Vilket språk tänker du på?
Kanske låter som en sjuk fråga, men ändå...
I'll see you in another life, brotha!
svenska
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
svenska
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
hebreiska
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
skånska ;-)
next.hahahaha men varför ska man tänka på engelska i sverige? absurt. enbart när jag pluggar på heltid på engelska eller bor utomlands tänker jag på engelska helt.
engelska/svenska
Redaktionen
2005-11-21 16:02
Svenska .. Men ibland kan man ju tänka på engelska uttryck.. Eller Japanska. Eller Tyska. Eller Spanska. Men det är bara enstaka ord, så det blir allt svenska.
namaste
next. jo har hört liknande grejer, o stör mig själv jävligt mkt på sevsnakar som itne kan rappa på ren engelska. men de där är ju enbart för mkt....
Jag tänker på engelska om jag gör någon som har med engelska att göra. Om jag kollar på en film som de pratar engelska i och inte har någon undertext så tänker jag på engelska ändatills det kommer svenska någonstands. Och ifall jag läser en bok på engelska som händer ganska ofta och någon säger någon och jag inte riktigt hör vad dom säger så kan det hända att jag svara på engelska.
"nej inte sthlm shoo utan shoo som i stick fågeljävel"
i regel svenska... engelska ibland...
What would macgyver do?
Det är ganska roligt när man är i Finland och hälsar på släckten för då tänker man på en blandning mellan Svenska, finska och engelska. så om telefonen ringer vet man aldrig vilket språk man lyckas svara på :D
"nej inte sthlm shoo utan shoo som i stick fågeljävel"
Graffare
2005-11-21 17:00
tänker på svenska i sverige men är jag utomlands så tänker jag på engelska..
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Next_Principle jag tänker relativt ofta på engelska. varför vet jag inte, förmodligen är jag skadad i huvudet av att i stort sett allt jag läser, ser på tv, lyssnar på i musikväg är på engelska. och tro mig...jag hatar den där typen av människor som du beskriver. särskilt om dom, som dom oftast gör, väljer att prata och skriva ungefär 50 % engelska och 50 % svenska.
på portugisiska ibland på svenska...
Jag är ungefär som Demento och tänker omedvetet på engelska. Men det är mest svenska...
The absence of evidence is not the evidence of absence
jag brukade tänka mycket på engelska förr. Idag är det fiftyfifty typ, haha
haha, jag brukar tänka på spanska. men eftersom att jag inte kan flytande eller så så hittar jag på ord.
svenska.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
svenska, men ibland engelska.
Engelska, alltid
My heart lives in my vagina.
mest svenska, men ofta abstrakt
Engelska/svenska/persiska...ibland.
beror egentligen på vad jag tänker på... men mest svenska å persiska..
Face it motherfucka, I can pay to get rid of you I got more heads in the hood than pagan rituals
När jag läser komplex engelsk kurslittratur med mycket fackspråk brukade jag omedvetet försöka översätta till svenska för att öka förståelsen. Men numera har jag tränat upp förmågan att helt och hållet tänka på engelska vilket gör att det både går fortare och blir bättre.
äkligt gnällig västmanländska.
checkcheck: T-ink.se & art4food.org
rikssvenska, tyvärr.. mohaha. eller en del skulle nog kalla det... stockholmska. mao: swedish..
live and let die
har funderat på det här så många gånger.. svenska.
i get more pussy then panty!
mest engelska (framförallt i skolan/skriver texter) annars svenska
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction
Svenska /spanska/engelska
Mera solsken till folket!!
Engelska.
facebook.com/idiomatisk - fan page
jag tänker på norska! fast det gör jag inte, jag ljuger! ja tänker på svennespråk!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
jag har en sjuk förmåga att börja tänka på engelska så fort det handlar om dialoger. när jag tänker på hur jag ska säga något till någon kommer jag gång på gång på mig själv att tänka med engelska uttryck, kanske framförallt när det handlar om att uttrycka någon stark känsla. det är lite weird, men jag antar att det grundar sig i att man sett så satans mycket amerikanska serier/filmer. det kan vara väldigt jobbigt när man formulerat något asbra i tankarna, och sedan måste översätta det snabbt innan det kommer ut genom munnen haha, blir ofta fel...
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
Arrangör
2005-11-22 11:54
Beror väl helt på sammanhanget, är jag i sverige och umgås med svenskar tänker jag på svenska, läser jag en svensk bok tänker jag på svenska. Pratar jag engelska med folk så blir det att lätt att jag börjar tänka på engelska, enklare så då man pratar på det språket för tillfället. Men ja tänker nog på svenska i 9 fall av 10.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
Alltid då jag tänker och det är en röst i huvudet så är det på engelska. Men då man tänker hur man ska göra på ett matteprov så är det inte engelska iaf :P
facebook.com/idiomatisk - fan page
Svenska. Kom dock på mig själv med att tänka på franska och engelska flera gånger i somras när jag var i Frankrike länge.
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
svenska mest men även en hel del på engelska för att hålla språkkunskapen vid liv.
Själv tänker jag helt enkelt inte!
"Du är en död sill"
Mofajja P21 Cogito Ergo Sum.
I'll see you in another life, brotha!
Svenska tror jag, ibland när jag är G så blir det amerikansk ghetto tug i tankebanorna men det är bara när jag är som mest insnöad. Svenskan kan på nåt konstigt sätt aldrig slita sig riktigt.. :/
html
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift. That's why it is called the present. <br> <br> -Unknown
tänker man alltid på ett språk? hur tänkter en som är född duvstum?... och blind?
http://www.kalvinhiphop.com
Ja, det var ett bra argument. Faktum är att man inte tänker på något språk alls. Människan använder språk som ett verktyg på att sätta ord på just tankar. Tankarna som råmaterial är byggda på ren "tankekraft" - ett språk som skulle kunna liknas vid primitiv swaahili.
Svenska. Men har jag använt ett annat språk en längre tid så häder det att jag använder det även till mitt tänkande.
Just fan, det är jag som är Satan.
När jag är sur på arabiska. Men om jag tänker nåt ord om någon så blir det oftast på engelska: Motherfucker! Tänkte jag det där? Men när jag är bland folk jag hatar tänker jag alltid på arabiska.
Svenska, men ibland engelska.. vet inte varför det bara blir så :S
Magnus Betnér <3
html hahahaha själv tänker jag nog lite mer i asp!
DING DONG
Engelska oftast . fast när jag är full så blire Svenska hahaha för då måste jag verkligen koncentrera mej på vad ja tänker å då får det bli svenska :)
Tüffü was here!