Livets mening?
Ja du vad är egentligen den stora meningen med livet? Är de att dö, eller att finna lycka eller vad är de? om någon har svaret kan dom välskriva de till mig??????? fred alla
en apa som skalar en banan måste väl vara ett skaldjur??
Dubito Ergo Cogita Ergo Jag Tvivlar , Alltså Tänker Jag , Alltså Är Jag Tänk?
Varför leva när man endå ska dö? Varför dö när man kan leva? Spara dina tankar för det är ett svårt dilemma!
"om någon har svaret kan dom välskriva de till mig???????" hahaha
jag Har rätt.
Ja du.. De är nog aldrig nån som kommer på vad meningen med livet är.... De blir väll som man gör de till.. Och vad meningen med livet igentligen är, är väll de man själv vill vad meningen ska vara:P
Varför leva när man endå ska dö? Varför dö när man kan leva? Spara dina tankar för det är ett svårt dilemma!
42
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
WÖÖÖÖRD 42!
"Yeah, I'll be there in 5 minutes." 5 hour's later, I'll be there in 5 minutes.
men vad är då frågan?
jag Har rätt.
Haha jag som skulle skriva 42!
Ni behöver sånna som mej. Ni behöver sånna som mej, så ni kan peka med era jävla fingrar o säga: Titta, där är elakingen
vem-e-ja P17 och summan av hela ditt inlägg är 0noll
jag Har rätt.
Meningen med livet är att finna lycka. Man vill ju inte leva om man inte är lycklig. I och med det finns olika saker som gör människor lyckliga så kan man inte säga exakt vad det är. Nu är det här välidgt kortfattat och vi gör inte bara en enda sak som gör oss lyckliga utan flera saker, tex ha en flickvänn och ha ett bra jobb är en kombination av 2 saker som gör oss lyckliga. Det som får oss fortsätta leva när vi är Olyckliga är hopp/tro att det blir bättre tider. Så lycka,hopp och tro är väl dem stora komponenter i vad som gör livet värt att leva.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!
fuck livets mening!
http://www.myspace.com/choysmusic
Fruktansvärd är människans tillvaro och helt utan mening. /Nietzsche
din fis gör dig glad? men luktar illa...
Söker kunder, mixning & mastring!
att ge livet en mening, det vet väl alla=P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet är till helt enkelt för att levas. (Goethe)
att göra en kullebytta, och hamna i förhör hos polisen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om det är meningen att vi ska veta meningen med livet så hade vi väl vetat de. Och om meningen med livet är att finna den, så kommer vi veta de till slut.. så varför stressa.. jag tror, som de skrevs i ett tidigare inlägg, att meningen med livet är att man ska leva. Punkt. De finns ingen djupare mening. Vi finns, tills vi dör.
Asså vad är "livet" egentligen? En stol t.ex. består av atomer , vilket vi också gör. Vad är vårt medvetande? Är det bara massa reaktioner mellan atomer i hjärnan? Vad är minnen? Same shit? Varför går tiden så sakta för oss? Är det så att vi "tror" (dvs sker reaktioner i hjärnan) tiden går så sakta men egentligen går tiden oändligt snabbt för t.ex. en stol? Ni kommer nog säga att en stol inte har ett medvetande, men vad är det som gör att vi har ett medvetande? Alla organiska ämnen? De är ju förfan bara atomer? Vad gjorde så att gud/systemet/mothernature/andranamn skapade "livet" ? Var det för att jävlas med oss? Så att vi ska gå runt och tänka, JIPPI jag lever livet? Vore det inte enklare om "livet" bara inte fanns? Eller är "livet" en del av balansen i universum? Han/hon som skapade whoa.nu. Var det reaktionerna mellan atomerna i hans/hennes hjärna som skapade denna hemsidan? Varför reagerade på de viset? För att sträva efter balans? Så whoa.nu är en del av balansen i universum, precis som min vänstra pungkula? Vart börjar våra tankar (reaktioner mellan atomer i hjärnan?) ? Tanken måste ju börja någonstans ? Och ifall vi har den fria viljan, hur fan börjar vi tänka på något? Ifall fria viljan ligger i hjärnan, vad fan är det som gör att vi