I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

att göra slut?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-11-16 22:50

att göra slut?

hej, vill du inte involvera dig i en främmande människas problem så sluta läsa nu.

det ligger till såhär: idag gjorde jag slut med min flickvän sen två år tillbaka och jag vet att jag har gjort rätt. jag har tänkt på det i flera veckor och har "vägt för- och nackdelar" och jag mår bättre utan henne. men jag mår så jävla piss nu av tanken på hur mycket jag har sårat henne, hon älskar nämligen mig jättemycket. jag tänkte såhär jag kan inte hänga upp mitt liv på henne för att vara snäll, är det känslokallt?

dela gärna med er av egna erfarenheter i ämnet och jag ursäktar eventuella grammatiska fel och stavfel.

out

2005-11-16 22:52
jag tycker du gjorde rätt, att stanna bara för att vara snäll hade varit elakt.

tänker du ha någon fortsatt kontakt med henne?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-11-16 22:55
ja, vi bor i en ganska liten stad så det är oundvikligt att vi kommer stöta på varandra... menjag vill såklart ha kontakt med henne eftersom jag tycker hon är en jättegullig/snäll person som jag har delat två år med liksom...

2005-11-16 22:57
ok, jag tror dock att det kan vara en bra ide att hålla sig borta från henne ett tag, om hon fortfarande älskar dig kommer det bara göra allt svårare för henne att ha dig i närheten.

2005-11-16 22:58
ge de lite tid så kommer de nog bli bra sen.
jag Har rätt.

2005-11-17 09:30
ett råd: följ din egen vilja så gör du helt rätt i den här frågan

2005-11-17 09:47
jag och mitt ex va ihop till och från i kanske 2 år. Hon har iofs ny pojkvän nu, men vi har bestämt oss för att mötas upp om ett tag när vi vet att vi inte faller tebax.. typ. Man kan ju bli gråtfärdig av gamla minnen utan att vara kär lixom oxå.. Men snackar på msn o så :)
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls

2005-11-17 11:19
ja gjorde i princip samma sak för 2 månader sen. dock bodde vi i olika städer men vi har pratat i telefon 3 eller 4 gånger och träffats 2 gånger. låt det vara på hennes villkor så ska det nog gå bra. och ligg lite lågt med nya tjejer ett tag. för det gör så jävla ont.
Rehab is for quiters.

2005-11-17 11:20
Väteperoxid:
Kär = Psykiskt funktionshindrad
Helt dum i huvudet, stay the hell away from love.

Och jag är inte alls bitter.
Rehab is for quiters.

2005-11-17 14:46
håll dig borta från henne. Låt henne ta upp kontakten igen OM ett tag.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2005-11-17 18:58
Väteperoxid Hon sa att hon älskade mig och gillar mig till 1000, men att hon inte var kär längre i mig,,

Så hon älskade dig men var inte kär i dig längre.. Hur går det ihop??
The absence of evidence is not the evidence of absence

2005-11-17 19:28
Sino P16

är du kär i alla du älskar?

2005-11-17 20:46
Misery_chick
Nja, men jag har vart kär i alla flickvänner jag älskat.
Sen är jag dock rätt dålig på att älska folk.
Men jag föstår vad du menar och inser att jag tänkte lite dumt...

2005-11-17 21:04
Sino:
Jag älskade/älskar verkligen mitt ex. Men jag var inte kär i henne längre, och därför gjorde jag slut.
Rehab is for quiters.

2005-11-18 09:01
Ajdå, bara vara vänner brukar betyda att hon aldrig vill se dig mer, det gör det iallafall när jag blivit dumpad..

2005-11-18 12:02
Väteperoxid: Det är smart att hålla sig borta. träffa henne när du känner att du är redo för det.

Det tog iaf fyra månader innan jag riktigt kom över min första flickvän, och under den tiden var det bara jobbigt att träffa henne, men jag ville ändå göra det.

Som att ta en cigg när man försöker sluta röka.
Rehab is for quiters.

2005-11-18 18:19
Broa_Fett
Nja, hon bor nån mil bort och ute på landet så det en bra bit. Visst jag har sett tjejen några gånger se dess(var nått år sedan).
Har inte träffat henne nån längre stund sen det tog slut...