I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

aldrig mer en vän

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-11-16 17:55

aldrig mer en vän

tänk er att man har gjort sig av med alla vänner, man behöver inte ha blitt ovänner, man kan har glidit ifrån dom bara, dom har gått vidare men själv har man bara stagnerat.
Sen ger man sig in i något nytt i livet, då kan man inte komma nära några människor i sin omgivning hur bra man än försöker.
Så börjar man ifrågasätta om man gör något fel. SÅ kommer man inte på varför. Samtidigt kan man iten gå och umgås med folk man iten har något gemensamt med och så vill man iten fjäska för någon man hellre är utan. Så tröttnar man på allting. spelar ingen roll längre.
Vad tycker ni man ska göra ?
jag vet att ni säger " som man bäddar får ma nligga blabla" men det måste finnas nå´t större än det, för man kan bädda bra och ändå ligga kass.

Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2005-11-16 18:03
jadu. sitter ungefär i den sitsen.men fuck it. jag flyttar hem igen. så har jag löst de , där finns iaf familjen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-16 18:06
knepigt. trivs man med att vara själv så tycker jag att man ska vara det, men vantrivs man med det så får man väl försöka härda ut tills man hittar trevliga människor som man kan umgås med. man kan börja med att försöka ge alla en chans.

jag vet inte faktiskt. jag gjorde mig av med alla mina vänner och fick nya över nätet som jag träffar lite då och då. det kan ju vara ett tips kanske. att lära känna folk med gemensamma intressen över nätet som man sen börjar umgås med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-16 18:12
detsamma gäller mig. finns heller inte särskilt mycket att göra åt saken. så mycket man kan göra åt saken.
alla mina vänner har massor gemensamt. jag har dock ingenting gemensamt med dem. förut gick jag till skolan pga mina vänner. nu inbillar jag mig att jag är sjuk så att jag slipper gå till skolan och konstatera att jag inte har en enda vän som på riktigt skulle ställa upp för mig. inte ens när det verkligen gäller
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk

2005-11-16 18:17
hur fan gör man? vad har man för inställning när man träffar folk? vad tänker man på och vad vill man egentligen?

jag får nya kompisar vart jag än går, känns det som. det bara blir så helt naturligt när man träffar folk.
vadå? jag dyster?
Admin

2005-11-16 18:52
Förstår inte varför någon skulle säga "som man bäddar får man ligga" eller liknande. Såvida det nu inte handlar om korkade saker som gjort att man blivit ovänner.

Glider man ifrån så gör man. Folk får olika intressen. När man själv förändras så vet man kanske inte riktigt vem man är, och hur ska då andra veta det? Att få bekanta och löst knutna vänner är inga problem, de dyker upp överallt. I skola, på jobbet, någon fritidsaktivitet.

Egentligen är det bara att låta tiden ha sin gång, så löser det sig. Satsa på dig själv, så att säga. Gör sånt som du själv tycker är vettigt, och så kommer du säkert hitta några som tycker om samma saker.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-11-17 19:45
IceSpider F16

saker ser oftast lite annorlunda ut när man är 24 jämfört med när man är 16. rent socialt då. enklare att skaffa massa polare när man är 16 än när man är 24.

2005-11-18 14:01
IceSpider F16

precis.

2005-11-18 14:53
, hur svårt måste det inte då vara vid 25. Nästa omöjligt i så fall.
Jag vägrar tro det.
Det finns många i samma situation. Bara att leta upp dom :)
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams