I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Arrangör

2005-11-20 01:21

Sann kärlek

Man säger att när man finner sann kärlek vet man det, det är bara nåt man vet.

Om det nu är så, jag vet inte för jag har själv inte funnit sann kärlek enligt dom principerna så borde det betyda att det är en instinkt, vilket i sin tur betyder att det är någonting vi har medärvt.

Men tänk om man då har dåliga gener för just det. Skulle det resultera i att personen vart sämre eller helt oförmögen att veta när han/hon funnit sann kärlek?

Det skulle isf vara väldigt orättvist, pga av någonting man verkligen inte kan kontrollera, sina gener så blir man sämre på dessa ting.

Detta är ingenting jag själv direkt tror på, bara tankar som paserade förbi i mitt huvud, jag hoppas och tror att det finns sann kärlek och att alla kan upptäcka det, men som sagt, jag vet inte.

"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer

2005-11-20 01:40
Din devis om att det finns olika nivåer av "sann kärlek" och att detta känslostadie på något obegripligt sätt går att betygsätta och rangordna, männsikor sinsemellan, är en trevlig och lurig tanke. Men handen på hjärtat, den är fortfarande omöjlig och irrelevant. Varför?

1. Du kan aldrig veta vad andra människor känner. Och jämnförelse är därför meningslös.

2. Du kan aldrig veta att känslorna du upplever just nu befinner sig i något klimax. Så att tala om "sann kärlek" eller "hat du aldrig kommer känna igen" eller "längtan att hitta en toalett i storstadskaoset är utom denna jord" eller något annat tramsigt är bara spekulationer. Först på din dödsbädd sitter du med facit i hand och kan dra slutsatser.
Sök: ◦ webben ◦ sidor på svenska ◦ sidor från Sverige

Kompletterande resultat - Cachad - Liknande sidor
Arrangör

2005-11-20 01:53
txiiki

Jag tror inte heller att man inte kan veta, pga det du säger. Men man kan fortfarande fundera kring det, men sen finns det som sagt folk som säger att dom funnit sann kärlek, eller är det bara en myt?
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
Arrangör

2005-11-20 01:54
txiiki, sen kan du aldrig säkert veta nåt, så allt är egentligen menlöst :)

2005-11-20 02:11
nmhbm

Men man kan fortfarande fundera kring det

- Absolut.

men sen finns det som sagt folk som säger att dom funnit sann kärlek, eller är det bara en myt?

- Det finns folk som säger alla möjliga knäppa och tokiga saker. Vissa påstår att de funnit gud genom att äta ost och skinkbaguetter i ett halvår, andra påstår att de såg Elvis kliva på bussen, en tredje hävdar på fullaste alvar att batiktröjor är snygga och bekväma, osv osv. Betyder det att dessa händelser eller företeelser faktiskt hänt? Fan vet jag. Det enda jag är säker på är att man skall akta sig noga för folk som påstår sig funnit "sann kärlek" och/eller samlar på ica-kuponger.
Sök: ◦ webben ◦ sidor på svenska ◦ sidor från Sverige

Kompletterande resultat - Cachad - Liknande sidor
Arrangör

2005-11-20 18:31
txiiki, utgår du ifrån att allt folker säger inte är sant?
Det är väl klart att allt som folk säger inte är sant, jag är inte korkad.

2005-11-20 18:41
det där med sann kärlek är ungefär som med färger... ditt färgspektra kanske är helt vridet utan att du vet om det, för du har inget att jämföra med... på samma sätt kanske din "kärlek" som du känner för någon inte är någonting för nån annan..

men eftersom du inte kan jämföra på något sätt så är frågeställningen som sagt.. irrelevant
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS