I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

barbamamma VS flickvännen?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-10-27 14:30

barbamamma VS flickvännen?

ehh, igår natt när jag tänkte lite sådär på kvällskvisten (efter att jag hade fått många dissar på whoa), så började jag fundera på om jag skulle skaffa en barbamamma, sen om jag skulle ha en flickvän, sen kom jag på den otroligt smarta idéen - Varför inte jämföra dom?

Hushållet.

Barbamamma
– Detta är en riktig glidare, ligger bara under sängen och vilar, lyfter inte ett finger för ekonomin, hushållet eller något. Om ni vill ha en person som gillar att städa, tjäna pengar, laga mat och liknande ska ni inte ha barbamamma! Hon är oduglig. Dock vänder inte barbamamma till något, kräver inga pengar eller liknande vilket är väldigt positivt.

Flickvän
– Trooligtvis hjälper hon till mer än barbamamma, men att hon ska tjäna pengar kan man inte räkna med, och om de gör det så går allt till sprit, smink och kläder ändå. Om de inte har ett jobb så blir de jävligt dyra i drift. Det finns inget stop, de ska ha, ha och återigen ha. Städa, jag vet inte, vissa tjejer kan faktiskt städa då och då, laga mat brukar de faktiskt vara riktigt bra på. Skulle nog säga att de vänder till mer än vad de städar upp..

vinnare : Kunde inte utse någon, det beror självklart vilken flickvän man har, därför måste jag sätta lika här.

sex

barbamamma
- Ohh, perfekt! Ställer alltid upp, inga krav, inga förbindelser, man behöver inte tillfredställa henne heller, perfekt! Sen efteråt kan man bara slänga iväg henne, gömma barbamamma under sängen (precis som man vill när man har haft sex med en riktig person). Dessutom behöver man inte ragga, lägga ut pengar, riktigt skönt. Ställer upp på allt, alla ställningar, alla sjuka lekar som man hittar på. Dock känns det som en toffeltjej, de är så..de gör inte mycket väsen av sig men helt plötsligt bryter de ihop och tar livet av sig (som tur är så kan inte barbamamma det)..

flickvän
– Kan vara tjurig, det betyder ”inget sex” - de kräver att man ska vara duktig eller duglig iaf..man måste hålla på en vis tid, annars blir de arga och börjar slå på en. De vill inte försvinna under sängen när man är klara med akten..de vill mysa efteråt och prata ”ohh, detta var jättefint, älskar dig så mycket, du är så fin hihih..vad tycker du om mig?” Då måste man svara ”ohh, du är den bästa tjej jag har träffat” fast man egentligen inte ens orkar prata eller bry sig. Dock kan sexet vara ballt, just själva akten, de skriker när de får ont. (Vilket jag gillar och gör ännu hårdare) dock gillar dom inte när man skrattar, de känner sig förnedrade om man bajsar dom i ansiktet, vilket inte barbamamma gör, det är det som är kul! Detta är mycket variation från tjej till tjej, det gillar jag.

Vinnare : måste säga barbamamma, för hon håller alltid samma klass, det är bra, tjejer är väldigt ojämna, många tråkiga, andra riktigt bra, ja men det blir barbamamma.

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2005-10-27 14:30
Kommunikation

barbamamma
- barbamamma säger ungefär så mycket som jag vill att en person ska säga, exakt ingenting. Öppnar aldrig munnen och är duktig lyssnare, det gillar jag. Ringer inte varje dag, behöver ingen bekräftelse, aldrig känslig eller liknande. Det gillar jag, fast som sagt, man kan ju inte tex diskutera roliga ämnen som ”hur torkar du dig i röven” ”vad kallar du dina bajskorvar” ”visst är min kuk den största du har sett?” osv osv. Det är lite tråkigt.

flickvännen
- Ja, mycket klag, mycket bullshit som man inte ens orkar lyssna på. ”Alltså hon är så dum, hon snackar skit om mig, sandra och elin” då svarar man typ även om man inte bryr sig”jaha vem är elin och sandra och vem är hon som snackar skit?” Då svarar hon ”ALLTSÅ DU LYSSNAR ALDRIG!!!! VAF JAG PRATADE JU OM DET HÄR FÖR 3 MÅNADER SEN, HUR KAN DU GLÖMMA? elin träffade jag på gotland en gång, vi är typ bästa vänner hihi!! och sandra är min knasboll:)) och hon som snackar skit är en jävla hora!! Hatar henne hon snackar jämt skit om mig!!” Och då säger man ”jaha, nu kommer jag ihåg, förlåt, hur kunde jag glömma det, det är verkligen så viktigt i mitt liv...jo, fy hon är verkligen ond” och då blir de nöjda. En flickvän hör av sig för ofta, jag ringer aldrig någon, jag kommer inte ringa någon om de inte är viktigt, känns onödigt..men tjejer vill prata i telefon i flera timmar och prata om sig själva. Dock kan man diskutera roliga saker ibland, om det är en vettig tjej, men de är de inte oftast, antigen alldeles för tröga, ointresserade av bajs och dylikt eller så gillar de bara att prata om sig själva.

Vinnare : Ja, detta är svårt men jag måste nog lägga min röst på barbamamma, eftersom ”håll käften” blir ett överflödigt ord, man behöver inte säga något, ohh, du sköna tystnad.

Musiksmak

barbamamma
– Jag tål verkligen inte barbamamma, gillar inget, tycker inte illa om något, hon lyssnar på vad som helst, jag menar, vem fan lyssnar på allt? och vem fan gillar min musiksmak? Jadu, det är inte många. Otroligt tråkigt iaf.

Flickvännen
– Ungefär samma som barbamamma, men det finns ju alltid undantag, de finns de som har bra musiksmak och kan diskutera musik, det gillar jag, eftersom musik är väldigt viktigt, dessutom om de har riktigt bra musiksmak, gillar de min musik. Vilket betyder att jag får ett fan, ett fan kan man ha sex osv.

Vinnare : Flickvännen tar hem denna ganska stort, eftersom jag inte tål personer som inte har någon åsikt eller musiksmak...så grattis!

slutresultat :
2 till barbamamma.
1 till flickvännen.
1 till lika.

2005-10-27 14:46
har du testat barbapappa?
◙...◙

2005-10-27 14:47
hahahahaha cepe!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2005-10-27 15:30
haha.. kul skrivet! :D

2005-10-27 15:34
xD

Humor xD
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-10-27 15:36
HAHAHAHAHAHA.
Jäääävlar. Så bra skrivet. Det är PRECIS SÅ.
Särskillt den delen med kommunkation.
Tjejer är precis så ytliga (bästisar efter en dag) och killar är verkligen så duktiga (på att låtsas att de minns, och fjäska så allt blir bra igen)...
HaAAA!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-27 16:01
hahahaha. så jävla bra! : )
Hur fan kan man komma att tänka på sånt här. underbart!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2005-10-27 16:24
hahaha, fyfan.
DREAM BIG!!

2005-10-27 18:23
skatbo P18

Vaddå, gjorde hon inte det?
Twang System fi de werl

2005-10-27 18:28
Eeeh, Barbamamma vann faktiskt. :P
Kul skrivet, men du glömde nämna de bra delarna med flickvänner. Man kan inte jämföra dem med en plastdocka...
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."

2005-10-27 18:37
jag tror inte han glömde, jag trpr han "glömde" ^^
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-10-27 18:58
hahaha, perfekt skrivet!
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!

2005-10-27 20:45
_dita_ F20

Jag tror ordet han letar efter är barbara.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-10-28 00:34
Ha ha! Skönt tråd.. =)
Det blir flickvännen för min del.

2005-10-28 00:35
Skön tråd*

2005-10-28 11:16
Mm.

2005-10-28 12:53
Elmo, han menar nog "Uppblåsbara underbara barbara" =) Jag blev lite virrig när jag började läsa själv...

www.scorshop.se
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2005-10-28 13:05
Ja, det menar jag, tror de allra flesta förstod vad jag menade ändå.

2005-10-28 13:59
fin bild av kvinnor ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-28 17:13
tycker att du har sån skev syn på relationer och kvinnor att du förtjänar att knulla en dock av plast. barbamamma däremot ska du låta bli. hon är gift!

2005-10-28 19:32
Sän F21
Tycker likadant om killar.

2005-10-28 20:05
hahahha e barbamamma en sån där "big mama", tjock negerkärrin' då...

nä fyfan, nu fick jag flashbacks när jag hitta en porrsite med tema på big mama..fifan!!!!!!!1 :'(

Redaktionen

2005-10-28 20:18
asså ni snackar om barbaras nu eller?
barbamamma får mig att tänka på mattant, vilket inte är lockande ÖHT.
namaste

2005-10-28 23:13
bamba är ett jättefult ord -_-
Matan låter finare ^^,
Redaktionen

2005-10-29 00:55
_dita_

Mycket möjligt.

Men så var fallet iaf.
namaste

2005-11-05 15:47
har ionte skrattat så här mkt på länge asso
-Ditt tillrättavisande pekfinger i en hopplös värld infekterad av dumhet!-
"Du är inget snygg längre efter den kommentaren..."

