I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Insikt i livet

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-12-01 14:04

Insikt i livet

En obeskrivlig känsla infinner sig i min kropp, den går inte att sätta ord på, går inte att förklara.
Den finns där, gnagades på min kropp och mitt sinne.

Jag blir handlingsförlamad och känslan av likgitighet sprider sig.

Sitter här stirrandes in i väggen dag efter dag, problemen hopar sig och jag gräver en allt djupare grav.

vad tjänar det till?

Rutinerna spricker, sömnlösheten gäckar mitt psyke, hungern försvinner och kvar sitter jag, som en sorgsen, sargad människa.
Den diffusa känslan äter upp mig inifrån.

När kommer fasaden falla? När kommer dammen brista? När kommer ångesten ta ut sin rätt? När kommer jag skrikandes och gråtandes inse att det gått för långt?

När slutade den oskylidga och ordningsamma killen existera? När tog denna varelse över?

Droger, kriminalitet och en jävla ångest.

Sveket svider, svider som syra som långsamt letar sin väg in i kroppen. Jag ser det i dina ögon, ser att det gror oro inom dig.

Lögnerna och hatet inför mig själv.

ångest, rädsla, hat.

spliff macht frei

2005-12-01 14:26
fasader - livets framsida?
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2005-12-01 16:33
feenposhleen P2

was?
spliff macht frei

2005-12-02 06:47
hmmm.. jag tänker på: välkommen till vuxenvärlden där vi inte tänker helt impulsivt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-02 09:53
_-bacteria-_:

Jag har varit där, slog sönder mitt rum och låg med en kniv mot halsen för några år sen... Var så trött på allt, kändes som att jag hade fuckat upp mitt liv.

Hade konstant med snuten att göra, bråk med familjen, droger, instabilitet, skola gick åt helvete, sov aldrig, käkade flödder och gled omkring, drog på mig skulder...

Livet kändes inte så värt att leva.

Men en dag blir man bara så jävla trött på sig själv, man ställer sig själv inför ett ultimatum:

"Ta och gör slut på allt nu då, om det är det du vill, eller så gör du något åt det!"

Jag kom fram till att jag ändå inte var redo på att göra slut på mitt liv då, så då fanns det bara en väg att gå... uppåt.

Jag bestämde mig för att bemöta så mycket som möjligt positivt, allting, leva lite parodi på sitt egna liv.

Jag började ta itu med en sak efter den andra, en dag hade jag inga skulder längre, jag träffade äntligen en tjej som var vettig, jag la ned purat ett tag. Och saker och ting började ta form.

Nu har åren gått, och jag har byggt upp mig själv inombords, jag har ett gott självförtroende, är driftig och håller på att starta ett produktionsbolag nu vilket går bra...

Visst är inte varje dag en dans på rosor, men vore det så skulle balans inte uppstå, och man skulle aldrig uppskatta något...

Det är upp till dig om du vill fatta beslutet om att göra något, eller bara ge upp!

Se det som en utvecklande fas i ditt liv, gå nån annanstans i ditt liv nu, nånstans där du trivs! Det finns platser!

Men i slutändan är allt en illusion, men så är det för alla...

Måla upp en bild om hur du vill ha ditt liv, och kör sedan hårt mot det målet...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-02 13:43
Tack för visat engagemang kleton, det uppskattas mer än du tror.

Problemet med mig är att jag har på något vis tagit mig till det stadiet att jag är medveten om mitt problem, och en egentlig lösning. J
ag känner dock att det brister när det gäller engagemang och viljestyrka. Det kan gå som på räls under en vecka, då jag verkligen anstränger mig och livet känns riktigt bra - Men för att nästa vecka gått ner mig igen.

Vill inte se mig sitta där med rökat, bärsen och planer på kriminalitet nå mer. Det måste få ett slut.

Sedan sitter jag där igen, samma veva om och om igen.
spliff macht frei
Arrangör

2005-12-04 12:26
Vill du bryta hela din situation tror jag du måste ändra hela din livssituation.

Vet inte exakt hur din situation är, men många personer inom drog och kriminalitetskretsar rör sej enbart bland sånt folk, rätt logiskt. Och ska man lägga ner det får man nog säga upp kontakten med en del folk, men vet som sagt int ehur din situation ser ut, du har kanske fortfarande vänner utanför drogerna och kriminaliteten?

Vill inte se mig sitta där med rökat, bärsen och planer på kriminalitet nå mer. Det måste få ett slut.

Börja med att bestämma dej för vad du vill. Gör sedan allt för att nå de målen, går det åt helvete, försök igen, du har inte förlorat förän du ger upp.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer

2006-01-08 19:35
back_beat

vässade, rostiga skedar är till för sådana som dig...
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2006-01-09 00:59
klipp dig och skafa ett jobb

2006-01-09 03:01
Första inlägget låter som en sunkig snyft dikt skriven av en 7e klassare.
Ryck upp dig din nisse. Lär dig hantera livet och gör det bästa av din tid här nere för ingen vet vad som väntar efter, palla spendera flera år av ditt liv och sitta och snyfta i ett hörn.

15 spänn på att du kommer blir förbannad om några år när du inser hur fan du betedde dig när du va i den här åldern.
A Profound Hatred of Man

2006-01-09 04:36
Det är vinterdepression, du kommer inte må såhär i sommar, lovar
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!