sömnpills
hur ska man gå till väga om man har sömnproblem och vill ha sömntabletter på ett lagligt vis? ger dom ut till vem som helst? hur ska man bevisa att man sover skitdåligt, kanske bara rekomenderar att man ska motionera mer eller whatever..har lagt ner holken och måste kunna sova och har ångest för en massa grejer och måste vara skärpt nu när det är nytt år :) pz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men det hade jag kunnat leva med, hade fått använda dom ett par år och sen arbeta på det problemet senare..måste komma ur det här nu
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
clear your minds...
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
clear your mind...ohh att jag inte tänkt på det förrut!
du ska inte tänka alls...
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Gå till en läkare och förklara situationen?
*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*
ta ett bloss istället..
Håller med sexysoul inte för att låta cool men ärligt mycket bättre än sömnpiller
Sövermanland
Enda sättet att få sova gott är att köpa sig sin egna Narkosläkare.
mmm....börja knarka för att kunna sova på nätterna, skitbra sagt. Folk blir bara dummare.
A Profound Hatred of Man
Allting beror på din ålder och situation i övrigt, läkare har blivit mer och mer restriktiva med att skriva ut sömnmedel till yngre (under 30) p.g.a. missbrukspotential. Om han får för sig att du kan vara en missbrukare är det klippt direkt och han kommer rekommendera att testa örtpreparat från Apoteket. En bra taktik är att vara vaken 2-3 dygn innan man går dit och verka förstörd, nästintill gråtfärdig och förklara att du har haft lätta sömnproblem som sedan blivit värre och värre och att du har testat olika alternativ men inget har funkat och du bara vill att ditt liv ska fungera p.g.a. att sömnbristen gör dig oförmögen att arbeta eller fungera socialt. Det fungerar bäst på äldre läkare, de yngre varianterna brukar vara mycket skeptiska. Har du riktig tur(?) kan du stöta på en sån där muntergök till läkare som erbjuder ett recept mot lite kosing under bordet.
finns ju såna där receptfria på apoteket...
ja men jag skrev att jag lagt holken på hyllan och om dom kollar upp mig ser dom mig direkt som en som bara tänker missbruka pillerna...hur funkar de receptrfria sakerna? Peace
Skell P19 cannabis har å andra sidan mindre biverkningar/mindre risk för beroendeframkallning än den genomsnittsliga receptbelagda sömntabletten...skulle jag vilja påstå. i det här fallet är det ju knark som knark så har jag svårt att se varför det skulle vara ett så dumt tips
jag kan inte röka cannabis och jag har mina anledningar till varför inte, behöver lagligt knark
orkar inte ligga vaken i sängen i 3-4 timmar innan jag somnar, orkar inte vakna helt sliten..vill kunna sköta mitt liv på ett någorlunda normalt sätt, har ingen ork till någonting längre. hade varit skönt att ha sin lilla burk med garanterad sömn, vakna helt utvilad och veta att man kan somna när man vill nästa kväll igen..helt underbart
Har också problem med att sova...jag vet inte, får panik när kvällen kommer o folk sover...känner mig ensam o så kan jag inte sova...jobbigt som fan =/
*Jag va bara inte gjord för dessa dar, dessa dar va inte gjorda för mig*
har ungefär samma problem, bara att jag vakren har börjat elelr lagt av med holket.. men det med sömn problem ända sättet för mig att kunna om jag inte vill ligga och vrida på mig i fyra timmar sova är att vara full.
Börja inte. Jag börja med en stillnoct (sömntablett) per kväll och sen gick det över till minst 5 styck om dagen. Tog på dagarna också så jag skulle bli väck i skallen. Har tagit överdos 6 gånger också och hamnat på sjukan och var nära på att bli magpumpad. Nu är jag nere i 3 per kväll, men vill sluta. Kan inte få nån hjälp att få bort problemet heller för jag inte är tillräckligt beroende enligt doktorn och inte har vilja att sluta. Men nog fan har man vilja när man själv besöker doktorn för att få hjälp. Dumma jävlar
jo men tänkte inte börja missbruka dom utan använda på det viset som dom ska användas, försöker bara komma på ett sätt att få in det i huvet på dom som tvivlar
Nu ska jag ta en Stilnoct och somna utan att behöva kämpa. God natt.
jag tog en propavan för två timmar sen dan efter blir jag alltid förvirrad och astrött men sömnen blir skön
zombastic fantastic
hur mycket kostar egentligen receptfria sömntabletter?
har en polare som käkar dom propavan, vilken är den bästa egentligen?
förstår dig, har samma problem, fett svårt å somna asså. måste typ sprungit två mil för somna på kvällen annars e jag uppe till klockan 06:00 vaken tills jag får panik å sen får man ligga där i sängen å phykosa någon timma för somna runt 11 tiden :S samma om jag blazar, måste blaza fett mycket för somna.. fan fuckat upp massor saker för jag inte kan somna i tid så jag kan vakna upp i tid, skola, jobb, möten sov :S
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
hehe jaja funkar inte att röka en liten heller för då ligger man och spekulerar i allt som händer runtomkring och tillsist hamnar man vid datan/tv iallafall.. måste ha nått som slocknar mig totalt asså en dag blir en vecka en vecka blir en månad, utan att man märker nånting.. känns lite tråkigt att missa alla dagar tackvare att man lever så jag får ta tag i saken och dra och snacka med någon nästa vecka
Jag föddes liten och blå, precis som en människa Jag skapades av, ett team av de främsta hjärnorna på Hoffman la Roche i Schweiz som hellre ville tjäna en slant, än gjorde nått åt AIDS Min uppgiften löd, du ska få folk å sova om man tar dig ska det känns som om man fått en gåva Så de packade ner mig, och alla mina bröder, och skeppa oss ut till alla som behövde Till slut så hamna vi på, en hylla på ett sjukhus Varningen sa blanda oss och du får ett sjukt rus, men när vi skrevs ut var det till en ensam själ Som bar på en krossad dröm om att få leva väl, hon slets ihjäl kunde knappt försörja sin son Fattigdomen var ett faktum som höjde nivån Både stress och oro som höll henne vaken, hon tiggde till doktorn om han kunde göra nåt åt saken Och doktorn sa är det svårt, ja då tar du två så hamna jag där stående i hennes badrumsskåp Dom kallar mig en sövare Dom kallar mig bedövare Och säljer mig och sväljer mig jag är en riktig dödare Alla vill ha mig för jag är så populär Ingen är billigare på gatan än roppen är Alla vill ta mig glömma bort sina problem Men jag vet för jag förvandlar era hjärtan till sten Men ni vill ha mig ty jag är så populär Ingen är billigare på gatan än roppen är Så bara glöm dina problem, jag gör ditt hjärta till en sten Och vill du fly så bara ta, för jag är billigast i stan Och jag har flera många namn, jag söver ner ert långa land Så glöm bort allting som e bra, om de e mig som du vill ha (ha, ha, ha)
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
För mig går Propavan, Teralen, Esucos och Remeron fetbort. I desperat behov av sömn kan jag tänka mig att ta en pytteliten dos teralen och kanske en halv Esucos. Antihistaminer suger att sova på. Annars, numera har jag provat allt som går. (Eftersom att läkaren vägrar lyssna) Flunitrazepam(Fluscand, rohypnol, flunitrazepam) som TeKoNe snackar om funkar skitbra. Man tar en MG, borstar tänderna, hoppar i säng, ricker ett glasvatten och känner sig ångestfri och avslappnad=Somnar inom kort. På morgonen är man varken trött eller mår dåligt.. Stilnoct är ju drömsömnmedlet. Du somnar utan att minnas någonting alls. Jag minns då aldrig att jag BÖRJAR bli trött och sen somnar. Det säger bara PANG! Så stängs hjärnan av och man sussar gott. Xanor. Uuuuuhh, Va jävligt försiktig. Effekten kommer redan efter 15 minuter och det slår kraftigt, se till att du ligge ri sängen när det händer. Jag upplever ångest dagen efter om jag somnat in på Xanor. Stesolid/Diazepam: Skönare insomning blir det inte, Ångest=Noll, musklerna slappnar av, tungan känns tung och man ser fram emot att sova. Problemet är att toleransen ökar, och då måste man öka dosen. Och dom är beroendeframkallande, ja. Speciellt Bensozdiazepinerna (Diazepam, flunitrazepam, Alprazolam osv) Bara att välja!
haha okej men skulle vilja få det utskrivet och tror ju inte dom ger mig det tyngsta som du skrivit upp, kanske propovan, varför suger det?
men är inte teralen lugnande och propovan sömnpiller?
Teralen är egentligen en medecin mot klåda. Men i större doser kan man sova gott på det. Det är mot allergier och åksjuka också har jag för mig. Propavan suger eftersom att man blir så inihelvete seg dagen efter. Dessutom måste jag ta medecinen 2 timmar innan jag ska sova..2 TIMMAR! Då har man ju för fan redan hunnit få 400 panikattacker, skurit upp handlederna och hängt sig själv. Dessutom smyger sig tröttheten upp i skallen på dig. Det börjar krypa i benen, det blir varmt i ryggen och jag får ångest. Men prova, du kanske reagerar olika.
Bara glöm Valeria Forte och annat skräp som batikhäxorna på naturapoteken vill pracka på dig. Man blir på sin höjd lite seg i blicken och om du inte verkligen tror på det så kommer du inte att somna. Man behöver inte direkt en Guldbagge för att få ut sömnpiller i stil med Stilnoct eller liknande, som någon här ovan nämnde är det bara att stanna uppe några dagar och gråta ut för att inkassera ett recept. Det finns ju en del schyssta alternativ att få utskrivna men i regel utvecklar du snabbt tolerans mot dem och lustiga bieffekter kan uppstå. Lösningen stavas, som SexySoul och höööö redan påpekat, CANNABIS. På det här viset slipper du dra en vals för doktorn, din lokala kran ger nämligen blanka fanken i varför du behöver medicineras. Även om du inte gillar högheten är det bara att köra på, du kommer snart att få smak för det, och när du väl får det kommer du att inte bara att sova som en gud, du kommer att upptäcka världen på nytt. Plötsligt visar det sig att TV-program som "Landet Runt" är fulla med intressanta aspekter. Samtidigt visar det sig att din egen mamma faktiskt inte alls är speciellt tråkig utan har en massa intressanta åsikter och värderingar. Sen slår du på en härlig skiva, som garanterat aldrig har låtit bättre, och sussar sött. Bara tanken på att rulla runt stenad under täcket samtidigt som lakanet varsamt smeker varenda millimeter av min känsliga nakna hud tills jag stillsamt somnar in i en harmonisk dröm får mig nästan att komma i brallan.
-Är det din ananas?<br> -Nej, det är nån ananas.
emil. Du är en man i min smak. Fyfan vad jag älskar såna beskrivningar, trots att det handlar om cannabis, som från början var min egen medecin. Kranen frågar varken om A eller B. Och slösa kroppsvätskor och rakbladshål i armarna är ju vad läkaren vill ha, för att skriva ut S to the fucking T..
ok vad förstår ni inte egentligen jag KAN INTE röka och ja, jag har rökat och vet hur det e och det hjälper inte mig sova överhuvudtaget om jag inte rökar förmkt än vad min ekonomi tillåter..tack för tipsen anyways
jag lämnar alltså urinprov rätt ofta så cannabis är struket nu
Ja, men om du gör det så kan du ju glömma att få Narkotika Klassad medecin utskrivit. du ses numera som en kriminell narkoman av vården och lär då inte få någon tyngre medecin.. Problemet slutar inte där, vill du skaffa dig sömnmedecin på egen hand. Vilket förmodligen kommer att bli nån Benzo, så kommer det ju också synas på Cb-stickan.. Så you're fucked. Ta bieffekterna som en man jao.
