I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

När musiken blir för mycket

Övrigt - Vardagsfilosofi

Rappare

2006-01-04 13:57

När musiken blir för mycket

Har ni någonsin varit med om att ni lyssnat på en låt och den beskrivit situationen ni är i så detaljerat att ni snudd på brytit ihop?

Eftersom jag är trådskapare kan jag säga att:

Tracy Chapman - The Promise

Aldrig vart speciellt enkel att höra.

facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-01-04 14:00
jo har hänt, kan inte komma på nån låt just nu.. hmm

2006-01-04 14:03
japp. förra veckan faktiskt. och bröt ihop var exakt vad jag gjorde.

Eminem - Kim
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-04 14:14
the river, komemr inte ihåg vem som sjunger den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-04 14:15
Peppis: Kan det vara Burce Springsteen?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2006-01-04 14:15

2006-01-04 14:16
mephisto-naj, de e en annan låt. check the link

2006-01-04 14:29
Tracy Chapman: The wedding song.

2006-01-04 14:36
drugs dont work.. den träffade hårt

2006-01-04 15:06
det händer mig alltid när jag hittar nya låtar som tilltalar mig speciellt. det är nästan lite jobbigt, fast enormt skönt egentligen.
jag kommer tyvärr inte på något att skriva här för tillfället, så det får vara tomt sålänge.

2006-01-04 15:15
Fjärde Världen - Enkelt Val....

2006-01-04 15:17
Fonky Fresh - Mina tårer blir till blod!

Mkt som är likt i den låten!
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2006-01-04 15:22

Macy Gray - Sweet baby med E.Badu

Får en tår i ögat när jag lyssnar på den i bland.
GO!!!!!!!!!!!!

2006-01-04 15:23
Kommer inte på nån speciell låt, men däremot fick jag den känslan när jag såg Eternal Sunshine för andra gången.

2006-01-04 16:05
Rainmaker
vad scary att du tar upp tracy chapman - the promise som var min favoritlåt under hela 2004 och den beskrev väl allt just då. men jag började aldrig gråta eller höll på att bryta ihop.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Rappare

2006-01-04 16:11
broed__ P19
Ahh okej! Den gav som ord till vad som skulle hända om jag inte gjorde något och det lät inte som något kul scenario.

Skulle typ dö om jag lyssna på låtjäveln idag.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-01-04 16:34
mmm eller home is where the hatred is av gill scott heron
fantastisk låt...jag kan fastna för vissa pariter med..som jag samplar och låter gå på repeat...som precis beskrivs hur det känns. Har b.la en låt av Monika Dominiqe där introt verkligen beksriver allt jag tänker..
gazt.tumblr.com

2006-01-04 16:46
ibland men mer sa att vissa latar tar en tillbaka till perioder i livet som man haft...flashback
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery, Today is a gift. That's why it is called the present. <br> <br> -Unknown

2006-01-04 16:52
jag tror det är som hhhhaed sa.
jag tyckte i början att christina aguilera - Im ok blev förmycke men nu är den helt ok att lyssna på =/
http://storiesaboutbarcelona.blogg.se

2006-01-04 17:02
Mycket som är jobbigt att lyssna på som jag stänger av direkt när de spelas på random.

Tycker james blunt - goodbye my lover är ganska jobbig.

2006-01-04 22:46
kom på en till- emotional rollercoaster av vivan green.

2006-01-04 23:19
angie stone - wish i didn´t miss you
den låten kommer att bli aktuell, någon gång.. den kommer både va hemsk men kanske skön att lyssna på oxå.
jag ryser nu när jag hör den, men jag känner oxå en fruktansvärd rädsla.. för att någon gång kommer de hända, de värsta...
oj ska inte gegga ner mig i skiten nu. haha i onödan bara =)
behöver ni funkis så bjinga bilen!

2006-01-05 00:06
när jag hör min kompis sjunga evanescene-my immortal känns det i bröstet (dels pga hennes röst) men den berör jävlarimej..

2006-01-05 00:08
"Rebell Robert - Knullmor" blir jag jävligt tagen av..
hejhej

2006-01-05 02:09
''Missin' you'' med bl a Brandy och Tamia påminner mig ALLTID om branden i gbg för några år sen..Jag grät floder till den låten...:(

2006-01-05 07:21
Flipsyde - happy birthday

2006-01-05 07:21
den där nya låten med bloodhound gang... untsss untssss ... precis så jag känner, jag bölade som ett barn när jag hörde den.

2006-01-05 12:01
Väldigt mycket olika Psytrance låtar, men har mest vart påverkad när känslorna flödar, men gråter gör jag inte, det behöver jag inte, skrattar hellre av all lycka.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-01-05 12:05
jo metallica - nothing else matter blir jag lite misshandlad inifrån av också, men lyssnar på den ändå, för att den är så fin ;)

Jeff buckley - Hallelujah kan också göra mig ganska deppig

2006-01-05 12:07
R Kelly - I wish (fast nu för tiden kan jag inte lyssna på honom)

The Libertines - What became of the likely lads

Primal Scream - Damaged, I'm gonna cry myself blind
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-01-05 12:08
Och Pearl Jam - Black och Kent - Sundance Kid!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2006-01-05 12:33
allt med johnny ca$h
undertiden

2006-01-05 12:45
Grandaddy - He's simple he's dumb he's the pilot

och

NiN - Hurt

tjoho.. men så crappigt mår man inte längre. Och det är bra.
It's only gay if balls are touching

2006-01-05 12:58
psykovskys album blir för mycket om man lyssnar igenom det.

som AEAP här beskrev det: "okej nu ska vi slå dej i huvudet med en hammare samtidigt som det dansar runt små gröna troll o skrattar"

psykosvarning på riktigt.

2006-01-05 13:08
en del av imogen heap - hide and seek är också så jävla klockrent slående. "what you said, that you only meant well, well ofcourse you did" delen är den jag tänker på. ni som hört låten vet.

evanescense - my immortal som någon annan tidigare tog upp. den får mig att.. jag vet inte, bli helt stum. den är ruskigt fin som sång i allmänhet men texten är så jävla slående med minnen och upplevelser och erfarenheter jag har.

ett helt album som ger mig konstiga minnen är Looptroop - The struggle continues. Well, jag lyssnade på den väääääldigt mycket under en viss tid i mitt liv då väldigt mycket hände. Väldigt mycket av det som hände formade mig som människa och minnen därifrån ger mig rysningar, mestadels av obehag och ånger. Dessvärre är skivan jävligt bra så det är lite jobbigt. detta var i samma veva från det som jag minns när jag hör exanescense låten.

2006-01-05 14:11
Cannibal Ox- The F word var sjukt jobbig under en period.
Let´s diffuse it, old school!

2006-01-05 15:43
John legends Ordinary people är en låt som jag har lyssnat väldigt mycket på, och som jag också oftast bröjar gråta till. Det är en sån låt som verkligen skulle kunna ha handlat om ens egens erfarenheter och, aaa... så är det

Bright eyes no lies just love Får mig att tänka på mitt ex hela tiden, och anledningarna till att hon är mit x får mig också väldigt ofta att börja gråta, jag låg faktiskt o var helt däckad på golvet igår o lyssnade på den här låten.

The Hollies He ain't heavy he's my brother och moneybrothers blow him back into my arms borde väl också stå med av olika anledningar, mest för att det är två låtar som är skrivna med jävligt mycket känsla och för att det är lätt att fasta i dem o bli sittande med tankar som får en att vilja ta nått mördarknark o flyga iväg
Hasch och Kokain - Bajensvin!

2006-01-05 16:43
angie stone - no more rain (in this cloud)
har hjälpt mig nåt så fabulöst efter en jobbig period
och ett viktigt uppbrott.
det är glädjetårar jag får.
www.silversystrar.se

2006-01-05 16:57
"Nej, faktiskt aldrig.
Men det är väl för att jag lever mitt liv idealiskt och aldrig haft några problem."

gotta agree on that one
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2006-01-05 17:43
Älskar när man får sånna låtar....känns typ som att dom kan trösta en.....Robert Valsinger-Inte Nu

2006-01-05 20:10
Åh, Tracy Chapman - The promise är verkligen en sådan låt. Sommaren -04 var det alltid den låten som spelades i slutet av kvällen. Satt alltid i mitt rum vid fönstret, rökte och bara tänkte på allt.

Laleh - Tell Me ger mig rysningar direkt. Enkel men ändå bra text.

www.unt.se/musikbloggen

2006-01-07 00:02
Louis Logic - Idiot Gear

Under en period jag hade handlade den om mig, var skriven och tillägnad MIG. peace
WWW.ISMEN.NU

2006-01-07 01:29
Jeff Buckley - Hallelujah

Dagen då min bästa polare dog vart jag bara chockad. På begravning grät jag inte och inte efter den heller.

Men dan efter jag kom hem satt jag på denna låt och bröt ihop fullständigt.
"Don't schsch me motherfucker"
Skribent

2006-01-07 01:35

Mystic - Be Free
är en av dem
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2006-01-07 05:35
Beck - Everybody's Gotta Learn Sometimes

2006-01-07 15:42
metallica - nothing else matter usch va jag mår dåligt av den

2006-01-07 16:29
Lauryn Hill - I Gotta Find Peace Of Mind
lyssnade på den med mitt x när det tog slut o vi va förrvirrade. det va jobbigt

2006-01-07 17:03
cannibal ox - the f-word tar väldigt hårt.
så även sjukt många bright eyes låtar, men framför allt an attempt to tip the scales... plus en massa annan töntig pop. the smiths framför allt. och en låt av something corporate vid namn konstantine. shit verkligen.
dessutom mår jag dåligt av typ neurosis och annan musik som påminner om mitt ex för mycket. min lista kan bli sjukt lång faktiskt.

just nu är det mest atmosphere - lovelife som berör, men eftersom att jag fortfarande inte kopplar samman den med något personligt så är den ändå bara en låt.

2006-01-07 17:13
Ghostface Killah - All that i got is

2006-01-07 19:53
kaaay - nu påminde du mig om Lauryn Hill - I just want you around.
www.unt.se/musikbloggen

2006-01-08 07:11
britney - oops i did it again
anledningen till att jag inte tror på någon slags "gud" eller liknande är att jag har kollat väldigt mycket på discovery science . / mösse