säg så här!
att jag blir attraherad av en shemale.. är jag homosexuell då?
Mac is back
borde man inte vara bisexuell då? ^_^
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare
2005-12-09 10:04
fueldog snäll kan du spy på mina ben?
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
tentaecle_crew skulle du vara attraherad av en shemale om du träffa den på krogen? typ följa me den hem?
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
eller har du typ sätt de på nätet?
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Haha, sett Paradise-affischerna på stan eller? ;)
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
ja, jättetuttar och jättekuk, det bästa av två världar!
http://www.kommandot.se/wp/
isf har du iaf homotendenser.. annars är du nog helt normal OMG!
transition P19 va?leker du rolig eller
pk? wtf is pk? och ja jag tycker förövrigt att man är sjuk i huvet som tycker att homosexuella är onormala.
Jag påstår att ovanstående fyra inlägg är dagens roligaste :D
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
fuelDOg: reagerade bara på att du sa att man var normal om man inte var homo...men "ok"
absolut inte,har du? skulle jag ha en dålig dag för att jag reagerade på en dum kommentar?
nej,men jag blir bara så arg på annat folk som faktiskt tycker att man är onormal.så kristet.men okej jag förstår nu =)
alltså det lät som att jag var homosexuell när jag skrev "man är onormal", menade "man är onormal om man är homo."
hehehe fan va tråden spårade ur.... Det vart en "homo vs anti homo tråd"
Dream the dream that dreamers dream
Att hävda att bögar är snällare än straighta är ju bara att fortsätta se skillnad och säga "vi" och "dem". Inse att alla är människor oavsett?
word jumpcut ^ ^
och..???
Folk behöver ju lära sig att argumentera utan att vrida på andras argument larvigt för mkt.
Living is easy, with eyes closed.
FuelDOg P21: En sak ska du ha klart för dig, du kan hävda intill döden att du är fördomsfri, men så länge du använder dig av "oss" och "dem" är du så långt ifrån det bara går. Att överhuvudtaget tänka att "den här personen är mörkhyad/homosexuell/finklädd, då är han/hon nog på det här sättet - för det är de flesta andra sådana människor jag träffat" och sedan hävda att man är fördomsfri får mig att bli förbannad. Just när det gäller homosexualitet så är det just en sexuell läggning som styr vad människan i fråga finner attraktivt - ingenting annat. Om du anser att de homosexuella du träffat är snällare än de heterosexuella vänner du har så har det nog andra bakomliggande orsaker än att de gillar sex med samma kön. Tror du inte?
jag blir attraherad av en shemale.. är jag homosexuell då? Innan du kommit så långt att du får se de nedre delarna lär du ju tro att "det" är en kille eller tjej? Och det är väl det könet du tror, som du blir attraherad av..
hahaahhaaha...så jävla typiskt
Don't be offended This is all my opinion Ain't nothing that I'm saying law
ännu en: "avgör om jag är gay"-tråd.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
FuelDOg P21: Att diskutera en persons sexualitet är en helt annan sak än att placera alla homosexuella i ett fack och ge dem en egenskap. Om än en positiv sådan. Visst kan du säga "han är bög", "han är arab" och så vidare. Det farliga är när du fortsätter med "... Då beter han sig på det här sättet, för de gör det". Det är DÅ du kommer in på vi och dem. En klassiker är ju den dumma blondinen och den smarta brunetten. En fördom som gång på gång bevisats förändra folks bemötanden. Mer tolerans och fördummande av blondiner t ex. Att hävda att "bögar är snällare än straighta" är som att säga att "blattar är dummare än svenskar". Förstår du hur jag menar? Fuck it. Jag citerar min väns pappor; "Det finns så många idioter där ute, varför bemöda sig?".
Jågurt is the shiznit. Men han måste vara snäll, för han är bög.
Det är normalt att tänka på killar när man runkar. haha, det lät mer som om du satsade på att övertala dig själv =)
Hyper_Aktiv P26 Du har fel, normal avser normalitet inte sociala normer. Man anser visst att homosexualitet är "normalt". Normalitet är nämligen moraliserande, derför går det inte att bara förlita sig på t.ex. statistik eller föda-barn argument när man definierar det i relation till homosexualitet.
Hyper_Aktiv P26 what? nu är du verkligen ute och cycklar. Homosexualitet är verkligen ingen emotionell felfunktion, det är ingen felfunktion över huvud taget. För övrigt är det helt ok för mig om du definierar glass som -stor glasruta. Bara att du vet att det finns ett svenskt språk och en psykologisk begreppsapparat när man använder ord som normalt och emotion. Dessutom finns det en psykiatrisk definition av vad som är normala och onormala sexualläggningar och det var ganska längesen man la homosexualitet i det normala facket. Tror det var 70-talet faktiskt.
Men ja, det är självklart upp till var och en vad man tycker är normalt och inte, men eftersom detta är ett diskussionforum så förbehåller jag mig rätten att diskutera din åsikt om du nu väljer att föra fram den.
Är det en snygg shemale? ;)
Hyper_Aktiv P26 Är fittor också onormala menar du? Slående logik.
Arrangör
2005-12-13 15:04
årets off-topic tråd? :) Vill ni föra en diskussion om homosexualitet är normalt eller ej gör ett eget inlgägg, var verkligen inte vad den här tråden handlade om. tenteacle_crew säg så här! att jag blir attraherad av en shemale.. är jag homosexuell då? Säg så här! Väldigt enkelt, tänder du på killar? Är det så mycket svårare än så?
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
Hyper_Aktiv P26: Kan du inte läsa dina inlägg innan du postar dem i framtiden? Eller åtminstone tänka till innan du skriver dem? Sen att bög inte alltid betytt homosexuell, att gay senast på sjuttiotalet var en synonym för glad och så vidare är ingenting du funderat på? Även neger används som skällsord, vet du. Sen definieras inte normalt av vad majoriteten är. Enligt dig anses både homosexuella och invandrare enligt den sociala normen i Sverige vara abnormala. Eller har jag helt missuppfattat det du skrivit?
att jag blir attraherad av en shemale.. är jag homosexuell då? Jag skulle vilja hävda att hetro/homo/bi har väldigt lite med just sex-akten att göra. Man kan delta, och tycka om sodomi etc. fast att man är straight kille. Jag anser att homosexualitet har med emotioner att göra. Kan du bli "kär" i någon av samma kön, ja, då är du gay. Men om du bara tycker om "le cock" så är det en sexuell preferens och inte en sexualitet. För alla off-topic resonerandes info: Vad som är normalt klassificeras av normen, det är alltså inte normal att vara homosexull, i och med att det bryter mot normen. Det är också onormalt att skriva dagbok. Därmed sagt att normer inte betyder ett piss, en norm är bara en norm, och har ingenting med värderingar och göra. Det fiins bara en hel del idioter som har fått för sig att vad som är normalt och vad som är bra har någonting gemensamt. (och nej, ni behöver inte påpeka att vissa normer har formats pga vår natur, och därmed kan de ses som bra/dåliga. Eftersom vårt samhälle, som alla samhällen, är en konstruktion och ingen sitter med facit är det lönlöst att tro att man faktiskt VET någonting över huvudtaget)
Arrangör
2005-12-13 17:41
Väldigt enkelt, tänder du på killar? Är det så mycket svårare än så? ehm hoppa över det där :/ håller istället med smutsig_slampa
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
nmhbm Trevligt att höra :)
Hyper_Aktiv: Hackar inte det minsta på dig, men det är bara du som sitter och hasplar ur dig att homosexuella är onormala och spär på "vi och dem"-mentaliteten som redan finns. Om du är den du påstår dig vara borde du veta bättre än någon annan hur farligt den är. Som du säger, människor är människor. Någon kanske är gay, men det speglar inte vem den människan är. Förstår du?
Hyper_Aktiv P26 Människor är människor oavsett vad som är normalt eller inte Var inte det ungefär precis det jag skrev? jumpcut Läs mitt inlägg igen och försök inse vad normal faktiskt avser... You better check yourself before you wreck yourself!
smutsig_slampa: Så vänsterhänta är onormala? Normen är ju att det är normalt att vara högerhänt.
Arrangör
2005-12-14 18:16
Normal kommer från ordet norm och betyder ungefär "som majoriteten". Hur är en människa när den är normal? Som den stora massan? Man kan nog anse att normal bör definieras från fall till fall. Vad någon kan anse vara normal är kanske helt onormal?t för andra. "Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal." har blivit utropat av en nutidsmänniska. Så är det nog...
nmhbm: Det är ju just den definitionen av normal som är keff. Det innebär alltså att det är onormalt att vara rödhårig, vänsterhänt och allting annat som inte majoriteten av befolkningen där man befinner sig är.
jumpcut Du har alltså s lite distans att du inte kan se någon skillnad på vad som är normalt och vad som är sunt? Shit du är värre än en 13-åring som gör allt i världen bara för att få vara "normal". Ska du vara helt, alltså HELT normal, då finns det fan mycket att göra. Du ska heta Eriksson i efternamn, du ska vara högerhänt, straight, köra Toyota,rösta på sossarna, titta på allsång på skansen, föredra britney framför Aguilera, etc. etc. etc. Alltså spelar inte vad som är "normalt" någon roll, om det används i någon annan kontext än just definieringen av en norm. Det har ingenting med mina eller dina värderingar att göra, om man inte som du, anser att det ända värt någonting är det som är normalt. Jävligt ytligt med andra ord.
smutsig_slampa P21: Wow. Du vann precis OS i missuppfattningar. Läs mina inlägg igen, för jag kan omöjligen svara annat än "du har missuppfattat mig helt" på ditt påhopp :)
Bögar har nåt fel i huvet. så tycker jag. Start the namecalling..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
jumpcut Allt du har sagt i tråden är i stort sätt att allt som är onormalt är dåligt, och alltså ska vi inte kalla någonting för onormalt. jag hävdar att ordet du egentligen är ute efter är "dåligt" ett ord som i sig har en värdering. normalt är ett ord som inte innefattar någon värdering, det är ett neutralt och beskrivande ord, använd det till vad det är till för och tolka inte in värderingar i neutrala ord.
smutsig_slampa P21: Nej, vad jag säger är att det är fel att kalla vissa saker för onormala. Det är normalt med både hetero och homosexuella människor, det kanske bara är min definition att onormalt innebär någonting som är direkt avvikande... Men jag måste fråga - är det onormalt med gröna ögon, rött hår eller att vara vänsterhänt enligt dig?
Ja, att vara Svensk, rödhårig och ha gröna ögon är i högsta grad onormal, eftersom DET BRYTER MOR DET NORMEN av hur en människa ser ut i sverige. Att vara gay är alltså lika onormal som att ha ett tv-spel, och alltså lika ovidkommande.
smutsig_slampa: Aight, så vi har olika definitioner av vad som är onormalt. Jag anser att mer än en sak kan vara normalt, inte bara en sak. Jämför med penisar, bröst eller vikt. Hade det varit som du förespråkar skulle allt annat än medel vara onormalt. Förstår du hur jag ser på saken?
Arrangör
2005-12-15 00:53
Jag citerade bara susning.nu