I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Språket, förändringar.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-12-25 19:11

Språket, förändringar.

Google.se~
Sök: webben sidor på svenskasidor från Sverige
Nätet Resultat 1 - 10 av ungefär 235 vid sökning efter horjävel. (0,14 sekunder)

Vad händer egentligen? När man läser vidare ser man att det är kända krönikörer som skriver detta. Vad hände med det allsvenska vi alla var så vana vid? Hade detta hänt för sisådär tio år sedan hade vi reagerat helt annorlunda.

2005-12-25 19:16
ja vet inte horjävel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-25 21:18
jag tycker att man i dagligt språkbruk nuförtiden alltför ofta går till ytterligheter, till exempel om man tycker illa om någon dristar man sig inte - speciellt inte på internet - för att slänga ur sig ett "horjävel!", eller om man tycker om någon så dyker det välbekanta "jag älskar dig" genast upp, för att vid nästa gräl bytas mot ett "jag hatar dig"!

kända krönikörer är som de flesta whoamedlemmar, väldigt kåta på att leka allan på nätet.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
Arrangör

2005-12-25 21:34
Språket förendras ständigt, get use to it.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer

2005-12-25 21:47
vad ska man oroa sig för då? att orden förlorar sin "kraft"?
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world