Du säger att du insett att utbildning är viktigt, men du ger blanka fan i kurserna utan vill bara ha poängen för dem? Jag är väldigt nyfiken på varför du stannar kvar i skolan och enormt tveksam till att du "knäcker" någon med dina argument. Inget du givit här ger jag mer än gammalt toapapper för i alla fall. Hoppa av, ta lite ströjobb och plugga när du återfått motivationen till det. Ingen idé att slösa din eller skolans tid med det du håller på med nu. Frågorna har jag inte konkret svar på, men jag kan ju berätta hur jag uppfattade det när jag gick i skolan då jag var du för ett antal år sedan. Allting du skriver och säger skulle jag lika gärna kunna skrivit när jag var sjutton, så ta det jag skrev tidigare på allvar. 1. Past performance predicts future behavior. Är det samma skola? Då vet ju alla vem du är och kommer därför hålla ett extra vaksamt öga på dig. 2. Det känns som att lärarna på något sätt pekar på folk som de på fullaste allvar inte tror trivs i skolan utan hellre skulle vara ute i arbetslivet. Blev ganska irriterad när jag gick i skolan och det enda jag fick höra från första mötet var att jag borde sluta. Fan skulle jag sluta för? Hade ju ingenting annat att göra. Vad jag antagligen hade behövt hade varit något mer stimulerande utbildning och mer press på mig, tryck från lärarna. För stora klasser kanske? Jag vet inte. Jag vet bara att jag gjorde bättre ifrån mig när det var mindre grupper. Kanske är det samma sak för dig?
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA