Att bo isolerat
hej! jag är knas i huvudet, det vet vi alla redan, men jag funderade just på en sak när jag satt o såg på vädret. hur är de o bo permanent på gotland? helt isolerad ö. (alltså....ja ni förstår vad jag menar, men ju inte att gotland är avklippt från världen) jag är sådan som tröttnar på NY och tycker de e litet efter ett tag, hur är de o bo på en ö så där isolerat? jag bodde rätt isolerat ute på amerikanska prärien i ett år och jag blev galen när de kunde gå en månad innan jag såg ett mcdonalds (dåligt exempel, men får stå för civilisation för denna gången, för de var så folk beskrev de där jag bodde) så. peeps. vill höra från dem som bor på gotland. men även kanske isolerade städer i sverige..dvs där de e lång till nästa by/stad etc hur är det????
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
isolerad från exakt vad menar du?
vadå? jag dyster?
isolerat. på en ö. avskärmat. vet inte hur mkt jag behöver beskriva det? menar location. inte att man är eremit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
greggan tror hon menar från sverige/världen.
.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.
Det är bäst. Man kan lyssna på P1, shoppa på närlivs mellan 10 och 10.30, köra moppe och traktor, inte kunna läsa, ha sex med släktingar och husdjur, och citera NileCity när man vill vara rolig.
avskärmat från?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
babbe P22 hahaha fy fan asså ;P det är sådär asså, släktningarna duger inte ens i krig, Men va fan i gottland gör dom!
.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.
ok...tydligen var de en svår fråga o förstå....trodde jag var rätt klar med vad jag menade
ja det är inte helt lätt att förstå vad du menar. är jag isolerad i min förort i sthlm? jag menar, jag går ju ändå bara till konsum i centrum och hänger med polarna på gatan på min fritid.. det lär väl vara samma sak som folk på gotland gör, fast dom gör det där och jag här, var är skillnaden?
vadå? jag dyster?
men jag skrev ju isolerat från närmaste stad? när de e långt till annat. fuck this.
Peppis, jag tycker det är glasklart. Hon menar ju att man ser samma människor varje dag (om ens några), om man vill göra något roligt finns väldigt få alternativ, som man troligtvis är jävligt less på. Vill man nånstans måste man anpassa sig efter t ex busstider. Vill man beställa en flaska vin måste man göra det tre dagar innan så de hinner få in den. Vill man hyra en film måste man se en som man sett 50 gånger innan. Blablabla.. va fan äre som inte går att förstå? Det är ingen metafor för ditt psyke som är isolerat från omvärlden i din trånga lägenhet och gråa förort, utan att du fysisikt inte har tillgång till det du önskar.
Peppis F22 anledningen till att folk frågar " isolerad från vad " är pga att på gotland, som var ditt exempel, finns nästan ALLT som en vanlig stad i inlandet har...... så va skulle dom sakna där menar du ? varsågoda för jag förklarar så disskusionen kan fortlöpa....
House is hiphop on fast forward ..
lyssna på babbe exact de jag menade
babbe P22 men hon tog gotland som exempel...... om du tror gotland är sådär så är du lite twisted....
House is hiphop on fast forward ..
gotland var kanske dåligt exempel för att de har allt. men inte dåligt exempel, för vi säger att du sitter i rymden o har tillgång till allt, du är fortfarande isolerad.lite den känslan jag fick när jag såg vädret o gotland låg där för sig själv detta är inte så allvarligt, o ingen diss till de som bor isolerat, tvärtom. jag vill veta för o nackdelar. min brorsa är helt inne på att flytta ut i skogen o vill veta varför man gör ett sådant val, är så långt bort från min tankevärld.
MaKkan_XL P21: man kan ju se förbi exemplet och se va hon försöker säga. Jag tror hon tog gottland som exempel just för att det är en ö. Ett bättre exempel vore ju typ "Trollboda" som ligger i Lappland och har 3 hushåll, alla inom samma släktträd. Jag förstår inte heller hur man göra ett sånt val. Jag antar att man är väldigt nöjd med det man har och anser att man uppnått sina ambitioner och kan slå sig ner i lugn och ro och bara leva. Man måste nog vara jävligt lättroad också. Har en polare som flyttat ut till ett sånt ställe pga ett grymt välbetalt jobb på ett hotell. Han sa att han brukade flippa ibland och kunde spendera några tusenlappar på ICA (enda affären) på saker han itne behövde för att han hade så mycket cash och inte hade nåt att göra för de. Han har itne körkort heller förresten, så det gjorde hans liv ännu jobbigare antar jag.
babbe hahahaha fan va kul jag har inte heller körkort. o hade inte de i usa heller, och jag gjorde också sjuuuka grejer. jag klippte o färgade håret varje månad som exempel, o de fanns knappt frsiör där (hon köpte in hårfärg från lokala drugstoren) ah shit.....jag hyrde i princip alla filmer i videoaffären osså... jag tror jag är smått adhd. behöver åtminstone höra bilarna utanför även om jag mest sitter i min lägenhet. när jag är på vårat lantställe o inte ser en själ på dagar blir jag störd.
va många som ska komma in och spela dumma "avskärmat från vad, allt är relativt balalal"...Ni fattar vad hon menar bara ni läser texten.