Asdöd. Inte sant? Det är lätt att bli en smula lyrisk kring rökat.. Du verkar ha satt dig själv i en jobbig sits ,blazeandamaze. Jag ser ingen annan utväg än att du får knocka dig själv medsvetslös, förslagsvis med en träklubba, varje kväll. Det eller att du tappar dig själv på blod tills du svimmar.
Eller så skaffar du en hund som du får jaga runt hela dagarna.. Lär garanterat få dig o sova bättre, ha en gullig liten valp o krypa tätt intill vid de ensliga timmarna, vältränad kommer du också bli :o
? _ ¦ _ ¦ ? tjobre jag är abo! ABO!
hahaha
Det
här kanske kan vara något... i dyraste laget dock.
Skribent
2006-01-06 03:43
blaxeandmaze: Jag gick till vårdcentralen och sade att jag inte kunde sova och vips, fick ett recept.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
Skribent
2006-01-06 03:44
Mina är inte beroendeframkallande vad jag märkt för övrigt, har käkat tre den senaste månaden typ.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
ÄgerDig. Du fick Sonata, inte sant? Hur går det med dom? Det är skillnad mellan dig och honom. Han rökte brajja och får sota för det nu... Dom ser honom inte som en liten brajjrökare utan som narkoman, ett samhällsdrägg, en som ljuger för läkare för att få medeciner utskrivna som han kan sälja osv.
Skribent
2006-01-06 13:45
Asdöd: Japp, det går bra men de fungerar helt annorlunda än Stilnoct. Med Sonata tar det ett tag och man fattar inte riktigt att man sover, utan svamlar fem timmar senare om att det var då fan att pillren inte funkar! Haha. På Stilnoct slocknar man ju bara. Jag tycker det är ball att en massa folk i tråden uppmanar trådskaparen att börja röka brajja mot sina sömnproblem fast han skriver: har lagt ner holken och måste kunna sova och har ångest för en massa grejer och måste vara skärpt nu när det är nytt år Fan, folk är så sunkiga!
ÄgerDig. Jo, på Stilnoct svartnar det bara, och man minns inte att man legat och vridit på sig...Jag har skaffat mig 30 st . Har käkat 6 st nu i 6 dagar. Och jag mår så jävla bra av att inte behöva kämpa för att somna in, bara lägga sig, släcka lampan och vänta på att Stilnocten ska nocka mig, utan smärta och svett.. Sen vaknar jag duktigt upp av att klockan ringer. Utvilad, trots den kemiska sömnen, svart som ett troll under ögonen, och oftast vit i ansiktet.. Jo, folk är jävligt sunkiga. Att be någon bota sitt problem med roten till sitt problem. Smart.
Jag är inte sunkig, jag har bara en enormt bristande empati.
ursäkta om jag är extemt dryg, men Stilnoct och Sonata, är dom receptfria? hur mycket kostar dom på ett ungefär?
Skribent
2006-01-06 15:20
ibland: Både Sonata och Stilnoct är på recept. Betalade 80 spänn för 14 Sonata.
tack du som äger dig. dags att knata till vårdcentralen på måndag då.
Sonata är rätt trevligt jämfört med annan sömnmedicin man har blivit påprackad, känns inte like "tung" på något sätt. Brukade inta den i guanabanajuice förut, så slapp man det tråkiga kapselintaget och sov p.g.a. "magisk" blå juice (de har färgämne i för att den inte ska hällas i folks drinkar utan deras vetskap).
Käka inte sömntabletter! Kemikalier är aldrig bra, gå istället till en hälsokost och fråga vad de har för alternativ. Vädra ur sovrummet ordentligt innan du lägger dig, lättare att somna när rummet är fullt med frisk luft! Läs lite ur en bra bok innan du somnar, det finns hur många som helst! Fysisk aktivitet under dagen är också bra, kan dock räcka med en promenad. En sund livsstil överlag är bästa sättet att må bra, och man sover bättre.
Fred!