I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

be one wit the sound

Övrigt - Vardagsfilosofi

Producent

2005-12-03 15:40

be one wit the sound

har ni aldrig fått den här sköna känslan när ni lyssnar på muik. Att ni kommer in i själva musik o blir en del av musiken?? man kan liksom se ljudet eller själva musiken flyta förbi en =) Eller så blir man en del av basen om själva basen e tung på låten....be one wit the sound =)

"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Producent

2005-12-03 15:49
Organmueller : heh...nix...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Poet

2005-12-03 19:59
yes... jävligt nice känsla
"life's a garden, dig it."
Poet

2005-12-03 20:00
en inte lika nice känsla är när man duschat och har några liter vatten i öronen så man inte hör musiken alls.
"life's a garden, dig it."

2005-12-05 23:09
första steget måste komma på Det beatet, du blåser ut röken just Där, du märker inte att du har slutit dina ögon, tills det har dragit förbi och du måste öppna dom

2005-12-06 15:05
QtimesU

va?
Hasch och Kokain - Bajensvin!

2005-12-06 19:04
qué??
vaa..... vem?
whuuuuuuut...?

2005-12-07 01:43
Underbart när man känner att man verkligen blir ett med musiken, händer bara mig när jag rökt ordentligt eller är på gränsen medvetande/sömn. Hur som haver så är det bland det bästa som finns.

Fascinerande vad musik kan göra med en, har jobbat en hel del extra som reklamutdelare för postens räkning på senaste och det är ju ett tråkigt och slitigt jobb. Lyssnar jag däremot på riktigt nice musik medans så jobbar jag dubbelt så hårt och känner knappt av att jag blir utmattad. Så fort batterierna dör så blir det aptrist och jobbigt igen.
HMOR

2005-12-07 18:02
shpongle!
~~~War, Hate & Confusion~~~

2005-12-07 18:07
Jag tror jag förstår vad du menar. Jag känner så till reggae musik, gärna i kombination med cannabis och då blir jag väldigt dansig =)

2005-12-07 19:46
Jag kan få så när jag är ute eller åker tåg och lyssnar på ipoden och bara stänger av allt annat som händer.Underbar känsla.
Haven't found a way to say Fuck You politely!

2005-12-07 21:58

2005-12-07 23:12
Jo, jag blir alltid så. Är en sjukt hyperkativ människa på konstiga tider/tillfällen med.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2006-01-19 15:21
varje gång jag lyssnar på musik, så länge de är musik som tilltalar mina trummhinnor, typ elektroniskt eller roots.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-01-19 15:28
Har också varit med om det.. Va på en båt, la mig i bakluckan på bilen, och minutrarna innan jag somnade slog jag på skivspelaren
och lågg med öppen mun och riktigt kände hur jag följde med musiken ut i mörkret.. Varje gång ett ljud hördes, så var det nära mig, och jag kunde sen se det sakta sakta försvinna längre och längre bort , och när ljudet försvunnit helt så hoppade nästa fram..
Grym känsla.. Helt ofantligt grym..

Numera kan jag bli riktigt egadd av musik med snabba trummor i..
Jag går igång som fan och andrenalinet härskar över min kropp.

2006-01-19 16:16
feel the music säger dom la att man ska göra när man ska lyssna på jazz, antar att det är nått liknande det du säger.
Ave, imperator, morituri te salutant.
Iacta alea est!

2006-01-19 16:24
ja, det är ju bland det härligaste som finns, när man ligger och blundar och faktiskt kan se varje ljud i musiken famför sig och liksom sjunker in i den helt.. men jag vet inte, är jag den enda som inte var hög eller?
jag har ingen aning om vad jag pratar om

2006-01-20 03:10
tror nog det. Jag var då hög som en jävla skyskrapa.

2006-01-20 10:20
att lyssna på mf doom & madlib - are madvillain skivan när man är stekt är riktigt jävla chill iaf..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-20 13:40
har vart med om motsatsen. låg på en sån där riktigt gammal träbåt med stora dieselmotorer och halvsov efter en lång, sömnlös natt fylld med konstiga saker. då hörde jag hur motordunket blev till musik, det växte liksom fram ur träet. nån helt galen metaltechno började dyka upp ur en båt som hade förvandlats till en mäktig musikmaskin. det var konstigt, men ballt
http://www.kommandot.se/wp/

2006-01-20 13:52
det är den känslan som är anledningen till att jag lyssnar på musik.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-20 13:52
Skönast är ju ändå när man rökt mkt puka..
Lagt sig ner och slår på nån 2pac skiva, blundar och ligger och
ser framför sig hur man glider omkring i 2pacs bil och hans polare och dealar knark och lever thug.. Sen knacka brorsan på dörren och det var inte försen då jag insåg hur låååångt inne i "drömmen" jag var..
jag var riktigt lost alltså.. Tänkte inte en sekund på vart jag var eller hur jag låg.

2006-01-20 16:27
auero_soul P18, riktigt rent tjack äger äckel E rakt av. 90%+ då jävlar sliter musiken än i stycken.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "