I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förstöra ett barn!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-10-28 14:35

Förstöra ett barn!

När jag fortfarande var arbetslös så blev det många ölkvällar med samma människor. Tillsist hade man inte mycket kvar att snacka om så man började prata om lite fucked up shit.
Min kusin och jag satt en kväll med våra halvtomma ölflaskor framför oss, och under allt drabbel kom vi på en rätt kul idé (ja, jättehemsk också). Den gick ut på att helt enkelt lära ett barn allting fel.

T.ex. när man lär barnet alfabetet så lär man honom att A är B, B är C osv. Samma med siffror 1 är 2, 2 är 3 osv..

Kan tänka mig stackaren i skolan när han ligger och bajsar i handfatet och sen torkar sig med vatten för att sen gå baklänges tillbaka till klassrummet för att skriva om sin "ifkf" med ett suddgum..

Jag vet, rätt onödigt inlägg osv.. Men det vore fan ett rätt kul manus till en dokusåpa iallafall..
Eller hur?

(Ja, jättehemskt också) ;D

Me? What? naw, I'm the kid closing curtains
Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose
http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101

2005-10-28 14:42
hahaha jag har också tänkt i sånna banor, föda en unge som man behandlar rätt, och en man behandlar fel, nu menar jag inte våld osv osv, men det skulle sluta fungera så fort dom blev lite äldre och började skola etc.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2005-10-28 15:32
man skulle ju kunna klona en unge och göra nåt sånt med, vem bryr sig om en klonad unge

2005-10-28 15:38
vad hemskt jag känner mig nu för att jag sitter och skrattar så jag har trårari ögonen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-28 15:56
uscha hwarang. detta trodde jag ej om dig.

kan man inte sätta in två mods. i ett rum. så är mna taskig mot ena moderatorn (ex. Hwarang) och snäll mot den andra (tex. GAIA) sedan efter 9 månader släpper vi dem fria och skrattar och ser vem som klarar sig bäst.

fast en teori är att den vi behandlat illa klarar sig bättre. den har blivit mer street-smart.
medans GAIA lär ju bara behöva uppmärksamhet hela tiden(efter 9 månaders uppmärksamhet) så han lär gå med i IDOL eller nåt annat för att bli IDOL-Gaia eller BB-Gaia.
Hwarang lär bara sitta på ett cafe och lägga krokben för pensionärer 24-7 medans hans sörplar på en Heiniken.
(han fick ju bara sofiro öl i 9 månader..)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-28 16:25
Eller ännu värre!! Tänk om en lärare bestämmer sig för att göra detta experiment, fatta vad coolt!! ^^

2005-10-28 20:06
Alltså så innebär de ju också att han "dricker" sin mat och tuggar sin dricka.

Redaktionen

2005-10-28 20:14
Sånt tänker jag på jävligt ofta.. Eller om man bara lär den ett språk som inte finns liksom..
Eller inte visar den eld? sen när han är 15 så tänder man eld på han eller nått..

sen ska man gärna binda fötterna på han också, så han inte kan gå. Då får han liksom släpa sig runt för att få släckt det, för han vet ju inte man kan kväva eld och sånt.. Haha fan va fett..

Eller bara en sån sak som att det är naturligt att bajsa på sig och skryta om det under tiden?

namaste

2005-10-28 20:22
Hwarang P19
skulle tyvärr aldrig gå, eftersom det är moraliskt fel.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2005-10-28 20:32
Jag och en kompis satt också och snackade om det, till exempel så skrattar man ju "hahahaha" för att det är så man har lärt sig. Tänk om man skulle lära ett barn att varje gång någonting är roligt så istället för att säga "hahaha" så säger man typ "njöhnjöhnjöh". Till slut skulle ju ungen också börja låta så när den finner något roligt. Detta kräver visserligen att man är isolerad från mänskligheten några år, men fatta vad roligt när ungen ska börja skolan och låter som ett jävla lamadjur varje gång han hör ett skämt. Detta var givetvis bara ett av många exempel på hur man kunde förstöra ett barn, orkar inte dra fler nu, jag är inte nykter på ett ställe.
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."
Redaktionen

2005-10-28 20:35
kast

du fick mig att fnissa och säga njöhnjöhnjöh.

:)
namaste

2005-10-28 20:36
jag brukar fundera på hur kul det vore att lära sitt barn ett påhittat språk och inte låta honom/henne umgås med någon utanför familjen förrän han/hon börjar skolan.

kast P20
fast man lär sig väl iofs inte att skratta? småbarn låter ju alltid "hahaha". annars skulle man ju skratta olika på olika platser i världen ju, men det gör man väl inte? :)

2005-10-28 20:42
ÅderpåleOne P16

njöhnjöh!

Demento P19

Jo, men min okvalificerade gissning är att om ett småbarn hör sina päron skratta "njöhnjöhnjöh!" så tar det efter dom!
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."

