tror ni på djävulen?
inte jag men kul att se vem som tror eller inte och tror ni på andra väsen?
Jag tror på djävulen, jag tror på änglar, Gud, spöken...
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
neeee, ja tror inte på jävulen, det finns liksom inte någon anledning till att han ska finnas, en gud kan finnas, då han kan ha skapat världen, men djävulen.....han gör inte ett piss, och ondska är ju bara något människan har kommit på så det verkar rätt oseriöst..
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
devil is a fallen angel namnet är iblis, och ja jag tror på honom fast kanske inte som en karikatyrfigur med röd hud och liknande visualiseringar. ser det som en negativ kraft, egoism, och obalans, som man kan undvika bara man vill men som man kan lockas av pga egna vinnningar och snabb tillfredställelses skull
Femme fatale
Djävulen är ett påhittat kyrkan för att skrämma folk till tro.
facebook.com/idiomatisk - fan page
Varför skulle djävulen finnas? Gud tror jag finns för att sprida glädje... Men om djävulen fanns, skulle han bara sprida elakheter och sorg då? Fan vad lätt det skulle vara då, bara skylla allt på honom!
Dynastin Med Inslag Av - Beställ skivan NU!!!! <-----Skicka mess till Dabbe, endast 50Kr.
MC_JoJo P16 så man tackar alltid gud när man finner lycka då alltså? njeaa, iofs, men nja.
Lucifer var, enligt de mosaiska religionerna, en av Guds änglar. Men han gjorde uppror mot Guds herravälde och blev nedslängd i underjorden, där han, som "den fallne ängeln" blev Djävulen inom vissas tro. Andra tror dock att Lucifer inte blev djävulen, utan att han bara var en fallen ängel och kanske en av djävulens närmaste män. Inom stora delar av den kristna tron har han dock varit synonym med djävulen. susning.nu
What I said, yo!
tro på djävulen som en liten röd man, till hälften häst + horn och grejer.. som bor under jorden? jag tror lätt på djävulskap. men Lucifer.. no, no.
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk
jag tror inte på gud/jesus och liknande religiösa lirare, utöver det så tror jag på det mästa, tex oknytt, ufon, spöken osv.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
halfshell F17 ehm, hälften HÄST? sen när blev djävulen en kantaur?
misery_chick eller get. whatever
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk
men dom säger typ att om inte man tror på typ katolikerna kommer man att få djävulen :D vet inte om det e sant dont think soy sämst på engelska!
vadå "få djävulen" ?
Alltså, djävulen finns inte. det är bara en "ursäkt" för allt ont människorna gör..
i och med att jag inte längre tror på någon gud så ter det sig väl en smula svårt att tro på en djävul, även om världen idag onekligen ser ut att kunna vara skapad av en sådan. misery: jag menar inte att vara språkpolis, vill bara påpeka att det heter 'kentaur'. ifa du inte visste. ta det på rätt sätt.
Priyan jag vet, det där var ett stavfel från min sida, rent slarv.
in your case, i believe you.
misery_chik jag menade att få däjvulen att den ger typ otur
Jävulen är universums antimateria.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
zixx P0 nope, jag hajar fortfarande inte
ok den typ får djävulen på sig att typ ständigt får skit jag tycket att jag har fåt den där javäla djävulen:(
zixx du är full, eller hur? ^_^
Lucifer var, enligt de mosaiska religionerna, en av Guds änglar. Men han gjorde uppror mot Guds herravälde och blev nedslängd i underjorden, där han, som "den fallne ängeln" blev Djävulen inom vissas tro. Andra tror dock att Lucifer inte blev djävulen, utan att han bara var en fallen ängel och kanske en av djävulens närmaste män. Inom stora delar av den kristna tron har han dock varit synonym med djävulen. susning.nu I västerländsk mytbildning är Lucifer synonym med djävulen och myter om en fallna änglar är populära. I samtal med verkligt kristna har jag dock inte stött på dessa föreställningar. Hur som helst var Lucifer en Babylonisk kung som Gud blev arg på i gamla testamentet och störtade ner i avgrundens djup. Han kallas i detta passage för lysande stjärna som på latin blev Lucifer och så kom namnet till. Det används används fortfarande i vissa översättningar av detta passage om den värdslige kungens olycksöde. Smädesång om kungen av Babylonien Ner till dödsriket störtade din ståt och dina klingande harpor. Maskar blir din bädd, likmaskar ditt täcke.” Ack, fallit har du från himlen, lysande stjärna, gryningens son, du har krossats mot jorden, du som betvingade folken. Det var du som sade till dig själv: ”Upp till himlen skall jag stiga. Ovan Guds stjärnor skall jag resa min tron och ta säte på gudaberget längst uppe i norr. Jag skall stiga upp ovan molnen, jag skall bli som den Högste.” Men ner till dödsriket störtas du, längst ner i avgrundens djup.
jag tror inte på gud eller jävlen, men jag tror att det finns något högre väsen inom fysiken som vi inte har förstått oss på ännu. Jag tror på spöken, liv i yttrerymden, magiska krafter/energi som vi människor ibland kan ge ifrån oss, som vi inte alls har någon som helst förklaring på. bill_b P24 hehe.. Snygg teori :D Man brukar väl med säga att 10% av den genetiska koden som man inte kan hitta tillhör själen?. who knows??..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Som jag tolkar biblen, så skapade gud allt. Därför måste djävulen vara skapad av gud. Jag tolkar det också som att allting är en del av gud, därför måste djävulen vara en del av gud? nu tror jag inte på gud, och därför tror jag inte på djävulen :P "We are all macaronies"! ;D
(\_/)¨¨(\(\ (O.o)^(._. ) (> <)(')(')_) Those are Bunnys. Copy Bunnys into your signature to help him on their way to world domination
Battlerappare
2005-11-11 12:06
Skivsamlare
2005-11-12 02:45
det finns vissa troende som menar att djävulen är en "sida" av Gud. När människorna blir bestraffade, är det alltså djävulen som gör det. Jag kanske minns fel men jag tror inte att det står någonstans i bibeln att satan skulle vara ett väsen för sig. men frågan är om jag tror på djävulen? det beror på vad du menar med djävulen. En motsats till Gud? ja isåfall tror jag att det finns något sådant. En genuint ond varelse som styr i helvetet? njaaa...
Jag som trodde att djävulen var båt man skrämde människor med för att få dom att lyda prästerna....så att kyrkan skulle få mer makt...men det kanske bara är jag?
www.susei.blogg.se
det finns vissa troende som menar att djävulen är en "sida" av Gud. När människorna blir bestraffade, är det alltså djävulen som gör det. Jag kanske minns fel men jag tror inte att det står någonstans i bibeln att satan skulle vara ett väsen för sig. I vissa bibelställen är satan en sida av gud. I andra ställen är djävulen ett väsen för sig och djävulen och satan är samma där "båda" nämns så det är öppet för båda tolkningarna. Satan som en sida hos Gud: Mönstring och pest (1) Satan trädde nu upp mot Israel och eggade David att räkna israeliterna. - 1 Krön 21:1 Mönstring och pest (2) Herrens vrede blossade åter upp mot israeliterna, och han eggade David mot dem. ”Du skall räkna folket i Israel och Juda”, sade han. - 2 Sam 24:1 Djävulen som eget väsen: Och han, den stora draken, ormen från urtiden, han som kallas Djävul och Satan, han som förför hela världen, han störtades ner på jorden och hans änglar störtades ner med honom. - Upp 12:9
Jag tror att allt i världen har en motsatts, eva hade adam, fred har krig, fattigdom har välfärd rap har fis kiss har bajs, listan kan göras lång, eftersom jag tror att det finns en högre makt i form av en god Herre så enligt min teori måste det även finns en form av ond Herre...
Denna gräsand satt också utanför universum. Och inte nog med det, den ställde sig sedan i kön utanför bankomaten med 2 andra änder. Och de brydde sig inte alls om att det stod folk i kön där också.