I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

jag e troende ibland

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-11-05 04:22

jag e troende ibland

jag vill värkligen att de skall finnas en högre makt jag vill värkligen det, å gud vet att jag har bett de vet han, man jag har fortfarande inte fått någe bevis på att han finns trotts att jag bett så mycket,, men så tänkte jag nu har jag dock några järn i men, Men tänk om att de var så att när jag kom försent förra veckan till jobbet å just den dagen komm min chef försent oxså(hon e aldrig försenad) kan inte de ha varit gud som hjälpte?
jag har aldrig begärt mycket av vår herre men de där e tillräckligt för att jag skall vara "på mitt sätt troende" ett tag till,.

ere nån annan som oxså kanske e lite hobby troende?

" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "

2005-11-05 04:24
hah jag e rissig på att formulera mej å stava,..

2005-11-05 04:26
föelåt att vara så tråkig men gud borde ju fixa lite viktiagare saker istället, om du mkenrar på det viset ungefär.

2005-11-05 04:28
men jag tror att han kan fixxsa litee små grejjer för oss alla?!

2005-11-05 04:28
nån som svälter kan ju ändå ha skavsår,...

2005-11-05 04:45
PhatSniper P21:

jahaaa, synkarsnubben? Som synkroniserar alla sjuka sammanträffanden, för att få oss att stanna upp i våra vardagliga mönster och tänka till "är inte detta ett konstigt sammanträffande", för att just DÅ fokusera på något som tar oss framåt i våran personliga utveckling här i livet...

Dessa sammanträffanden kan ofta ske, för att du kanske skall observera att det är något du borde tänka på, kanske ett destruktivt mönster?

Jag vet inte, kanske är allt bara en illusion? Livet är en illusion!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-05 05:33
snalla sag att du skojjar.
hur kan du ens hobby tro, hela skiten ar ju sa absurd att man vill spy. fyfan
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2005-11-05 10:41
dom senaste åren har det hänt mycket hemska saker på jorden och det har drabbat människor på platser där nästan alla är djupt troende, folk som bett till gud hela sitt liv. är gud bara sur för att det går dåligt för Yankees? är han bitter för att han aldrig träffar nån tjej och låter det gå ut över andra? nej, gud finns inte.

tycker också det är sjukt hur folk kan tro att enstaka händelser var guds gärning som t.ex. att trådskaparens chef kom försent samma dag som han själv. frågade du chefen VARFÖR han kom försent eller utgick du bara ifrån att det var gud som hjälpte dig trots att du är "hobby-troende" och förmodligen svär utanför hemmet? din chef kanske glömde ställa klockan, hans barn kanske var sjuka den morgonen, han hittade inte ett viktigt papper, whatever, whatever, men det finns ALLTID en logisk förklaring. ibland kan två incidenter som inträffar samtidigt verka "övernaturliga", men det är alltid bara logiska händelser om man tittar på händelseförloppet. med tanke på alla människor man känner, alla saker man råkar ut för varje dag så är det inte konstigt att det då och då inträffar liknande händelser som den trådskaparen beskrev.

kalla mig tråkig, men för att jag ska tro på något måste jag ha bevis och än så länge har jag faktiskt inte sett något som kommer i närheten av tecken på att vi har ett högre väsen. och detta om man går tillbaka många år i historien.

"why do bad things happen to good people?" frågar Guru i låten Moment Of Truth och sanningen är den att det inte finns något bra svar på frågan. mödrar som varit rättroende hela sitt liv förlorar sina barn i biloyckor eller naturkatastrofer, riktiga drägg utan känsla för medmänniskor vinner miljoner på lotto, det är slumpen som avgör, men allt med sin logiska förklaring.

jag vet att jag dissar en majoritet av jordens befolkning nu och jag tror absolut inte att jag är smartare än många av dom, men jag kategoriserar faktiskt religiösa tillsammans med människor som tror på spöken.

det finns folk som påstår att människorna och naturen styr sig själva (alla händelser), utan hjälp från ovan, men att gud fortfarande finns. då undrar jag, varför gå till kyrkan och be till denna gud som då saknar funktion i våra liv? om gud inte lyssnar och inte heller kontrollerar händelser i våra liv, varför inte bara vända sig mot en sten eller ett träd och säga att den är gud? ska man tacka gud för att han finns om det är det enda han gör, att finnas till? get a job.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2005-11-05 10:52
Med lite perspektiv på incidenten med den sena chefen. Chefen kom sent första gången någonsin. Vad är oddsen att någon samma dag som chefen är sen själv är sen? Knappast övernaturliga..
Real ninjas

2005-11-05 11:31
Jag tog av mig mitt kors halsband för en månad sen, jag har liksom fattat att jag inte är så troende som jag kanske vill och trodde att jag var. Jag bad lite ibland om livet var skit och undrade ibland varför gud gjorde så som han gjorde, men det var ju bara utav nöden jag gjorde det.

Samtidigt som jag ansåg mig lite kristen kunde jag skämta med mina kompisar om olika religioner och ifrågasätta massa saker i Bibeln och annat helt öppet.

Så det kändes bara riktigt puckat att anse sig vara kristen när jag höll på som jag gjorde.

Nu ligger mitt kors hemma och kommer att förbli där tills jag blir troende på riktigt om jag någon gång väljer att följa den vägen.

Känns ju som ett hån mot gud att gå runt med kors och grejer och låssas vara troende samtidigt som man ifrågasätter allt som sagts om honom.

Jag anser mig nu vara en Deist vilket nog är det bästa.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2005-11-05 11:54
måste erkänna att jag e lite mindre troende idag än vad jag va igår;P

men men goo morron goo morron goo morron,..

2005-11-05 12:05
jag blev troende när jag var på sinnesro i linköpings domkyrka, riktigt grymt var det. men är nog mest inspererad av boondock saints .P
sandra <3 jag har slagkraft hårdare än stenskott i motvind

2005-11-05 12:06
boondocksaints aeger!
har hört att en 2a e på g.

2005-11-05 12:14
Jag tror dessvärre inte på något :/

2005-11-05 12:19
Nej, men det händer ibland att jag tänker typ "Om det där händer så börjar jag fan tro på gud!" Men det är alltid omöjliga grejer som aldrig inträffar, så... Nej.
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."

2005-11-05 12:33
jag tror, det behöver man inga konkreta bevis för att göra
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know

2005-11-05 12:45
ok men vad får du ut av din tro då? jag kan förstå om den rent själsmässigt kan göra att du mår bättre, du flyr verkligenheten och har någon du kan "tala ut" med, men helt ärligt, gör det någon skillnad om du tittar upp mot himlen elelr sätter dig framför ett träd när du "ber"? gör det någon skillnad för dig efteråt, förutom att det känns bra i själen?
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2005-11-05 13:13
alkiSchiLd F1
100%? duktigt!
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know