I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-11-06 19:13

Människor

Hänsynslösa, egoistiska bestar som klampar runt på jorden med ett fåtal tankar i huvudet, "Ha", "Mitt" och "Jag vill".
Sen att större delen är kålsupare gör det inte bättre.

"Han/hon/den gjorde det emot mig ."

Ja men det du gjorde då?

"Det var ju inte samma sak !/tystnad"

Är det bara jag som är extremt fördomsfull eller är det så att folk lever för att trampa andra på tårna eller gör dom bara det för att dom inte orkar/kan/vill tänka efter?

Och nej det är inte så att jag har en dålig dag eller så men folk i allmänhet... ja skottpengar på människor snart annars så går vi under och tar med allting annat med oss också.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-06 19:16
alla är trasiga på något sätt och det är svårt att se bortom sig själv. tror inte att folk är medvetna om hur mycket de/vi skadar varandra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-06 19:16
Bli ett djur
yah! uppsala

2005-11-06 19:17
Vi är djur.

Dock kanske man kan ha lite mer krav på djur som har ytterst mer utvecklad hjärna än andra djur i allmänhet?

2005-11-06 19:21
junkgirl

Rätt bra "svar" dock anser jag inte det vara någon som helst form av ursäkt för idiotagerande :P

2005-11-06 19:22
Jernvante

nej, men det är för att det inte finns någon ursäkt för att göra illa varandra, det finns bara anledning.

2005-11-06 19:23
inte om man lever mer än 1000- meter under havet!
yah! uppsala

2005-11-06 19:26
det är väl lättare att notera då någon gör något dumt mot mig än vad det är om man själv gör något dumt mot någon annan..

Sen så är vi alla djur.. och alla försöker kämpa för att få det så bra för sig själv som möjligt..

2005-11-06 19:28
Lynguistic

Alltså jag tänker i allmänhet, större delen av alla former av intriger människor emellan är dubbelmoral den avlösande faktorn.

"Sen så är vi alla djur.. och alla försöker kämpa för att få det så bra för sig själv som möjligt.. "

Självklart är det så, men med tanke på hur vi lever så måste vi i det närmaste tänka kollektivt.

2005-11-06 20:05
Tyvärr är ju vi människor däggdjur, och det ligger i däggdjurs natur att dom behöver det sociala umgänget, och när det gäller människor som är så olika och allt de där då blir det ju självklart kollisioner, Hela, Tiden.

Låt dom som inte vet bättre vara, vet bättre själv.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2005-11-06 20:09
"Låt dom som inte vet bättre vara, vet bättre själv. "

Men man måste ju utvecklas som människa/djur/varelse, annars så är ju frågan varför lever man (från mitt synsätt)?

Evolution på sätt och vis.

2005-11-06 20:38
Jernvante, det kanske ÄR, Evolutionen? Aldrig tänkt så?
Vi som vet, överlever det kommande Tredje Världskriget, dom som inte vet, gör kanske inte de?
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2005-11-06 21:43
Pusherman

Men det betyder att fånen får leva kvar ett bra tag till om inte våra värdsledare börjar hetsa varandra snarast att släppa bomber på varandra.

2005-11-06 21:46
Äh. Alla är sånna jävla hycklare.

Vore grymt om alla levde efter Kant's kategoriska imperativ (inte för att jag gör det. palla lixom).
jag Har rätt.

2005-11-06 23:40
Jernvante, ja självklart blir fånen tvungen till det, men hey, allt har sin tid, if u havent seen the war comin, u oughta do soon my friend.
Arrangör

2005-11-07 22:53
Om alla tog en titt på sej själv till att börja med, man kan inte lösa ett problem som man är delaktig i utan att först och främst ta hand om sin egen del. Kan ju inte vara så att det är alla andras fel ;)

Sen är vi djur och borde leva mer jämställt med övriga djur och inte försöka vara en överlägsen ras, därav dessa uttryck Jernvante "Ha", "Mitt" och "Jag vill".
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
Arrangör

2005-11-07 23:01
Har ingen lust att kolla på vidriga bilder.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
Arrangör

2005-11-07 23:13
skapligt självvalt :)

2005-11-08 07:13
Losh F14

jo, för de njuter säkert av det. precis som alla som tar foton av lik efter katastrofer.

2005-11-08 09:34
folk, dom, ni, alla andra vad gör jag ?
skål!