alla andra.
Om du tyder vardagssituationer, såsom hygiensexercis och födoritualer som potentiella beroenden är jag den första att ta av mig kepsen i den internationella gesten för: "Jag är ledsen, men detta är inte normalt" Du vill ha tips på alternativa missbruksområden. Jag slänger i så fall i väg dessa: * börja spela tv-spel (japaneese style a.k.a 22t/dag) * lär dig laga mat (tinas kokbok ska sitta i ryggmärgen på samma sätt som bibeln sitter i Alf Svenssons ryggmärg) * styrketräna (hoa-hoa och/eller dolphan borde eller ska vara rimliga idoler och/eller mål)
Sök: ◦ webben ◦ sidor på svenska ◦ sidor från Sverige Kompletterande resultat - Cachad - Liknande sidor
Vet inte vad jag ska svara riktigt, men skriver ändå så du inte tror att den går osedd förbi ^^,
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
txiiki. Nej jag, jag menar att sluta missbruka SEXET. Jag har haft sex minst en gång om dagen (på olika sätt) i flera år. Att sluta röka och snusa, för att det inte är bra för mig. Asså, från börjar var det mycket för att bli lite mer andlig av mig. Och jag insåg efter första veckan att jag kände mig mycket bättre. Porr har jag inte kollat på på flera veckor. JAg hatar det. Träning och matlagning låter jävligt bra. Om du tyder vardagssituationer, såsom hygiensexercis och födoritualer som potentiella beroenden är jag den första att ta av mig kepsen i den internationella gesten för: "Jag är ledsen, men detta är inte normalt" håller med dig.
Mackan. Hehe, tack. Är bara riktigt fundersamt. Om inte det här håller så återgår jag nog till nåt av mina beteenden.
Hej Du har fångat dina vanor och vill sluta med dom. Problemet är att du inte kan för du har ingen lösning till problemet, är det inte svar du är ute efter? Hur ska jag kunna bli av med dessa vanor? Varför behöver jag mina vanor? Skulle det lösa problemet att ställa sig och bli en matlagnings expert i stället? eller finna mina nya behov i video butiken? Verkilgen inte, då snarare flyr du från dina problem som tidigare. Tanken är gammal. Försöker alltid hitta ett resultat. Varför snusar jag? Hur slutar jag? Och när jag väl har isolerat mig ifrån mina vanor börjar jag genast upprepa mig på annat. Tanken är begränsad, beror helt på våran uppväxt och utbildning. Under Alla dessa gamla traditioner har blivit tanken blivit "en actor" Söker ett resultat i allt. Mina vänner säger att dom hittat sig själva, att dom en dag kommer finna lyckan, men vad dom snarare söker är ett resultat, någongång tror dom att dom kommer få uppleva det ultimata. Men snarare får lida igenom tiden för att nå målet. Våran hjärna är resultatet av tidigare generationers, människor. Våran utbildning är destruktivt och vi får aldrig lära oss vilket vackert instrument vi spolar bort, istället lever vi utifrån det och tror att allt bygger på vad vi tror. Men det gäller bara att se allt som det verkligen är. Vad ska jag byta ut mina beroenden mot? Rätt releation till människor
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
frudda P20. Så att sluta med beroenden man anser skadliga och försöka börja med nyttiga vanor-istället för ovanor- är det bara onödigt? Jag känner att det har gett mig massor. Men man behöver stimuleras på ett eller annat sätt ändå. Realtioner till människor har jag knappt. Dom som står mig närmast är dom jag hejjar på i skolan. Eller på nåt möte osv.