2005-10-28 22:09
det är bra utveckla iden ytterligare så blir de bra..:D
gillar iden som fan...hmm om man kanske skulle prova nångån
Redaktionen

2005-10-29 01:44
Ingen annan som är på att binda fötterna?

Eller så tejpar vi ihop armarna på han så jäävla mycket att han inte fattar vad det är.
Sen när han är 20 och totalt galen, släpper vi ut han på stan och tar bort tejpen.

Tänk er en sjukt smal man i 20årsäåldern som aldrig rakat sig i hela sitt liv springer runt och säger att han inte fattar nånting på sitt eget språk?

Heh, lite som promoe..
namaste

2005-10-29 01:47
Haha du är ju helt dum i huvet;D

Jag har typ också tänkt så förut. Barnet skulle ju bli som mowgli vafan, bajsa i handfatet hahaha phukked uuupp
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2005-10-29 12:25
Haha, idén verkar ju uppskattas iallafall^^
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101

2005-10-29 18:34
skulle va ballt å slänga ut 10 ungar på en öde ö å smygfilma dom och se hur långt dom utvecklas på egen hand, se hur mycke av våra instinkter som finns kvar... seom dom lyckas bilda ett språk o.s.v.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2005-10-29 19:50
Nej. En öde ö. Ett barn - en apa.

Se hur dem utvecklas tillsammans.

Det skulle va bra TV!
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=35166508

2005-10-29 19:54
Kommer bara att tänka på filmen Bad Boy Bubby..

2005-10-31 21:30
delilas

hur fan lär man de? sitter inte sånt inprogramerat i vårt mänskliga beteende??
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2005-11-05 16:44
Det hade nog stora företag tjänat på... ja menar om de adopterar kanske...1000 barn (köper) och sen uppfostrar dem i fabriken så fabriken är deras värld, de får lära sig att livet går ut på att jobba o sen så har man 1000 gratis arbetare som respekterar att de jobbar gratis... fast det e ju också hemskt hihi
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2005-11-05 17:10
jag brukar hänga upp och ner...och tänka!
yeah its true motherfuckers,im alive n shit-<br> the mainstream motherfuckers try to hide my shit-<br>

2005-11-05 17:11
Online ÅderpåleOne P16

20 år utan att röra sig så kan man nog inte springa runt så mycket sen;)

2005-11-06 21:17
detta skulle man nästan kunna kalla för interlektuell våldtäkt, undrar vad straffen på sånt här ligger på?
Tell them it's okay even though it's fucked.

2005-11-06 22:54
Ja, DU skulle bergis inte få ha kvar ungen så länge men. Enjoy!
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2005-11-06 23:16
Det fanns väl en japansk show där det var en snubbe som var inlåst i ett rum i 1 år med massa tidningar så fick han bara klara sig på saker han vann i tävlingar som fanns i tidningarna?
Född för att springa med saxar!<br>
Admin

2005-11-06 23:33
Enda "problemet" med en sådan grej är att man anpassar sig till sin omgivning. Skulle ett inlåst barn komma ut skulle han vara först vara förvirrat, men till slut lära sig. Och det ganska snabbt, på någon månad.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-11-06 23:35
Bad boy Bubby är en underbar film!

För övrigt så gjordes liknande experiment med skolbarn för att testa hur de reagerade...
Läraren sa att barn med blå ögon var bättre än de med bruna och behandlade dem bättre, de kände sig automatiskt mer värda och behandlade de brunögda sämre, funkade väl ungefär som "Riket". Dock höll experimentet bara på några dagar för att barnen inte skulle få skeva uppfattningar men man märkte ändå en skillnad.
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!

2005-11-07 00:23
Jag har faktiskt också tänk på det.
Att typ föda en unge i hemlighet. Han får inte gå i skolan eller något, han får lära sig allt hemma, haha och sen om han blir sjuk så får man själv fixa det.

Sen ska ungen begå massa brott av olika slag, men ingen vet vem han är! Typ som en ond stålmannen :)

2005-11-07 13:25
Messo P20

Jag läste bara en artikel om den för länge sen, kommer bara ihåg vad den handlade om :/
Född för att springa med saxar!<br>

2005-11-07 14:11
Det skulle vara lite intressant att helt sudda ut en individs begrepp om tid och rum. Tänk er att personen bara hålls vaken i några timmar i taget, sedan sövs han ner. När han sedan vaknar upp är omgivningen en helt annan än den som han somnade i. Om man fortsätter så under flera år tror jag att man kan skapa extremt kluriga störningar.