Always in trouble/You can blame my mother/Gave birth to a gorilla and raised him in the jungle
jag skulle fan inte banga en egen lite stuga med en uppsättning får som man vaktar. bara jag hade lite vin och lite bra böcker att fördriva tiden med.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
hsr någon följt serien på discovery om snubben som drog från london oköpte en cottage på landet och lärde sig o föda upp djur o grejer. i vanliga fall gillar jag inte hela grejen med att se hur folk avlivar sina egna grisar o grejer, men den där snubben är så skön o human (alltså inte när han avvlivar utan hur han för upp tex grisen och sedan när den hade slaktats så använde han exact allt av grisen o hade en stor fest, jag är mer eller mindre vegetarian, men ändå tyckte jag de var helt ok...) han påminner mig om hur jag tror brorsan kommer ha de i framtiden
shit jag hade aldrig kunnat äta upp ett av mina får...
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
naj...inte jag heller. hehehe men jag kan inte äta upp ngns får iofs. hehe men visst är de skumt, men han ger liksom en bra bild av de hela....nu får jag säkert hela whoa veganer emot mig...men jag tycker den serien är så mysig...
"tillbaka till river cottage" fick jag just reda på att serien hette :-)
hehe ja men samtidigt lite skum. det är nog enklare att slakta grisen om den inte har varit del av ens "flock" :) men jag förstår din poäng, skön kille.
jo, speciellt eftersom han bara hade typ två grisar unde rhela året....urs...hehe men de e handlar väl om en attityd jag int ehar mot djur :-)
Hon menar ju att man ser samma människor varje dag (om ens några), mina arbetskamrater på jobbet och mina kompisar/familj på min fritid om man vill göra något roligt finns väldigt få alternativ, som man troligtvis är jävligt less på. glo på tv på vardagkvällar, supa på helgerna Vill man nånstans måste man anpassa sig efter t ex busstider. no shit? Vill man beställa en flaska vin måste man göra det tre dagar innan så de hinner få in den. Okej den går jag med på, systemombudsmän. Vill man hyra en film måste man se en som man sett 50 gånger innan. hitta en annan lösning, som jag har gjort pga ekonomiska bekymmer snarare än rent praktiska, ladda ner!? Blablabla.. va fan äre som inte går att förstå? en del.. jag tror det blir vad man gör det till
vadå? jag dyster?
greggan.dont be here if ya dont want to?
jag tycker bara att man kanske kan förklara vad man menar om man vill säga nånting och folk inte förstår, så att vi kan föra nån slags vettig diskussion angående att vara isolerad istället för att prata om nån off topic bonnlurk och din icke existerande attityd gentemot djur
vadå? jag dyster?
men då tar man bort tråden lille admin. var folk som förstod. och bonnlurken hadnlar ju exact om de tråden handlar om, att bo isolerat, såg du inte ens den kopplingen?
oj. mod.
ickeexisterande attityd mot djur. wtf is your problem?
mina arbetskamrater på jobbet och mina kompisar/familj på min fritid på väg till och från jobbet då? På väg till och från kompisar? När du går och handlar? Bor man i ett jävligt litet samhäller så hälsar alla på dig och vet va du just åt till frukost. Antar att det inte händer dig. glo på tv på vardagkvällar, supa på helgerna går du alltid till smma ställe och super? Är det också utanför korvkiosken eller är det nåt roligare ställe med anonyma människor? no shit? skillnaden om man bor ute i ingenstans att bussen går 2 gånger om dagen och resan tar nån timme. Inte tunnelbana varje 10 min. hitta en annan lösning, som jag har gjort pga ekonomiska bekymmer snarare än rent praktiska, ladda ner!? Jaja det var för att illustrera problemet.. men om vi säger att man är sugen på salami och inte falukorv? Kan inte ladda ner.. och nu förutsätter även jag att de har internetuppkopling, vilket behöver inte stämma. en del.. jag tror det blir vad man gör det till jo, du har ju fått mig att skriva långa meningslösa inlägg när jag egentligen borde göra nåt annat i alla fall. :)
är du uppväxt där? hur många flyttar för att aldrig återvända efter gymnasiet? hur stor är ditt gymnasium (antar du går på gym. du är 16?)och hur långt får du åka för o gå på gym, och vilka linjer finns de där? :-)