I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-11-09 22:43

Skum katt

Jag var påväg hem från en vän nyss.
Det var mörkt ute och jag gick och tittade på marken medans jag gick och tänkte på massa saker.
Helt plötsligt dyker en katt upp på vänster sida om mig, den går mot mig fast inte framför mig. Jag hoppade till av skräck för att jag varken hört katten eller märkt att den kom.

När katten var precis brevid mig stannar den och sätter sig ner, vänder sig om och tittar efter mig medans jag går.
Det var precis som om katten ville säga mig något eller att den läste mina tankar =/..
När jag gått runt 6 meter vänder jag mig om igen och tittar efter katten och ser att den vänder sig om och börjar gå mot det håll den var påväg mot från början.

Efter det vart jag skit skraj hela vägen hem och gick och funderade på varför katten satte sig och stirrade på mig =/
usch iaktagen av en katt. Känns inget bra alltså..

Scary..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-09 22:45
Ursäkta särskrivningen..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-09 22:54
Amore, gud tittade förbi med kattens ögon och jag menar in te den kristna judiska eller islamska guden

2005-11-09 22:57
jag förstod inte, VAD var det som var läskigt?

2005-11-09 22:59
att katten iaktog mig och att den bara kom där från ingenstans och satte sig och stirra på mig?

2005-11-09 23:00
ok. det är ingen ovanlig grej direkt.. så bli inte förvånad om det händer dig igen.

2005-11-09 23:04
Ok, men det var läskigt iaf och det har aldrig hänt mig förr :)

2005-11-09 23:05
krossad,
haha ja alltid kul med lite extra spänning.

2005-11-09 23:08
fan va söt katt :) jag skulle tagit upp den å gosat.

en gång följde en katt efter mig när jag var påväg hem från en kompis. den var starkare än mig och alldeles arg och gick framför mina fötter och förstörde för mig. jag vågade tyvärr inte sparka den....
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk

å låtit den riva mig fördärvad, jaja...

2005-11-09 23:11
jag tänkte faktiskt gå fram och klappa den men jag var för skraj efter att den skrämt livet ur mig :P

2005-11-09 23:13
Fråga BC99 om läskiga katter som förföljer en. När han bodde kvar i berga brukade ett lodjur följa efter honom när han gick hem från skolan vill jag minnas.
We are just statistics, born to consume resources.

2005-11-09 23:14
halfshell
tänkte du sparka på katten?

2005-11-09 23:48
Den var säkert hungrig och ville ha mat. Det är det mina katter vill när de stirrar på mig...
The absence of evidence is not the evidence of absence

2005-11-10 13:52
dum tråd, alla katter gör ju typ så. händer jämt.

2005-11-10 13:53
jag tror katten var ute efter sex;)
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2005-11-10 15:00
vincenzos_brygga: Gör dom? Det har jag iaf aldrig vart med om förr. För så fort jag går förbi någon katt i vanliga fall brukar de springa iväg och gömma sig..
Jo lite onödig tråd kanske men äsch :)

2005-11-11 12:42
Messo: HAHAHAAH så sköön.

2005-11-11 19:57
du kanske har en bra utvecklad förmåga till att kommunicera med djur. telepati o så. djur dras ofta till folk med en sån förmåga. =)

2005-11-11 20:04
-Camonition- P22

min syrra har isf det med får .. när vi gick i england följde flera får efter syrran hela tiden >_<
jävligt skumt

2005-11-11 22:02
haha,. soft! gratis ull;)

2005-11-11 22:38
BJURRETHEMAN
haha han kanske trodde du va rasist;)
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2005-11-11 22:47
det där har hänt mig också, dom är oförutsägbara de där liven.
den följde med hem sen, vi drack lite mjölk och kolla på seinfield

Rappare

2005-11-11 23:08
Låter som en helt vanlig katt hehe, dom gör ju fan allt möjligt konstigt, har du inte sett på typ Animal Planet? :)

2005-11-11 23:35
Jag skulle nog göra som Watakushi och börjat gosa med den. Katter är bäst!

2005-11-12 11:07
Men ärligt det är läskigt! Undrar vad katten tänker, när den sitter där och spanar in en från topp till tå? =/

2005-11-12 11:43
den vill käka dig!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.
Redaktionen

2005-11-12 12:22
Förrförra sommaren går jag och min kompis hem ifrån granncampingen ute i lysekil.
En katt följer efter oss ifrån den ena campingen till den andra (det är 2 - 3 km) enda in till toaletterna på våran camping.
det var lite kul.. Jag tror ajg har bilder på det.. :S
namaste

2005-11-12 13:00
Åderpåleone: Hahahahahah "enda in till toaletterna" hahahaha stackars katt :)

2005-11-12 13:05
Här om dagen var jag på väg hem från en kompis, hade tråkigt så tog upp mobil tele~. Gick ca 200 metter utan att kolla upp, så helt plötsligt när jag kollade upp, 10 centimeter framför mitt ansikte var en blond person med ryggen vänd mot mig, stog helt still utan att röra på sig... Jag blev så rädd, känndes som 1000 nålar gick igenom hela min kropp blev helt iskall, var skit skön men äcklig kännsla på samma gång... Jag sa -Hej... Hon vände inte sig om... Jag var så rädd kunnde inte springa men ville det!
Sen gick jag förbi sagta o kollade på henne och föröskte se henne i ögonen, så såg jag att personen lyssnade på musik. Nu blev jag lite lugnare, jag började gå, så kommer hennes hund som hon väntade på, men den började springa när den såg mig, antagligen för den kännde doften av räddsla? Varje gång jag går hem så har jag alltid ögonen vid öppna nu för tiden...

2005-11-12 13:24
Toenic
fan va rädd jag hade blivit!
påminner lite om "Ring" ;)

2005-11-12 18:17
Jag är rädd hela tiden när jag går förbi där, och börjar andas lite snabbare, men vet om jag springre blir jag räddare, men detta är bara nu när det är mörkt jag är rädd! Känns lite töntigt...