I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför blir vissa individer brottslingar?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-11-22 22:12

Varför blir vissa individer brottslingar?

Har tänkt lite fram och tillbaka på detta och jag har inte kommit fram till något vättigt. Är det bara fattiga som stjäl från folk och rånar folk?

Att gå runt o kalla alla för brushan får din mamma att framstå som en hora
Poet

2005-11-22 22:17

Nej jag tror inte bara det är fattiga som rånar folk.
Ung och dum, testar på att råna folk med sina polare och
sen får man kanske en kick utav det och fortsätter med det...

What I said, yo!

2005-11-22 22:32
Men, gör alla det ? Ellergör dom det bara dom som är unga och dumma?
Att gå runt o kalla alla för brushan får din mamma att framstå som en hora

2005-11-22 22:37
Beror väl på vilken klick man hamnar med, och hur rebellisk man är. jag var ung och dum och gjorde uppror mot allt och alla, samtidigt som jag umgicks med folk som också hade en skiter i-attityd, så det resulterade i hyfsat grov kriminalitet, inbrott, bilstölder, misshandlar, rån, grova väpnade rån, mm. jag säger inte att jag gjorde nåt av det, men det var saker som var i min närhet när jag var 14-15.

Rappare

2005-11-22 22:57
Occupied ; Det finns nog ungefär lika många anledningar som det finns rånare. Lite knepig fråga.
Vissa stjäl för att de behöver, vissa stjäl i protest, vissa stjäl för att det är snabba pengar, vissaa stjäl för kickar och vissa stjäl bara för att de inte ser skillnad på rätt och fel. Eller upplever ett annat sorts rätt och fel.

2005-11-22 23:18
EmCee_Skunk
Det beror nog inte på var man bor.. utan på omständigheterna kring ens liv..
Man kan nog inte säga någon enkel anledning varför vissa begår brott..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-23 01:03
Vad gäller mig så är det inget av Omen22's anledningar. Det är väl mest... Jag bryr mig inte om vad som är rätt eller fel. Jag har (nästan) ingen moral helt enkelt. Jag vet vad som är rätt och fel, och jag vet att jag skulle bli förbannad om någon snodde något av mig, men jag snor av andra ändå. Bara för att jag kan, och har lust, typ. I'm not here to make friends, I'm here to make money!
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."

2005-11-23 01:04
Okej, nu är jag väl inte så värst kriminell som det kanske lät, är ingen thug som går runt & rånar folk för att jag har lust, men ändå, ni förstår poängen.
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."

2005-11-23 01:07
en vanlig orsak tycks vara att man av någon anledning hamnat utanför samhället... sen orsaken bakom det kan vara olika.
principen tycks gå ut på att ta det man tycker samhället är skyldig en.

2005-11-24 14:04
det e en väldigt individuell fråga men oftast rör det väl sig om ekonomiska förutsättningar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-24 19:06
läs kriminologi och sociologi så kanske du får reda på varför, eller inte
keep on chipmodding in the freeworld!

2005-11-24 19:19
Människor blir brottslingar eftersom att det finns lagar.
I'm back!