jag har gått hos kuratorer länge. Jag har haft samanlagt fyra stycken. Två av dem var dumma i huvet.. den ena va bara äldre och skum, den andra gjorde konstiga ord med tungan när hon tänkte, så där var jag vara på två möten. men jag hade en som var helt underbar. Ganska ung, och fantastik. Hon var smart. Hon lät mig komma fram till saker själv genom att ställa de rätta frågorna, hon tog upp sina teorier och hon förklarade att hon förstod mig många ggr.. hon hittade aldrig "lösningar" för hon sa att hon inte skulle säga till mig att "så SKA du göra och så SKA du INTE göra".. utan hon lät mig komma fram till de själv men hon var ett underbart stöd. Tyvärr blev hon sjukskriven i ett halvår och jag fick ha en annan. Även hon var väldigt duktig (och ung) men när min "bästa" kurator kom tillbaka så var det henne jag gick till.. Det bästa hon gjorde, var att skicka mig till en psykolog som kommunen betalade för. Först gick jag hos BUP men sen fyllde jag arton och hon fixade en "ny" till mig som jobbade för MAS. Fick dock byta psykolog efter ett halvår då de hade brist på personal, men hon var duktig och det var skönt att gå dit och prata av sig. Psykologer hjälper om du vill prata och om du tycker om att sätta ord på känslor och hitta förklaringar till handlinar. Medan en kurator är bra om du vill fråga om någonting eller ha hjälp med nånting.. de brukar veta vem man ska vända sig till.. Lycka till ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.