2005-11-05 15:54
alltså... din bild av barbara-dockor är ju helt skev. tror du att alla dockor är likadana och sådär jäkla pantade som du beskrivit eller?

2005-11-05 22:01
HAHAHAHAHA! Kvällens garv, tack tack. :>

2005-11-05 23:07
haha, mupp

fan vad bra
Tick Tack är inte moroten Orange.

>.<

2005-11-05 23:28
hahaha heja Messo xD

2005-11-05 23:30
oj. glömde jag att sätta upp "SARKASM"-skylten över mitt inlägg?
DJ

2005-11-06 01:01
Alltså.. Jag tyckte inte det var så roligt faktiskt. Mest tråkigt, orkade inte ens läsa allt. Först trodde jag att du råkat ut för knäppa flickvänner, men nu lutar det mer åt att du är knäppa.

Lycka till med barbamamma! (Det var förresten riktigt kul att du skrev "barbamamma", det skrattade jag en del åt)

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2005-11-06 01:26
junkgirl: Det är inte så att du faktiskt vart fy förbannad och skrev helt seriöst, men sen när du märkte att du var åt helvete fel så skyller du allt på att du var "Sarkastisk"?

"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2005-11-06 01:30
mephisto P1

nej inte direkt. varför skulle jag bli arg på hur någon beskriver dockor? de är döda ting?

jag var sarkastisk, men det är vissa tydligen lite för blåsta för att kunna utläsa...

2005-11-06 01:32
Messo P20

att folk började yla över hans syn på kvinnor, men eftersom tråden uppenbarligen är ett dåligt skämt så tänkte jag, "vad fan, de går på hans dålöiga skämt. hur får jag folk att se hur dåligt det är? jag klagar på något lika korkat som hela tråden."

däri ligger sarkasmen.

2005-11-06 01:38
Grymt bra skrivet!

keep it real ;)
yah! uppsala

2005-11-06 01:48
junkgirl: Säger du det så =)
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2005-11-06 01:49
Messo P20

nej. inte direkt. skrev det direkt efter att jag läst vad du skrivit faktiskt. och hade tanken i huvudet redan vid mitt första inlägg.

2005-11-06 01:50
Messo P20

kolla på klockan för mitt skickande... så lång tid tog det att skriva.

2005-11-06 02:52
Messo P20

nej, precis. att ni har problem med att se sarkasm är inte direkt mitt problem.

2005-11-06 08:48
gäsp.

2005-11-06 12:26
Först trodde jag att du råkat ut för knäppa flickvänner, men nu lutar det mer åt att du är knäpp.
*fniss*

Det var roligt och förbjudet att likna en människa vid en docka. Stilistiska poäng uteblir tyvärr och whoas respektbarometer pekar fortfarande på +/- 0. Över till Per Gahrton eller en annan människa med fattigt känsloliv för dagens väder...

2005-11-06 15:17
junkgirl: "Ni"? Vad är det som säger att jag inte såg sarkasmen?

2005-11-06 16:55
klockren!! man kanske skulle uppgradera sig till en plastig docka....
Dom som blundar ska ja blända å och dom som slocknar ska ja tända!

2005-11-06 17:21
Messo P20

nejdå. att folk valt att inte skriva betyder itne att de inte läst det. vi hade oss ett gott skratt i nattråden om detta.

mephisto P1

nej, det antog jag bara eftersom du ifrågasatte det. hade jag fel?

2005-11-06 17:29
Messo P20

dås. varför påstår du att jag skulle vara ensam om att fatta det jag redan förklarat? är det svårt för dig att ta att du inte var jättesmart där?

2005-11-06 17:33
junkgirl: Du har rätt. Jag fattade inte sarkasmen, men jag insåg också att du inte var fullt allvarlig :P

2005-11-06 17:34
Dock kan sexet vara ballt, just själva akten, de skriker när de får ont. (Vilket jag gillar och gör ännu hårdare ) dock gillar dom inte när man skrattar, de känner sig förnedrade om man bajsar dom i ansiktet, vilket inte barbamamma gör, det är det som är kul!

exakt hur dum är du egentligen? Du kan nog välja barbamamma iaf för du kan säkert inte ens få en tjej. Och dem du hittils haft verkar ju vara ungefär på din intelligensnivå, och det är ju inte direkt högt.
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."

2005-11-06 17:34
mephisto P1

bra det iaf. ^_^

2005-11-06 17:46
^grabben är ju riktigt tuff asså.
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."