När går jorden under - ur ett Religöst eller veten
När går jorden under - ur ett Religöst eller vetenskapligt perspektiv!? Det mesta pekar väl på att jorden kommer att gå under inom hundra år, vilket håll man än ser det ifrån, man hör det i religiösa sammanhang, profetior, men även rent logiskt känns det som det. Det finns många "galna onda" och samtidigt väldigt intelligenta människor i världen. Vetenskapen går framåt och den blir även mer lätttillgänglig. Vad skulle hända om någon: 1.I ett laboratorium får fram ett virus, som vi inte har något botemedel mot, som är väldigt smittsamt och sprider sig över hela jorden, och använder detta med ont uppsåt... 2.Spränger upp ett 1km2 stort hål i jordskorpan, med hjälp av atomkraft eller liknande. Så att magman väller upp. Värmehöjning, sot, syret försvinner....!? 3.Börjar pumpa upp en massa radioaktivaämnen i atmosfären. Låter kanske som science fiction!? Men om det inte skulle kunna hända idag, så kanske om 5 år...!? Utvecklingen går framåt och det är inte bara positivt....
Skåne!
Jehovas vittnen var och knackade på min dörr för tre år sen och sa att jorden skulle gå under. Men vet du vad, det gjorde den tydligen inte. Det finns inget som pekar på att jorden ska gå under inom hundra år heller, atombomber, virus, vi skulle överleva det med. Folk är så jävla rädda.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
de sa att jorden skulle gå under år 2000,but here we are talkin on whoa and it's 2006!ingen vet när jorden går under.jag tror på domedagen starkt ,men vill helst inte veta när den kommer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
domedagen? Att plötsligt skulle alla människor bli dömda och livet på jorden ta slut? Sluta skoja i dojan. Inser ni hur länge det har funnits liv på jorden?
'nuff said
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tror att halva jordens befolkning kommer att bli utrotad en gång till, eller 100 ggr till.. Att folk får trängas på marken i afrika, för att europa och Amerika har svämmat över.. Eller liknande skit.
dundermannen P12 Rädd!? Det är möjligt att folk är rädda, men jag tycker att det känns logiskt att det kommer bli en väldigt stor förändring gällande den här planeten inom etthundra år.
Skåne!
Logiskt? Knappast. Beror väl iofs på vad du menar med stor förändring, planeten såg rätt annorlunda ut 1906. Men logiken säger oss att chansen att något omvälvande skulle hända inom hundra år är minimal. Det är bara miljöälskarmafifan som skrämmer upp folk till höger och vänster med sina domedagsprofetior.
dundermannen: av miljöhatarmaffian och miljöälskarmaffian känns iaf den senare mer trovärdig, eftersom den till skillnad mot den förra inte drivs av egenintresse.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Jag tror jag litar mer på nån som drivs av ett egenintresse än en som drivs av någon abstrakt övertygelse. Den första kan man relatera till, den andra kan vara hur tokig som helst.
dundermannen P12 Tänk dig att Hitler skulle vara på toppen av sin "karriär" om tio år. Han hade med hög sannolihet anlagt flera stycken små kärnkraftverk i Tyskland som hade deklarerat typ 10% av sin verksamhet för offentligheten, resten hade gått till Israel.... ^^^Bara ett exempel på ett tänkbart scenario med ingredienserna: Teknologi-Vetenskap-Makt-Ondska
Skåne!
Märkligt och ganska otroligt scenario du målar upp. "hög sannolikhet"? Nja. (Och varför skulle han ge kärnkraft till israel föresten?). Här är ett bättre argument för att inget omvälvande kommer inträffa: det har aldrig inträffat. För tusan vi har haft kärnkraftsolyckor och atombomber och har det gjort någon skillnad? nepp.
han hade atombombat judelandet....
Skåne!
"hög sannolikhet" , det tar jag tillbaka. Poängen är iallafall att det är ett tänkbart scenario.
Skåne!
Funktionshinder Jag menar ju inte just Hitler och jag menar inte att exakt det skulle hända. Ja bara målar upp ett scenario men du har en poäng ;)
Skåne!
Maskinerna tar över sen skickas Arnorld hit för och reda upp allt. När han senare misslyckas och allt går åt helvete kommer jag resa mig upp som Christopher Lambert a.k.a The Highlander och springa runt med mitt fina långa hår och hugga huvudet av folk.
A Profound Hatred of Man
Skell P19 Du har nog blandat ihop det med en film....
Skåne!
-AJO- P23 2 filmer, inte en.
A Profound Hatred of Man
när grisarna lär så flyga och paris hilton blir president,å när jag blir bra på matte.. då går den under O.o
Skyll inte på mig, jag rösta rött.
dundermannen P12 Att du kan relatera till egenintresset gör inte dess hantering av samhällsfrågor mer altruistiska. Gå efter de fakta som läggs fram i debatten istället för att försöka sortera in folk i grupper.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
2012 enligt mayaindianerna, fast det är inte domedagen har jag för mig utan vi kommer att få ett högre medvetande och den värld vi känner till idag kommer inte att finnas längre! Sen har vi Nostradamus som skrev nångån runt år 3700 eller nåt sånt
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
jag tycker det är ganska befängt att tro att jorden kommer gå under inom 100 år.. visst kommer en hel del saker vara förändrade.. Men varför skulle jorden gå under.?? Finns ju ingen logisk förklaring till hur den ska gå under.. Men du kanske menar att mänskligheten kommer gå under.. det tvivlar jag väldigt starkt också.. även fast det kan komma sjukdommar som utrotar en hel del människor så kommer vi knappast att utplånas helt..
Varför gå och tänka på detta? Om världen går under och vi skulle veta det, vad ska man göra? Skulle du gå och söka skydd eller vad? Panik skulle uppstå och du skulle inte vara säker nånstans. Bättre att leva utan att veta detta. Till er som tror att den går under om 1000 ca eller mer, om ni skulle ha rätt, tror ni inte att dem som lever då säger samma som ni kanske? Jag tror inte eller riktigt bryr mig om världen går under, det ligger inte i mina händer utan det är nog mäktigare än så.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Lynguistic P20 Med att jorden kommer att gå under, menar jag allt från att det skulle bli en enorm förändring här på jorden till att den skulle gå under helt och hållet.
Skåne!
-AJO- P23 Hur menar du dådå.?? Du menar alltså att inom dom framtida hundra åren så kommer jorden att sluta existera totalt.?? eller kommer den va som mars typ.?? eller hur kommer den bli.?
Jag menar att det kan komma att bli en väldigt stor förändring, men hur omfattande är svårt att säga.
Skåne!
-AJO- P23 Du borde väl kunna säga vad det är som kommer förändras.?
Spelar ingen roll när jorden går under, det enda som är viktigt är när man själv och dem som är en kära "går under". Men min teori är att om allt går på som det gör nu så kommer maskinerna garanterat ha makten över oss inom 100 år. Har vi tur finner dem någon användning för oss men högst troligt kommer dem räkna ut att vi bara är i vägen, eftersom dem inte har känslor och dyl har dem inga som helst problem med att röja oss ur vägen heller, som dem föråldrade biologiska datorerna vi är.
Lynguistic P20 Du borde väl kunna säga vad det är som kommer förändras.? Hur ska jag veta det, jag har ingen aning om vad som kommer att hända och om något kommer att hända. Tycker bara att det känns som att utveckling går mot ett sådant håll. Helt olika scenarion som inte har med varandra att göra är ju tänkbara t.ex; Fågelinfluensan muteras på ett på ett förödande sätt, den mänskliga faktorn, atomkrig eller det som Illsnidig skrev.....
Skåne!
Robotar och datorer är läskiga saker=/
Illsnidig Jo men det är samtidigt en intressant tidsålder vi lever i :)
Skåne!
-AJO- P23 Jo det är det ju och jag skulle nog itne velat leva i någon annan tidsålder heller. Eller kanske jag skulle kunnat tänka mig vara 15 runt 1982 eller nått, är förälskad i 80 talet nämligen, men då skulle jag ju fortfarande leva nu även om jag skulle vara äldre-
alla kommer dö 9 april 2006 kl 20:00..
HeterAis
-AJO- P23 Ja visst är det uppenbart svårt för dig att veta hur jorden ska gå under.. Ändå lyckas du sitta och påstå att jorden går under inom dom närmsta 100 åren.. Och du tycks ju inte ha något belägg för att den skulle gå under.. inte heller någon realistisk teori.. Varför skulle den då gå under.?? