Har du suttit på hem?
som artikeln lyder har du suttit på nått jävla skit hem under din ungdom eller sitter du på ett nu? själv har jag suttit på ett hem vid namn Sundsgården under större delen av mitt ungdoms liv
Kärlek och respekt...
Toastare
2005-11-14 12:44
TRÅD RENSAD Tråden handlar om någon annan har suttit på hem, har man inte det så behöver man inte skriva..om man inte har en seriös fråga eller inlägg. Tror inte tråden är skapad för att skryta, inte direkt något att skryta över utan att nödvändigt ont (eller inte så jävla ont i några fall)
Jag skyller allt på Emma!
jag satt där och enligt soc skulle allt gå så bra men nu lider jag av social fobi och så, vilket innebär att jag inte kan åka buss under rusnings tid och att jag måste gå feting omvägar för att inte stöta på massa folk dvs om jag inte dragit i mej bärs eller min medecin.! så vilka har setat och vilka har "men" efter vistelsen där?
Kärlek och respekt...
Hur funkar det med pissprov för knarkarna? Hört att man har en behållare eller liknande som nån ren pissat i vid pungen som man döljer för personalen som står bakom och tittar... Typ.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
jumpcut vaaa? vad äre du vill veta :/?
MeckGyver
vadhändish: Hur lirarna som tar ladd, tjack eller annat undgår att bli plockade vid pisstester. Jag har hört att de ber någon ren snubbe pissa i någon slags behållare som de sedan lägger vid pungen för att hålla det varmt...
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
jumpcut vad har det me tråden att göra+
Kärlek och respekt...
fluntrazepam: Jag hade en fråga som berörde hem, antog att jag kunde ställa den i den här tråden.
du vet tv serien OZ har inget me svenska ungdomshem att göra *skrattar* nemen seriöst nu jag försöker få fram vilka som suttit på hem och så och vad deras meriter och men har varit i efterhand
Kärlek och respekt...
flunitrazepam: Aldrig gillat OZ och är inte särskilt intresserad av livet i inlåsning överhuvudtaget. Däremot undrar jag om det jag hört stämmer eller om folk har andra knep att komma med.
okie vad jag vet om de som drogade kommer in på sk "p12 hem" altså paragraf 12 hem, och där finns det olika metoder så som att ha citron syra runt nagel banden och det där att använda någons urin e väll oxå sant hade en vän till mej som bad sin bror pissa i filmburkar på permissionen och hade de vid pungen då fick han pissa inne på personal toan. hade en annan vän som gick på allt men han käkade typ bara ecstasy på helgerna för det gick ut ur kroppen på 24 timmar
Kärlek och respekt...
fluni: Kom på att jag blandade ihop begreppen... Polaren satt på sluten ungdomsvård, LVU va?
LVU = lagen om Vård av Ungdom om jag inte mins helt fel, det e väll nått man döms till av polisen eller socialen men det heter nog LVU hem tex hammargården som ligger på ekerö i stockholm va ett paragraf 12 hem och man hade nog antingen LVU eller LVM (lagen om Vård av Missbruk) sen finns det alla möjliga hem för folk me tvångs tankar osv =)
Kärlek och respekt...
måste nog understryka att jag tror ej ungdomshem hjälper folk me olika sjukdommar inte heller kriminella med tanke på att det e samma sak som att sitta inne på kåken man börjar känna folk me grövre problem än sig själv och får uppfattningen om att krimminalitet ska vara en del av livet osv
Kärlek och respekt...
Jumpcut Du tänker på en sån gummigrejj man har för att ta ut snor i bebisars näsa, man fyller den med rent piss o tejpar den under pungen. Går lika bra med liten slang och annan typ av liten gummipump. Funkar väl så länge man inte blir utsatt för kroppsvisitationer..
messo känns som om du har fel..... men jag har hört med en expert och inväntar svar
Kärlek och respekt...
