dom senaste åren har det hänt mycket hemska saker på jorden och det har drabbat människor på platser där nästan alla är djupt troende, folk som bett till gud hela sitt liv. är gud bara sur för att det går dåligt för Yankees? är han bitter för att han aldrig träffar nån tjej och låter det gå ut över andra? nej, gud finns inte. tycker också det är sjukt hur folk kan tro att enstaka händelser var guds gärning som t.ex. att trådskaparens chef kom försent samma dag som han själv. frågade du chefen VARFÖR han kom försent eller utgick du bara ifrån att det var gud som hjälpte dig trots att du är "hobby-troende" och förmodligen svär utanför hemmet? din chef kanske glömde ställa klockan, hans barn kanske var sjuka den morgonen, han hittade inte ett viktigt papper, whatever, whatever, men det finns ALLTID en logisk förklaring. ibland kan två incidenter som inträffar samtidigt verka "övernaturliga", men det är alltid bara logiska händelser om man tittar på händelseförloppet. med tanke på alla människor man känner, alla saker man råkar ut för varje dag så är det inte konstigt att det då och då inträffar liknande händelser som den trådskaparen beskrev. kalla mig tråkig, men för att jag ska tro på något måste jag ha bevis och än så länge har jag faktiskt inte sett något som kommer i närheten av tecken på att vi har ett högre väsen. och detta om man går tillbaka många år i historien. "why do bad things happen to good people?" frågar Guru i låten Moment Of Truth och sanningen är den att det inte finns något bra svar på frågan. mödrar som varit rättroende hela sitt liv förlorar sina barn i biloyckor eller naturkatastrofer, riktiga drägg utan känsla för medmänniskor vinner miljoner på lotto, det är slumpen som avgör, men allt med sin logiska förklaring. jag vet att jag dissar en majoritet av jordens befolkning nu och jag tror absolut inte att jag är smartare än många av dom, men jag kategoriserar faktiskt religiösa tillsammans med människor som tror på spöken. det finns folk som påstår att människorna och naturen styr sig själva (alla händelser), utan hjälp från ovan, men att gud fortfarande finns. då undrar jag, varför gå till kyrkan och be till denna gud som då saknar funktion i våra liv? om gud inte lyssnar och inte heller kontrollerar händelser i våra liv, varför inte bara vända sig mot en sten eller ett träd och säga att den är gud? ska man tacka gud för att han finns om det är det enda han gör, att finnas till? get a job.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"