I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Futurum] Fristäder för missbrukare~

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-12-19 10:56

[Futurum] Fristäder för missbrukare~

Ja, det låter vettigt att det är så i framtiden. Jag har funderat över hur det är och kommer att kunna bli sakta men säkert osv och detta är fan en hypotes som verkar logisk till sist. De (samhället) förstår till sist att de inte kan hålla handfängsel på en homosapiens och då blev det så.. Fängelsestraff och "inhängnader för narkotikaintag" kommer att finnas lite här och var, även många aktivitetscenter för att undvika passitivitet av olika former men också intagsövervakning (vi ser ju alla i och med datalagsändringen osv var vi är på väg) liksom för att hålla en bägare där annat inte fungerat och den tilltalade sköter sig. Alltså det är ju überlogiskt med tanke på att vi på sätt och vis redan är där idag men inte exakt så men detta är liksom vad som komma skall. De har dock slutit ut "rehab-delen" för de som vill tillbringa tid där får/vill inte komma i kontakt med varandra så de håller fortf de ställena där på utsidan. Jag vet faktiskt inte men så snurrigt brukar jag inte tänka, det kan mkt väl ligga en sådan framtid ahead. Skruvat huh!? :]]

2005-12-19 11:17
fan va snurrigt du skriver
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2005-12-19 12:11
missbrukare av vad? ska man samla alla missbrukare på samma ställe? finns juh miljoner olika sorters missbruk, alla klassas väll inte till samma? och OM det skulle vara så att det skulle bli så, då skulle cannabisrökare bli inslängda i en stad(?) med massa heroinister alkoholister och andra sorters knarkare. skulle juh inte va lykkat alls.
fast dom borde däremot legalisera allt droganvändande och satsa allt på rehab och poliserna kan lägga sin resurser på att haffa dom som smugglar in det osv...
((MAAD))

2005-12-19 12:27
@davve_d,
Jag lovar att resultatet av detta (i Sverige) skulle resultera i ja, alla typer av missbrukare under ett och samma tak i princip. Sedan utvecklas det väl så att de börjar tänka på nya aspekter om 10 år till jag vet inte..?? :o

2005-12-19 13:05
De e lite skruvat skrivet.. testa läs igenom innan du postar. =)

Men annars tycker jag det låter lite som konspirationsteorier.. faktiskt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-19 13:52
totalt orealistisk fiktiv idé, koncentrerar din tankeförmåga på det kommande 3e världskriget ist. i bet u havent even thought about that?
usa håller på och bli en polisstat likt resten av världen men vi the so called free people, kommer göra revolution, det är de som händer just nu i hela världen, the escallation of the third world war.
dig a bunker before its 2 late!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2005-12-19 18:10
Sluta röka tidigt på morgonen, du skriver alldeles för luddigt.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2005-12-21 10:07
morgonjollen är ju den bästa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-21 12:49
Shit.. skruvad idé. det skulle aldrig funka.. med gärna en egen ö för oss cannabis smokers =)
- tripologi -

2005-12-21 19:57
Heh ganska uppenbart att (förutom då ett fåtal ;p) har förstått min idé.

2005-12-21 20:52
Gewan: Du har inte varit i Lissabon, va?
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2005-12-23 00:36
@Pusherman,
Mjo, men tänk på att människan redan (efter Trial´n´Error) gått på samma tabbe 2x med världskrig. Händer det verkligen en tredje gång? ..då trots allt min idé/flumsnurr har många benefits och skulle kunna öppna många nya portar sen det utvecklats..

@jumpcut,
Nej -.~
Manager

2005-12-23 00:45
Like rågsved in the good ol' times
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2005-12-23 09:55
Gewan P21, Enligt min tro kommer det inte finnas många levande människor kvar efter den kommande kärnvapen rensningen, den ignorranta massan är redan förlorad och Babylon kommer äntligen att falla, vi behöver ingen fristad nu då världen kommer vara en enda stor fristad sen endå.

Kärlek kommer att vara den enda lagen. vi kommer inte behöva lagar och förordningar som säger döda inte varandra för vi kommer vara såpass nåra kvar så våldsliga handlingar kommer inte ens existera.

När Einstein kom på hur man klöv atomen sa han, "Det FJÄRDE världskriget kommer att utkämpas med pinnar och stenar."

Det blir inget fjärdevärldskrig enligt min förhoppning eftersom den nästa mänskliga evolutionen sker iom det kommande 3e världskriget och nästa steg i evolutionen är den spirituella delen.

Och Ja, jag är flummig.

Ni behöver inte tro mig, för jag räknar inte med att särskilt många här kommer att överleva endå eftersom dom flesta här på whoa tillhör den sk. ignorranta massan.

/ Kärlek är Lagen, Kärlek under Vilja!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "