I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-10-29 22:33

Vad Gör Man?

Vad gör man när man levt hela sitt liv och trott att man alltid klarar sig själv. Man skrattar åt kärlek, lycka och förhållanden. "Tss, sånt behöver inte jag. Jag är stark, jag klarar mig själv. Förhållanden är bara när 2 personer är så svaga att de behöver förlita sig på någon annan."
När man haft sig själv, sina polare och sina tankar. Polarna har alltid också varit ensamma, det var alltid vi. VI, vi, var ensamma, men vi hade varandra. Alla kände likadant, alla kände att de klarade sig ensamma. Men innerst inne visste man att man ljög för sig själv.

När man blir äldre och det inte är "Vi" längre. Det är bara jag. Jag, helt ensam. Polarna börjar skaffa brudar, de är lyckliga. Men man går fortfarande och skrattar åt deras "lycka". "Lycka är när man litar fullt på sig själv, på sin inre styrka att alltid klara sig. Alltid vara ensam."

Åt helvete med förhållanden, åt helvete med brudar. Brudar utnyttjar en tills de känner sig nöjda och drar vidare till nästa offer.

Men när man efter 10 sekunder, skrattar åt sig själv. Man är patetisk.
"Sitter jag här och skyller min ensamhet på brudar? Va? Gör jag det?
Det är inte brudarnas fel, men vems fel är det?
Är det mitt fel? Är det mitt utseende, min personlighet eller min förmåga att skämta om saker man inte skämtar om. Att skämta med personer så att de blir sårade?"

När polarna frågar hur man mår, då svarar man alltid med ett leende; Det är helt okej, själv?
Och när polarn börjar förklara hur han mår, vad som pågår i hans liv just nu, då sitter man och förbannar sig själv.
"FAN, det är inte okej. Det är åt helvete. Jag är ensam, jag kommer alltid vara ensam. Helvete."

När man lägger sig på natten och önskar att man vaknar upp i en säng, med en tjej man älskar, och som älskar en tillbaka. Man lagar frukost, sätter sig på balkongen, röker en cigg och är lycklig. När man ser sin egna framtid genom tjejens ögon.
"Jag och du, det ska alltid vara vi. Vi har en framtid."

Man vaknar istället upp i ett svettigt lakan, men en andedräkt som inte ens går att beskriva i ord. Man duschar, runkar, äter och väntar på att solen ska gå ner.

Klockan är 21:00. Man går ut med sin Mp3spelare, cigg, tändare och bara känner sig jävligt ensam.

Man går på en trotoar, en nedsläkt trotoar som inte leder någonstans.
På andra sidan går det två människor. Gatuljusen lyser och speglas i deras ögon. De skrattar, är lyckliga och har en hel framtid framför sig. De tänker; "Haha, kolla den killen på andra sidan. Han är säkert ensam. Skaffa dig ett liv tönt".

"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2005-10-29 22:33
Helgen kommer, och man ska på fest. Man dricker sin öl och är för en gång skull lycklig. "Fan va kul jag ska ha idag, fan vad jag älskar mig själv, mina polare och livet."
Klockan tickar och man har blivit rätt full. Polarna ligger i varsin soffa med en brud uppkörd i ansiktet.
Där står man, helt själv, med en ljummen öl. Musiken brusar och människorna blir suddiga. Man går ut, ensam, på en promenad.
Man dricker upp ölen och går in igen.
"Vartfan har du varit? Har du varit ute ensam igen? Fan, Michel, du gör så varenda fest."

Man vet att de har rätt, att man alltid går ut, ensam.

På bussen hem sitter polarna, skrattar, men brudar i knät och pratar om kvällen.
Jag sitter och stirrar på en punkt. "Kul att de hade kul iaf."

Skolan börjar, man vaknar på morgonen, ensam, med en andedräkt som inte går att beskriva med ord. Man duschar, runkar, äter och går till skolan. Man står framför spegeln och känner sig jävligt snygg. "Idag, idag jävlar kommer det bli en bra dag. Alla kommer se på mig och min utstrålning kommer blända alla olyckliga själar."

Jag sätter mig på bussen, inte en jävel har lagt märke till mig.

I skolan håller jag skenet uppe. Jag skrattar, skämtar om saker man inte får skämta om. Jag skämtar med personer som inte förstår mitt skämt, och blir sårade istället. Jag sitter där och förbannar mig själv.
"Fan, det är mitt fel att jag är ensam. Det är min personliget, mitt utseende och min sjuka jävla humor."

Man kommer hem sätter sig vid datorn. "Jag kommer alltid vara ensam".
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2005-10-29 22:39
Jag har det exakt likadant.

2005-10-29 22:57
Phlup: Jag hittar inte låten :/

2005-10-29 23:21
WillA1: Segt :/ Finns en del som känner såhär. Det var lite svårt att trycka på skicka när jag vet att jag verkligen inte är ensam om att känna såhär.

2005-10-30 00:39
herregud. jag vill bara gråta när jag läser sånt där. och samtidigt vill jag ge dig en örfil och säga åt dig att skärpa till dig och ändra på dig om det nu skulle vara det som är problemet.

mår du bra annars? förutom att du är ensam alltså?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-30 00:41
junkgirl: Ja, gråta vill jag också göra. Och skärpa mig skulle inte vara fel det heller. Det är inte det att jag inte vill ändra på mig. Det är det att jag inte kan.

Alla säger åt mig att "bara var dig själv". Ja, tack för rådet. Det har funkat förbannat bra hittils.

Jag vet inte vem jag vill bli. Därför kan jag inte ändra på mig.

Annars mår jag bra. Skolan går fint, jag känner mig trygg i familjen.

Men som sagt, känslan av ensamhet finns alltid där.

2005-10-30 00:47
mephisto P1

om det är så du känner så tycker jag att du ska lita på den känslan.
men var beredd på att vara ensam. när du väl hittar någon som gillar dig för den du är så är det så sjukt mycket bättre än någon som gillar dig för dina krystade dikter, dina falska skämt eller andra tafatta saker som inte är du.

kan inte råda dig till annat än att hålla ut faktiskt. det är värt det.

fast en grej du kan göra är ju att ta det lugnare med skämten, tänka igenom det du säger. var försiktigare. det borde alla vara.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-30 00:50
junkgirl: Jo, håll ut. det är jag så illa tvungen till. Kommer aldrig ändra på mig. Däremot kommer jag utvecklas, förhoppningsvis till en bättre människa =)

Och ang. skämten. Det är aldrig så att jag verkligen sårar någon. Däremot skämtar jag ofta om ganska grova saker. Jag är inte direkt PK om man säger så. Och som du säger, jag tänker inte spela något spel. Jag väntar tills det kommer någon som gillar mig för dne jag är.

2005-10-30 00:54
mephisto P1

vad bra! och ja... fyfan för att vänta säger jag bara. minns hur jävla jobbigt det var. men det var värt det.

2005-10-30 00:57
det låter knas det där, sjukt mörkt. men vad ere föfr skämt du brukar dra? exempel d.v.s
HMOR

2005-10-30 00:57
Hehe ja. Just nu känns det dock som att väntan blir lång.

2005-10-30 00:58
Dj_josh: Alltså, jag skämtar inte om folk. Har aldrig avsikten att vara elak och såra någon. Jag kan skämta om känsliga ämnen. Sarkasm och ironi ofta.

Kan inte dra exempel. De kommer ganska spontant.

2005-10-30 01:58
mephistro.

Jag är i samma sits nu. Och jag har svårt
för att uttala mig om saker jag inte gått igenom
och förbi. Så det jag kan göra är att erbjuda dig
identifikation. du är inte ensam. 100000- tals
har kännt och känner som vi gör. Och dom är lyckliga
eller kommer att bli lyckliga en dag.
Vi är unga, oerfarna, förvirrade och törstiga.
Med tiden löser sig det mesta .

2005-10-30 02:22
mephisto P1

Fan känner med dig mannen! Nyss kommit hem från krogen och jag träffade på en 40 årig man som hade tydligen "kollat in mig" hahaha hur sjukt det nu en låter, men i alla fall så sa han att jag hade en utstrålning men jag verkade vara jävligt ensam som person...han snackade en hel del med mig och fick mig faktiskt på bättre humör o höjde mitt själförtroende till nya höjder!! Han sa att jag kunde få vem som helst och att jag hade allt men jag var tvungen att bygga på mitt inre, för då kunde jag komma hur långt som helst. Visst det låter skumt, men hans ord stärkte mig rejält och han var precis som en sån där medelålders man , man brukar se på tv som hänger vid baren, men hans ord tog jag till mig....jag kan erövra världen om jag bara vill det! hehe ville bara skriva av mig och jag hoppas du tar till dig lite av det jag hat skrivit ;)
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2005-10-30 02:34
peWi: Ah, komplimanger från folk man inte känner värmer väldigt mycket.

Komplimanger från folk man känner tenderar oftast att åka in genom ena örat och ut genom det andra. De säger bara så för att vara snälla.
Så tänker jag.

2005-10-31 17:50
Ingen annan?

2005-10-31 22:19
Vi verkar vara i samma situation =)

Saken är den att jag tänker inte så mycket på dagen. Det är på kvällen och när man ska sova som det verkligen attackerar en. På morgonen ibland också, man vill liksom inte vakna upp ensam.

2005-10-31 23:14
mephisto: Får också den känslan av att jag är ensam...särskilt nu när jag blev "dumpad". Kan inte ens sova i mitt rum mer för jag känner mig för ensam o deppig då. Och det känns mest på kvällarna och morgonen...:(
*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*

2005-10-31 23:22
känns likadant för mig.
ska vi starta en klubb?

2005-11-01 00:32
Sannish: Det jag kommer säg nu kanske är aningen dumt. Men jag önskar på något sätt att jag satt i din sits. Jag vill verkligen känna mig dumpad. Jag vill iaf ha haft en flickvän just nu. Hellre dumpad än inte ens i närheten av brudar. Fast sen vet jag ju å andra sidan inte hur det känns heller :(

Captainoi: jovisst, starta du en så joinar jag :P

2005-11-01 00:56
mephisto: Nej nej nej nej det vill du verkligen INTE! Tro mig!! Alltså vill du veta hur jag verkligen mår utan att det ska låta patetiskt eller fjortis. Jag mår SKIT, kan inte äta, inte sova. Har inte lust med nån eller nåt, har helt enkelt ingen livslust. Har haft massa sjuka tankar att göra dumma saker.

Och det är inte bara för honom utan för att jag känner mig ensam...ensam och ledsen och sårad. Har inte så många att snacka med, alltså kompisarna skiter i för dom orkar inte lyssna. Va ute med några polare o en av dom lämna mig för att hon lärde känna en kille...hon skulle sova hos mig. Där fick jag promenera själv, ledsen och deppig. Jag saknar honom så otroligt mycket, går inte att beskiva!! Allt känns så tomt, kan inte ens sova själv i mitt rum mer.

2005-11-01 02:01
mephisto P1

känner igen mej som fan...typ allt stämmer in...förutom kankse skämten...men d där me att alla polare ligger o gosar me varsinn brud medans man själv står ensam suger fan nåt otroligt...
en död moderat är en bra moderat

2005-11-01 03:13
Vi är alla ensamma varelser.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2005-11-01 06:14
Jag känner igen mig som fan på något sätt. Förstår att du har sjukt jobbigt mannen, men blicka framåt.

Shit, är det så här dom hade tänkt sig att man ska leva, fan orkar inte med all depresion längre.

2005-11-01 11:35
Sannish: Ah ok, samtidigt som det känns som om jag inte vill känna så som du gör, vill jag fortfarande inte sitta här ensam. Att få haft en flickvän, kärklek och närhet. Det är det som jag fokuserar på nu, att bli dumpad finns inte i min verklighet. Dte tar jag när det kommer.

Ni andra, fyfan alltså. Hoppas det löser sig för oss alla =)

Och Sannish, snart kommer du må bättre och då kommer du kunna se tillbaks på tiden med din pojkvän med Lycka, utan att bli ledsen =)

2006-01-03 03:03
Hmm, var ett par månader sne jag skrev den texten. Inget har ändrats, och visst känne jag mig ensam. Men det känns fortfarande lite bättre.

Hu är det för er andra?

2006-01-03 03:15
Jag har det fortfarande skit...värre till o me :(

2006-01-03 03:39
:/ Fan va segt alltså. Att det fortfarande sitter kvar efter 2 månader :(

2006-01-03 04:13
Den här tråden kommer kallas "knutby goes wild" om det blir film av den..

2006-01-03 12:09
EE: Mjo, kanske det. Men det är rätt tråkigt att bara sitta och vänta ut det =)