I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Graffare

2005-11-20 17:55

Idioter!

Ja, jag hatar s.k idioter, eller trögfattade jäklar.

Har gått ungefär halva terminen av första läsåret, halvkänner min klass och kan namnen nu på ungefär alla i klassen.
(Började på ny skola efter sommaren)
Iallafall så brukar jag dömma folk ganska snabbt, t. ex "åh fysatan vad äcklig brud, skulle inte vilja vara polare med henne för 10000000 spänn"... Eller nått.

Till saken;
Har sovmorgon till 10, kliver på bussen som går 09.20 till stan och är framme ungefär 09.40 - och det tar ungefär 20 minuter att traska till skolan så jag börjar gå......
Stöter på en brud i min klass som hälsar och är allmänt dryg (skrattar åt allt och är... dryg)... Tja, vi snackar lite och kallpratar.

Jag frågar: "Vad gjorde du i helgen?"
Hon: "Inget, dudå?"

Så kom vi fram till att prata om en polare i klassen som jag har varit vän med i 4 år - dom två kommer ganska bra överens så vi börjar snacka om honom....
Då nämner jag att jag är skyldig honom 200 spänn sedan ett år tillbaka (han har glömt bort det) hon skrattar och berättar liknande saker för mig....

När vi väl är i skolan går hon fram till honom och säger direkt att jag har en gammal skuld som han har glömt bort.
Jaha, han kräver nu pengarna och jag är en broke ass mufucka!

Så, vad ska jag göra? Jag skulle vilja kräva henne att betala honom om han verkligen behöver dom slantarna, är inte så mkt trots allt... Men det är ju dålig stil av henne och berätta!

Huvva!

Peeeace, Mangoleeee

2005-11-20 17:58
hahahahahaha :D Vilken jävla brud :'D
work some magic

2005-11-20 17:59
Nej men seriöst, om det är en nära vän tycker jag du allt kan pröjsa :P
work some magic

2005-11-20 17:59
hmm... dumt att berätta om skulden. .. speciellt om din polare glömt den.. det är väl inte hennes uppgift att hålla reda på honom. säg det till henne. sen lämnar du antingen tillbaks pengarna eller låter killen glömma det igen..
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk
Graffare

2005-11-20 18:01
Brodin1: Det är inte en nära vän, utan mer en bekant som jag har känt ganska länge bara. Brukar liksom hänga med hans storebrorsa, om du fattar dealen.

Hon brukar lägga sina dojjor ovanför sitt skåp och tar på sig tofflor under skoldagarna. Dom ser ganska dyra ut - funderar på att ge igen, att ta skorna och slänga iväg dom... Jag är ond!

2005-11-20 18:03
Mangola
sälj hennes skor och ge din polare hans pengar då...?
Graffare

2005-11-20 18:05
halfshell:
Ja, det skulle jag kunna göra... Men vem vill ha sånna här skor;
ja, det är hennes skor

(om någon är sugen på dem, skicka pm)

2005-11-20 18:06
mangola
eehehe.. inte en aning.. sälj dem på blocket :)

2005-11-20 18:36
det verkar hända fett med grejer i Umeyo.. :O
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
Graffare

2005-11-20 19:56
sh0rtcut:
Hurså?

browser:
Sätt dig i min situation - vill du betala någon 200 kronor helt i onödan? Bryr mig inte så värst mkt om pengarna utan mer hennes beteénde, jävla idiot.....

2005-11-20 20:09
hahahhaha

varför berätta du det till at börja med? du borde kunna föutse situationen... Men hosta upp cashen när du har råd eller betala tillbaka i små slängar.. en cola här å en fralla där så e skulden betald efter ett par mån. å så har du tid på dej att komma på en bra hämd. Ja hade nog inte snott skorna, finns bättre sätt att förnedra folk på som hämd.

jag älskar när de e tjaffs å bråk mellan personer som tvingas vara med varandra ofta. Min klass å skola var som en ända stor dokusåpa.., I loved it!!

Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2005-11-20 20:18
Inte mer än rätt att du betalar, finns inget dryyygare än folk som "låtsas" glömma bort sina skulder..
Om nån är schysst och lånar ut 200 spänn till dig så är det fett dåligt stil att inte ge tillbaka.

Sen att tjejen gick och sa det sådär var ju inte det finaste kanske, men hon borde verkligen inte betala för dig. Det är ditt problem.

Graffare

2005-11-20 20:30
katt_:
Den här personen har aldrig problem med pengar, han behöver inte pengarna - han sa till mig att jag kunde betala tillbaka inom ett halvår ikväll :). Liksom, han behöver inte pengarna.
Det är ju bruden jag är sur på, fan...
hemligheter kan man väl ha emellan varandra.

friktion:
Jag nämnde det eftersom vi kallpratade något så förbannat, finns inget pinsammare och tråkigare att gå en 20 minuters lång sträcka med en person att bara titta rakt fram och inte prata med varandra.

feenposhleen:
Mjääää :)

2005-11-20 22:47
Det är såhär.

Jag är så jävla less på folk som inte betalar sina skulder. Lånar man betalar man tillbaka. Jag ska inte behöva gå och be folk om pengar efter att dom har lånat.

Just nu ligger jag väl ute med 2000 i runda slängar.
Rehab is for quiters.

2005-11-20 23:29
Hjahaha :D:D

pantad...

sälj skorna iaf. de brukar lätt gå åt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2005-11-21 01:44
browser:
Nä nä, chilla! - jag tycker att _den här bruden_ är ett stort exempel på idioti, jag ursäktar mig om du tog åt dig, du är ingen idiot.

clone:
Det är klart, är tjonnar som är skyldiga mig pengar också.
Men saken är väl den att pengarna spelar inte så värst mycket i det här läget, problemet ligger i brudens brain...

2005-11-21 07:53
haha måla om hennes skor med nån ful färg, skulle va rättså cleant, typ måla om dom till rosa:P
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2005-11-21 07:59
Hock
varför ska han måla demrosa.. hon vill säkert ha dem rosa?

2005-11-21 12:56
Mangola

Ta skorna, gör dig av med den ena (typ bränn den) klipp sönder den andra och lägg tillbaka den där du tog den. Den måste givetvis vara helt förstörd, så att hon definitivt inte kan ta på sig den (varför hon nu skulle vilja det vet jag inte, men poängen är att hon inte ska få göra det)
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."
Arrangör

2005-11-21 16:10
En sak jag inte fattar, du dumförklarar den här tjejen hela tiden, men jag fattar verkligen inte varför.

Du berättar att du är skyldig snubben 200kr och hon känner honom, ver inte hur väl men hon känner honom och berättar det vidare till honom. På vilket sett gör det henne till en idiot?

Visst hon har ingenting med saken att göra och borde väl inte blanda sej i överhuvudtaget, men då det var du som nämde det får du väl skylla dej själv, sen så tycker jag att du ska betala tillbaka, hade det inte kommit fram hade du inte betalat eller? Onödigt att blåsa någon tycker jag, även om han hade bra med pengar.

Hade du handlat annorlunda om det var någon som du inte kände så väl som hade dåligt med pengar, precis samma situation fast personen hade dåligt med pengar, hade du då gett honom pengarna?
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
Graffare

2005-11-21 22:44
nmhbm:
Dom har varit bekanta i kanske 2 månader men "vänner" i kanske en månad, det är ju ganska tight?

Ja, jag hade nog betalat igen om det gällde en annan person.

2005-11-21 22:45
Iallafall så brukar jag dömma folk ganska snabbt, t. ex "åh fysatan vad äcklig brud, skulle inte vilja vara polare med henne för 10000000 spänn"... Eller nått.

Det lät väldigt moget. Du tycker att de flesta andra är idioter va?

Jag tycker nog snarare att det är du som är en idiot som berättar för någon att du är skyldig någon annan pengar. Vad hade hon med det att göra egentligen. Skyll dig själv säger jag. Du är idioten, hon är bara en biroll och edt var bra att din kompis krävde tillbaka pengarna.

Arrangör

2005-11-22 11:10
Mangola
God morgon.

Fast du blandar ihop klumpighet med idioti. Att du sa det till henne, det var klumpigt gjort av dej och att hon sa det till honom var klumpigt gjort av henne.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer

2005-11-22 13:09
Mangola din pissluffare... betala dina skulder istället för att grina. det e väl inte mer än rätt??
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2005-11-22 16:49
AsetAnna:
Kalla mig vad du vill. Jag är ingen snubbe som berättar hemligheter, iallafall.

nmhbm:
Ja, det kanske är sant. Mjäe, det var ju som sagt ganska torrt snack så det poffade upp i hjärnan, det var nog en miss att jag sa det. Men vaddå, ska jag ta för givet att hon berättar en hemlis!

conzeKwence:
Ja, det måste man göra. Jag ska betala honom.

2005-11-22 22:21
haha igentligen e båda dumma... haha men fan va surt!!!!!!!!!!