I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Roten-ur en tallrik.

Övrigt - Vardagsfilosofi

Hangaround

2005-11-30 01:52

Roten-ur en tallrik.

Man kliver nöjt in på skolan första dagen som en ... förstaringare.

Varje dag så sliter man för att få bra betyg med en baktanke om vad man läste i tidningen igår.
”Allt fler ungdommar i gymnasiumet går ut med ogiltigt slutbetyg”.
Att vara en i mängden är postitivt många gånger men ibland gör man mer än gärna undantag. Man sitter där i två och ett halvt år och läser in både nyttiga som helt meningslösa studier.
Att man sen ska ha använding för roten ur när man står där och jobbar som diskare på nån multionationell skräpmatskedja spelar ingen roll. Det spelar inte heller någon roll att man kan allt om upplysningstiden när man ska jobba som telefonväxel
på komunhuset. När man väl kommer in på vårterminen i 3:an så har man tappat allt man lärts sej någonstans mellan julafton och nyårsfirandet. Man kommer trött och helt inkompetent in genom entrén på skolan. Skolkning är ett av dom bättre alternativen just då. Betygen rasar och allt man byggt upp försvinner ner i strupen med kaffet i skolcafét på engelskan.
Sen sitter man där på studenten däckad i aulan med ett ofullständingt betyg.

---------------------------------------- -----------------------------------

Jag har nu tagit studenten med ett fullständningt betyg.
Hittade detta som jag skrivit någonstans i mitten av 3:an .
Lycka till :D

Hangaround

2005-11-30 02:03
Aaah. Det är rätt olika för alla när det gäller gymnasiumet.
Nästan så att dom som vill ha bra betyg o så blir så utslitna i slutet att dom inte orkar mer. Och dom som skiter i det och sen på slutet kommer dom på att NU MÅSTE JAG FIXA DETTA!

2005-11-30 02:12
haha tack linus..
..för lite uppmuntring på vägen när man sitter här med massor av läxor att göra och man får inget gjort.