FLUNI. Har aldrig suttit på hem. Däremot funkade/funkar Öppen vården jävligt bra för mig. Där fick jag även hjälp för at hantera panikångesten jag fick när jag fick. Sömnlösheten och Social Fobin likaså. Jag är diagnoserad och lider(led?)av posttraumatiskstress och behövde träna på att få komma ut i affärer, hoppa på bussen, gå och handla mat osv. Om du fortfarande inte kan gå ut utan att hälla i dig en bärs så har tydligen inte hemmet hjälpt dig speciellt mycket. Du satt på Låst eller? Av erfarenheter vet jag att folk kommer ut därifrån och är mer fucked up än när dom kommer in. Har en polare som torska på nålen. Han var ändå OK när han åkte in. När han kom ut kunde han inte sluta snacka alla jävla skuggor på väggarna hela jävla tiden.
=) asdöd nee satt inte låst jag har symptomer nu som jag beskrev tidigare i tråden men jag har sjukt jobbiga aggrissions problem oxå inte att jag drar nån på käften hur som helst utan kokar av ilska men konstigt nog e det bara när jag får massa fråger på telefon och så av diverse myndigheter... messo min expert panel har svarat! Kan upptäckas i urin i 1-3 dagar efter bruk. Bl.a. LSD är de som är svårast att spåra eftersom det krävs specialtest. =)
Kärlek och respekt...
Arrangör
2005-11-14 16:43
FLUNITRAZEPAM Finns dom som blivit hjälpta, känner väl iaf 3-4 st som har fått hjälp från diverse ungdomshem. Men det är även som du säger, man kommer i kontakt med folk med grövre problem och pga det även grövre droger. Fast jag kan då inte se nån bättre lösning, ska man låsa in dom var för sej? Är enda möjligheten jag kan se att helt hålla sej undan, sitter dom på hem kommer dom i kontakt med annat folk där och är dom ute ska du se att dom också gör det. Men men, säger som jag alltid har sagt, man måste vilja bli hjälpt. Och ja dom jag känner ville bli hjälpta. Kan ta ett exempel på en person jag känner, har väl suttit på ett 10-tal olika hem och hela tiden fortsatt, var inget som hjälpte honom, han såg bara till att komma därifrån så fort som möjligt så han kunde fortsätta med sitt liv. Men sen var det nåt som gjorde att han kom till insikt med livet och idag är han nykter. Med hjälp från ett behandlingshem, det behöver inte ha varit bättre än något annat, det handlade som sagt om att han ville bli hjälpt.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
Fluni. Jag har haft EXAKT samma problem. Har besökt sjukan många gånger p.g.a jag inte velat slå sönder andra människor. Så jag har helt enkelt slagit sönder mina egan händer mot väggen här hemma. Den är helt blodig. Och jag kan titta på väggen och bara se hatet och ilskan i mig själv. Jag klippte roten till ilskan. Och jobbade med den, letade efter var den kom ifrån och varför den gjorde mig så arg. Man kan göra det här själv, men jag rekomendrerar proffs hjälp.
tjack är den drog som är svårast att spåra. Det går ur kroppen nästan på en gång. fel. ACID ACID ACID ACID ACID!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Messo hehe aa... det e ingen drog man kan rekommendera nån att bruka dagligen iaf, haha!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Arrangör
2005-11-14 17:39
conzeKwence, finns det nån sån?
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
nmhbm: Jajamensan.
Arrangör
2005-11-14 18:07
och vad skulle det vara då?
man KAN rekomendera alla droger, men det är ju inte så snällt eftersom de är skadliga för kroppen varenda en. mer eller mindre.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
fressten, sundsgården = det där stället utanför hbg?
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
Ligger det i helsingborg?
oj.. visst nån som redan ställt samma fråga.
Redaktionen
2005-11-14 18:52
Så jag har helt enkelt slagit sönder mina egan händer mot väggen här hemma. Den är helt blodig. Och jag kan titta på väggen och bara se hatet och ilskan i mig själv. Det har jag också upplevt.. Fast jag såg bara hat mot mina föräldrar.. Men jag skäms för mycket för att säga det till dom, och nån psykolog orkar jag inte med.. Det sjuka är att det var bara onykterheten som fick mig på andra tankar.. Men jag tror inte det är så farligt igentligen..
namaste
Redaktionen
2005-11-14 18:52
Nu blev jag offtopic, sorry för det. men jag kände igen mig så mycket så jag var bara tvungen..
namaste
nmhbm haha kände på mig att den skulle komma.
Sävastgården, Lappetorp, 1999->2000.
Nyborgs blahblahblah (HVB, Nyborg) Johannisberg (P12, Kalix) och Sundbo (P12, Fagersta).
Suttit på hem i 9 år. sen jag var liten plutt. Har många erfarenheter från olika behandligshem. Fråga om de är nåt!
lära utan att tänka är meningslöst, att tänka utan att lära är farligt. (Kung Fu Tse, Kina)
Messo haha aa... minst sagt.
hvb, hvb, p12 råby, p12 folåsa.. och där sitter ja.. 2½ år nu.. lite segt..
HeterAis
mm..suttit på högantorp i södertälje(p12) och ubby i rimbo (hvb)
Munter: Ja ser fram emot att få läsa boken du skriver om 30 år. Så kommer 2020-talets kids läsa den och se hur det gick för 2000-talets narkomaner. Likaså vi läser "vi älskar dig lillebror" och "gatloppet" osv.. In och ut på kåken halva livet, fyfan.
Arrangör
2005-11-29 23:46
Messo, lsu du blir straffad till.
Ibland kan jag önska att jag faktist hade hamnat på hem när jag verkligen behövde det, men jag torskade aldrig. När det var så där misärigt, att komma till ett hem, ligga på en säng och inte ha nåt ansvar förutom att lyssna på personalen och vara med och laga mat eller vad man nu gör.
Arrangör
2005-11-29 23:54
Fast det är nog meningen att behandlingen ska ge dej något Asdöd. Det där lät mer som en semester :) även om det säkert kan vara så i många fall.. en semester utan frihet då. Men jag fattar vad du menar.
Ja, jo, jag behöve ju det dom har att erbjuda . Men å andra sidan, när har en semester gjort nån illa?:D Men att ligga och slagga, tända av, ha samtal, gå promenader och göra alla aktiviteter skulle nog vara jävligt bra. Ett tag iallafall. Fan att jag inte fick LVU.
Arrangör
2005-11-30 00:26
Nej det är väl sant, en semester är aldrig fel. Tror dock inte det är många som ser allt du sa som någonting bra, tyvärr. I alla fall inte ungdomar som har LVU. Vet inte hur det är med dej, men kan du ärligt säga att du då, för några år sen? (vet inte hur gammal du är) Hade uppfattadet så positivt som du gör idag? Men du, skit i att du inte fick lvu då, för då var då och nu är nu :) Och vilket kan du göra någonting åt? hm skapligt off-topic alltså :D
Jag förstår . Jo, efter 3 månader insåg jag att jag behövde hjälp, att droger verkligen inte var för mig. Jag förnekade mycket, men efter första året så pallade jag inte mer och tog ofrivilligt. Så ja, jag hade nog gått med på vård. Men idag är idag och jag lever och knarkar inte så jag behövde det inte.
Munter var kommer du sitta av ditt LSU.?
HeterAis
Fyfan, jag drömmer mardrömmar om Sundbo. Och alla jag känner får en konstig min i ansiktet varje gång Sundbo kommer på tal. Men du får ju bilda din egen uppfattning.
Arrangör
2005-11-30 16:32
Munter, känner en snubbe som jobbar på sundbo, han är typ nån slags chef bland dom som jobbar som behandlingsassistenter där. Vet även folk som suttit där som har kommit till insikt med sina liv efter det. Btw, får du möjlighet att prova på svetthydda på sundbo, ta chansen, fett nice :) Gör det bästa av din tid där och försök få ordning på livet! önskar nu att de jävla programmet hade funkat, så hade jag sluppit detta ..men nu blir de låst igen, och inga permisar .. Så lätt att vara efterklok.. men gjort är gjort, nu kan du bara göra det bästa av din situation som du själv satt dej i.
munter art suger så jävla mkt kuk.. hade art innan, men nu skiter ja i de..
HeterAis
munter, yeah, lill-aspen på sundbo. akta dig för sjätte rummet :>
nmhbm Vem känner du där? Behandlingsvadelningen där hade i helhet jävligt bra personal, fast det fanns ju givetvis en del puckon..