Du måste kunna lösa det i huvudet, för när du frågar dig själv hur slutar jag med mina vanor, söker du efter ett resultat och då du vill du ju att någon annan ska komma fram till lösningen. Du kan bara hitta dom i dig själv. Om du förstår mig kommer du snart sitta i samma sitts med dina gammla vanor eller nya vanor. Dom har en stor betydelse för dig annars hade de inte existerat.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
frudda. Då förstår jag dig bättre. Problemet är att jag tänker skallen av mig. Och nu kommer jag inte på något. Du har rätt, svaret finns i mig själv. JAg är väl bara rädd för att börja missbruka det livet har att erbjuda igen. Ska käka lite nu och fundera över saken.
bli spontanare. en överaskningskick kan du inte få mer än en gång på samma ställe.
http://www.kommandot.se/wp/
börja träna.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 - whoa = ZOG.
hur ställer du dig till internet då? för det har du ju uppenbarligen inte lagt av med...
.:stöd din lokala Folkarmé:.
Grabbar. Jag föll efter 23 dagar. Rökte ett paket cigg igår. Och idag köpte jag en dosa general lös. Det andra har jag låtit bli och känner för att göra det ett tag framöver. Men jag har kommit på nya tankar. Jag är ensam, har ingen inspirationskälla och inga polare att följa exempel med. Så det blir svårt att leva som en "eremit". anal_ Min fritid har jag fyllt med terapi, träning varje dag och bön/meditation med. Det har ufnkat jättebra. Men suget efter andra saker har vart svårt att stå emot.
Asdöd: Försök hitta Audioböcker med Anthony Robbins, kan vara inspirerande och motiverande... "Awaken the Giant within" "Lessons of Mastery" Där får du lite konkreta tips på hur du kan börja bemästra dina problem och beroenden! Mycket har att göra med neurologiska associationer som man måste byta... fuck, är för trött nu för att förklara...kolla upp själv istället!
asdöd: jag syftade inte på styrketräning och dylikt, utan någon sport du kan tävla i och på det sättet helt sjunka in i och tänka att du ska bli bäst i den för att inte tänka på droger och dylikt..
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 - whoa = ZOG.
en enda ska jag hakar upp mig på, är hur fan du inte kan lyssna på MUSIK? musik är bränsle för själen, man blir lugn och mår bra av att bara lyssna på lite musik!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
asdöd: Jag säger bara, låt det ha sin tid. Fyll tiden sålänge med nyttigheter som att gå långa promenader. Ät nyttig mat. Träna. Titta på filmer, spela tv spel. Kan göra gott. Efter en tid kommer du märka att du kan njuta av musik och godis igen. Du behöver inte vara rädd, känslan som gör dig rätt kommer inte vara för evigt, det kan ja lova.. So dont be afraid my friend. Du är bara i en ganska stor svacka; kan man väl se på det. Och livet går i vågor som vi vet. Men fyll den jobbiga tiden med så mkt nyttigheter du kan iaf. O ang beroendet du verkar ha till olika saker.. Well, det är inte snyggt att va beroende av något men är man så är man, och då finns det ju olika former av hjälp, men inget är så rewarding som att bryta ett beroende helt själv.
Pusherman. Jag vet. Musik får mig att skratta, hoppa, dansa, skrika, gråta och tänka efter. Men jag har använt musik på senare tid bara för att slippa höra mina egna inre röster. Förstår du? Har jag hög musik i öronen lyssnar jag på den och slipper mig själv. När jag inte springer runt och tokstressar använder jag tiden som egentligen ska vara för mig till att lyssna på musik. Och NÄR ska jag lyssn apå mig själv? så att inte lyssna på musik är en tidsgrej. Jag vill lära känna mig själv, möta mig själv, rensa ut all skit och känna mig frisk så att jag kan använda musiken till det den egentligen är till för. NJUTNING. Nu är det mer SMITNING. Hajjaju brushan?
AEAP Jag svara dig imorgon. Jag har ont i hela kroppen och behöver vila. God natt på dig.
do so my friend
AEAP tack för dina råd. snus och cigg vräker jag i mig just nu. Men dom andra sakerna har jag lyckats hålla mig ifrån. Försöker tänka positivt istället. Och att varje sekund utan är en framgångsrik sekund som gör mig stoltare och stoltare för varje sekund.