BÖRJAR tänka på just det vi började tänka på ? Det är ju bara atomer som reagerar lixom, och de reagerade just så för att fysikens lagar sa till dem att göra det eller för att din vilja sa till dem att göra det? Vad fan är din fria vilja då? Är din fria vilja också atomer som reagerar? Vad fan säger till din fria vilja att börja tänka på något? Någon boss? Och vad är det som säger till din fria viljas "boss" vad den ska göra osv... Vad består de där atomerna av? Partiklar och massa annat skit? Vad består den skiten av, och den skiten av, och den skiten av, och den skiten av osv...? Ni fattar nog inte vad jag menar men jag får inte ut någon mening med någonting. Jag blir skitsur när jag tänker på sånt här och när jag tänker på att jag aldrig kommer få svaret så länge jag "lever" blir jag ännu surare. Men aja, imorgon när jag vaknar , kommer jag precis som alla andra individer ha glömt bort det jag var arg och frustrerad över nyss. Jag kommer fortsätta leva mitt "liv" normalt.
cva ?
tråkit om meningen med livet skulle vara att dö.
festa, knarka, knarka, knulla, slås och dö..
HeterAis
Livet är väll en mening.. eller fuck jag vet inte hur ja sak förklara de där:S
Munter liftarens guide till galaxen ;)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Supa och knulla runt. I live for the weekend..
Arrangör
2005-11-30 16:34
Lina_Vagina, "jag tänker, alltså är jag förvirrad." :)
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
Hade det funnits någon mening hade vi väl vetat om den? Annars är det ju ingen mening.. hehe Vi vet inte livets mening därför finns det tekniskt sätt ingen mening med livet.
läs på dig om lite olika världsreligioner och försök hitta din där.. för oss som inte tror så mycket finns det ingen mening.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
finns ingen "mening med livet".. eftersom människor trots allt bara är en slags "djur art" så har ju inte vi nått extra ordinärt syfte med våran existens.. mer än att föröka oss.. för det är ju faktiskt det mest logiska.. fast 42 är ju iof också nått jag tror på:D
and THAT you can quote...
Love peace and understanding Nä men ha kul och sprid lite kärlek bara :)
8 diagrams!
att klara av livet är självaste meningen... annars 42 :)
I be around, just out of sight
många skulle säga att det är att föröka sig medan andra handlar kläder
Jag hade en gammal - antagligen VB skriben - programfil typ mol.exe o när man körde den var det en liten "OK"-knapp och i boxen stod det "Click here for the meaning of life" och när man rörde musen mot den så förflyttades den. Den kanske var enkel, men ack meningsfull :)
42 är inte livets mening, 42 är svaret på frågan om livet, universum och allting.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
det viktiga att ta reda på är vad frågan egentligen är.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
livet är en följd , inget uppdrag
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
herregud.. Finns inget mål för alla.. Du gör dina egna mål i livet ,vad du vill ha utav det, om hur du vill leva. Om det finns någon mening med själva "livet", det kan som sagt ingen svara på här inne. Det är en ricktigt tanke ställare och du kommer aldrig att få ett korrekt svar, utan bara en massa hypoteser och funderingar. Som sagt svar finner du inte, Iallafall inte i nutiden.
fan jag som trodde meningen med livet var 43.. åååh herre guuud!! jag känner mig så dum nu...
In the Big Rock Candy Mountain The cops have wooden legs
Arrangör
2005-12-04 17:02
Misery_chick, "how many roads must a man walk down?" :D
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
meningen med livet är frågan meningen med livet..
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Att bli ihågkommen för någonting bra efter sin död
Dagisbarn hittat! Återfås mot beskrivning. MVH Personalen på Kristallen
Livet är en biprodukt av sex.
att dö!