I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Känner ingen glädje

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-01-01 00:14

Känner ingen glädje

Nu sitter jag här och skriver, och ja, jag skriver just nu medans klockan tickar över till 00:00 kanske blev den det NU? Vem vet, jag bryr mig faktiskt inte. Ni som har läst min andra tråd för längesen vet att det tog slut i mitt 2åriga förhållande. "Det kommer bli bättre med tiden" Det har gått 3 månader nu, och det är ingen skillnad. Även fast jag inte tänker på henne 24/7 längre så kan jag inte känna mig glad. Jag har gjort all som står i manualen för ett brustet hjärta. Jag har vart mycket med mina vänner, jag har aktiverat mig med lite allt möjligt. Jag kämpar. Men vad jag än gör, även om jag sitter och skrattar med mina vänner, så känns det inte bra. Visst jag skrattar på riktigt jag gör inte till mig för att inte verka nere, utan jag skrattar på riktigt, men det är endå inte samma kännsla. Det finns ingen trygghet längre. Förut kunde jag komma hem och känna "fan allt är skit, skolan går åt helvete allt glider iväg, men jag har ju min ******** det känns så J*vla bra. (vill inte skriva hennes namn, jag mår dåligt av det.)

Men nu när jag kommer hem så känner jag : "Allt är skit...och that's it"

Jag känner inte av glädje längre, även i situationer när hon inte är i mina tankar. Jag har haft 2 kuratorer nå distriktskjöterska osv. Men jag känner direkt att det känns så meningslöst. Jag känner mig kännslomässigt låst.

Skitsamma. Pallar inte läsa igenom och kolla stavning. Kände bara för att skriva av mig.

work some magic
Rappare

2006-01-01 01:27
Om man mår dåligt nu men har mått bra förr så ska man gå tillbaka till det som gjorde en glad förr. Du har ett helt liv på dig att åter ge en gnista till ditt forna förhållande.

Jag skulle aldrig ge upp något som jag värdesatt så högt.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-01-01 05:56
Brodin1: Vet hur det känns och det är skit...hur mycket folk försöker trösta dig, hur mycket du än försöker sysselsätta dig och tänka på annat...så mår man ändå dåligt innerst inne...man ligger ändå där på kvällarna o mår skit...allt känns meningslöst o tråkigt..ingen livsglädje mer. Sjukt hur kärlek kan förstöra en så mycket =/
*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*

2006-01-01 13:09
"fan allt är skit, skolan går åt helvete allt glider iväg, men jag har ju min ******** det känns så J*vla bra.

så jävla sant! att man ändå är glad fastän allt är skit om man har sin älskling. vet precis avd du menar. var beredd på att du kan vara nere länge. det tog en gång ca ett år för mig att någorlunda komma över ett ex. och då menar ja så att jag fortfarade gillade honom men kunde gå vidare och levaganska normalt.

du får ge det dtid. jag vet inte vad jag ska säga för jag är nog en sån som har seperationsångest och blir sällan kär men när jag väl fastnat så är det kört. tur att jag sällan bir olyckligt kär åtminstone.

lycka till...ledsen för din skul
Femme fatale

2006-01-03 16:17
2 år sen det tog slut mellan mig och min tjej, fortfarande samma känsla och jag skämms för att säga att hon fortfarande finns kvar inom mig, känner igen mig väldigt mycket i det du skriver, man sitter och skrattar med vänerna, men det känns inte "rätt" iallafall.

lider med dig pojk.
"H.H.C (HoeHuntaxCrew)"
"A Bobbobski Generation"

2006-01-03 16:45
Saken är att vissa kommer över nån efter några månader, vissa efter flera år...jag har så otroligt svårt att glömma nån o gå vidare....jättejobbigt :(
*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*

2006-01-03 18:55
2år för mig om exakt 3veckor - Fortfarande trasig.

3månader aint shit!
4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2006-01-05 14:36
Det är just det som känns så jävla bra åxå. Jag tycker 3 månader har vart en evighet. Men då vet jag vad jag har framför mig.
work some magic

2006-01-09 10:30
jag vet precis vad du menar!! samma sak med mig... ALLT är skit! that's it....
"They are allways there to blame me for shit that I think is lame, it's time to stop the pain!!"

2006-01-09 16:25
Det finns inga tips eller råd som direkt hjälper och ger dig
snabba resultat.

Håll ut ett tag till.

2006-01-10 09:52
HAHAHA LYCKAN FINNS DÄR... KÄMPA!!
Skyll inte på mig, jag rösta rött.