Kroppsideal
Varför är det så att nästan alla killar har samma kroppsideal när det gäller tjejer men tjejerna har helt olika smak när det gäller hur killars kroppar ska se ut? Hur kommer det sig?
är det så då.?? Jag tror inte det är så.. just för att mitt tjejkroppsideal är så olikt alla andra killars.. menmen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lynguistic P20 : I princip så är det så.
Counter-clockwise P23 : Att tjejer ska ha "italienska" kurvor. Antagligen kommer du säga "men så tycker inte jag" bara för att du känner dig lite halvrolig och säkerligen tycker du är smart. Men det går inte att förneka att just så ligger det till. Men när det gäller tjejer är smaken helt olika. Vissa anser att killar ska ha en "X" form, andra anser att dom ska va välsvarvade som baywatch skådisar, andra anser att man ska va vältränad, andra gillar hull etc. Det finns större variation i deras "utbud" eller vad man ska kalla det.
Redaktionen
2005-10-29 02:30
Finns folk för allt. Varför ens gå på utseendet igentligen. (Säger den fula).
namaste
anikken P19 Jag tror nog bara det e skitsnack. =) finns mycket variation i vad killar tycker också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tycker det är bra mycket vanligare att killar pratar om att de vill ha lite hull på sina kvinnor än vice versa. Att tjejer kan uppskatta både välsvarvade och vältränade killar kan jag väl däremot hålla med om. X-form har jag aldrig hört och vet inte vad det är.
Apati : När man är smak i midjan men har tränat ryggen o bröstkorgen så man går ut, samt benen. då får man "X-formen"
Okej då har vi etablerat att mansidealet inkluderar de vältränade, de välsvarvad och de med smal midja, vältränad rygg, ben och bröstkorg. Vad var det den här tråden handlade om nu igen?
apati: : )
italienska kurvor?
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!
Jag har svaret.. Det är för att killar är mer utseendefixerade och vill ha tjejer som ser ut på ett särskilt sätt eftersom det ger status och för att alla vill ha snygga tjejer. Dem diskuterar med killpolarna om hur hög "sätta på faktor" hon har.. Men tjejer går inte efter utseende utan efter känslan som killen skapar hos tjejen (trygghet, förtroende, kärlek o.s.v.) Därför "dras" vi till killar med olika utseende.. och inte den "typiska" manliga välformade kroppen bara för att det ska vara så.. vi dras till karisma.. och den kan komma i olika former ;) så tror jag iallafall.. kan dock vara helt fel ute :P.
sawen: hehe.. är det så :) Där ser man :)
Counter-clockwise P23 Njaa.. jag tror de stämmer lite så där rent allmänt oxå.. man kanske "diskuterar" på ett annorlunda sätt när man är lite äldre.. men det är fortfarande mer utseende snack mellan killar än vad det är mellan tjejer.. fast.. du har självklart rätt.. det är mer så när man är yngre. Nu är det nog mer lika mellan tjejer och killar.. att det är känslan som räknas :) eller?
Kroppen är aldrig det viktigaste, eller ansiktet och sedan inte en massiv fetma, annars finner jag hjärnan som det intressantaste.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
jag finner tösens rumpa det mest intressanta. =)
och jag vill säga såhär "jag säger så utan att jag är pretentiös och bögig" en tjej utan en hjärna är inte intressant.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Sawen F20 Det är för att killar är mer utseendefixerade och vill ha tjejer som ser ut på ett särskilt sätt eftersom det ger status och för att alla vill ha snygga tjejer. Dem diskuterar med killpolarna om hur hög "sätta på faktor" hon har.. Men tjejer går inte efter utseende utan efter känslan som killen skapar hos tjejen (trygghet, förtroende, kärlek o.s.v.) Därför "dras" vi till killar med olika utseende.. och inte den "typiska" manliga välformade kroppen bara för att det ska vara så.. vi dras till karisma.. och den kan komma i olika former ;) ... yeah right.
Better active today than radioactive tomorrow
minvänmahatmaD P19 Haha. JA! Eller jag tror faktiskt inte det är så. Jag tror att killar, precis som tjejer, tycker olika från individ till individ.. Men i slutändan så är alltid personlighet mer viktigt än utseende :).
anikken P19 vilken skruvad bild av män du har. undrar vad för grabbar du umgås med. själv har jag faktiskt inte stött på en enda vettig och normalfungerande vuxen man som haft det där stereotypa kroppsidealet på sina partners. eller velat ha det.
förlåt men ett X?
Jag tror du har rätt. Och jag tror att det beror på att de bilder man ser på kvinnor som är till för att få män att bli till sej är mer likartade än vice versa för män. I alla fall så har nog det haft en inverkan. Sen så kanske det är så att mannens form kan ha fler attraktiva variationer. Att killar gillar "kurviga" kvinnor tror ju iaf forskare att det beror på att kvinnor med breda höfter och stora balubas är bättre på att föda barn...
jag Har rätt.
JOvisst. Men när du säger så så får du dety att låta som att killar antingen är "stora" eller vältränade. Finns ju ett antal fler variationer...
jag Har rätt.
alla killar har inte samma kroppsideal för tjejer. det är bara nåt som du har inbillat dig.
We call them winerbrods.
Det finns ju killar som gillar mulliga tjjee,r bodybuilders, benrangel, kurviga brudar osv. osv. Jag ror ud fått det om bakfoten, killar gillar alla tjejer!
Så fett med bullshit från brudarnas sida va. Ni är minst lika fixerade som grabbar..
Eh. killar har olika smak precis som tjejer. Alla har olika smak.
Up and Atom!
skunkafied F23 : är det någonting jag har inbillat mig? Varför säljer då slitz, playboy och moore mer än alla andra tidningar?
anikken P19 För att där hittar killar lättklädda och nakna tjejer.
"Not fuck myself in the head with stupid men"
äh orka. alla har olika smak men sen finns det en massmedial stereotyp som ska föreställa det som kallas ideal. ideal är väl en proportionell kropp som passar personen och ser hälsosam ut.
Femme fatale
sen finns det biologiska förklaringar till många mäns attraktion till kurviga kvinnor vilket är att höfter och byst avger fruktsamhetssignaler. en pritiv grej sådär. smaken är ju som baken och denna tråd är läskigt värdelös. alla vet att det finns olika typer människor och att deras partner visst älskar dessa kroppar trots att de kan skilja sig natt och dag.
Femme fatale
anikken - för att där finns bilder på snygga brudar. men de är inte nödvändigtvis alla killars ideal, eller hur?
We call them winerbrods.