Det skulle även vara rätt skoj att flytta runt ett barn mellan olika familjer på ungefär samma sätt. När barnet sover flyttas det till en helt ny familj där det får nytt namn, en ny historia etc etc. Ena dagen är det prästbarn i Bollnäs och när det vaknar upp nästa morgon vankas det säljakt på Grönland. Självklart ska omgivningen för stunden helt förneka det som hänt barnet tidigare. I slutändan tror jag att man kan få till en störtskön individ vars självkännedom är helt nollad och som i princip inte kan tänka på en morgondag eftersom den är totalt oförutsägbar.
Arrangör

2005-11-07 15:13
Jag hoppas att allt som det snackas om här inne stannar på teori-nivå :)

"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer

2005-11-07 16:03
eller så lägger man en unge i en ny familj varje dag som pratar OLIKA språk. Måndagar - ryska, tisdagar - spanska, onsdagar - kinesiska. osv.

och sen får ungen leva så typ hela sitt liv.
Då kan den ju massa språk. Vääärsta bra.

2005-11-07 18:02
en.wikipedia.org

för dom som, är intresserade... det är tydligen nästan omöjligt för någon som inte kan prata efter puberteten att lära sig något språk alls...
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2005-11-07 19:31
Messo

Inte den blekaste... det är ju tydligen väldigt ovanligt, så chanserna är väl rätt små

2005-11-07 20:18
hahaa, jag kollade faktiskt på den där filmen trumans show eller vad den nu heter i skolan idag.
Jag tycker synd om killen. Fast allt vart så krångligt tycker jag!

Eller varför inte tjäna pengar på en unge.
Hårdtränar den i all slags musik, gitarr, trummor, piano, sång och dans. Sen blir det som Jackson 5. Kända redan som liten och så får man 80% av ungens pengar. Och då vet han inte att det är orättvisst heller!

Men vissa undrar man ibland om dom har blivit tränade som små i olika saker. Att kunna saker i kemi som att hur många atomer ett grundämne har och varför det har det, är ju bara sjukt!

2005-11-07 20:44
Messo

Jo det är mycket intressant... gör att man får lite perspektiv på det man kan nu liksom

2006-02-24 22:28
Njöööhöhöhöhöhöhöhöh!!!

2006-03-05 15:36
hahaha,lätt roligaste tråden ! :D :D fan vad ni tänker mycket, jag skulle aldrig komma på nåt sånt ens;)
AayFukYuuuu :@

2006-03-05 16:17
Bara jag som sett Kung Pow? De tränar ju en av sina fighters baklänges så att han tror att han vinner när han får kickar i ansiktet osv..

2006-03-05 16:21
undrar hur yngre barns hjärnor blir påverkade av psykadeliska hallucinogener, proppa i ungarna svampar under hela barndomen sen när dom växer upp kan dom knappt prata eller nånting för att dom är för spacade i hjärnan.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-03-05 18:18

finns ju en verklighetsbaserad film som kommer från den värsta hittade barnmisshandeln eller vad det var i usa.

en unge som levt fram till den va 6-7år isolerad, i en källare,
fastspänd på en stol. å när ungen hittades å blev hjälpt gick hon som ett djur eller nått sånt.

kommer inte ihåg va filmen heter.

2006-03-06 07:01
Nån som är inspirerad av Mengele?

2006-03-06 10:02
också tänkt så..

synd att man inte kan testa det utan o förstöra ett liv:(

man kan ju testa på typ kungens barn:p

dessutom behöver man ju inte föda nån ny, då kungabarnen är så dumma att man kan börja lära dom alfabetet idag:)

2006-03-06 14:38
Jag skulle vilja få ett par tvillingar och skämma bort den ena ungen något oerhört. Samtidigt ska jag behandla den andra ungen som SKIT och bestraffa honom för allt möjligt och låta honom bara använda crapsaker hela hans uppväxt. Sen skulle jag skicka iväg den illa behandlade ungen till nån stuga där han fick klara sig själv medan den andra skulle få allt jag ägde.

Jag har skapat en evil twin! Ahahaha! >: )
Det absolut roligaste vore om min lilla onda tvilling skulle komma tillbaka för att hämnas på min bortskämda unge som ser sig som förmer än honom. Precis som i alla såpor ^^

Kanske på något sätt göra honom till knarkare om man bjuder honom i ung ålder?

2006-03-06 19:40
tänk om någon hade gjort så med dig!
kriget som business det är en sjuk idé
verktyg för våld kan inte, bygga fred!

2006-03-08 21:54
HAHAHAHAHAHAHA fan vad ball.. sitter o flabbar åt allas inlägg.. speciellt det första.. det roligaste på länge! :D:D
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic

2006-03-08 23:44
innebär det att han/hon spottar innåt? skakar fisringen istället för kuken och tvärt om? haha
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2006-03-14 12:28
Fanns en doktor nån gång för längesen som skulle skapa en ond unge. varje gång barnet skrattade så hällde han en hink kallt avtten över ungen, satte hinken p åhans huvud och slog på hinken med en metallslev, för att associera lycka med något dåligt liksom.

Den ungen blev fucked up.

Samma doktor "skapade" även en doktor har jag för mig att det va.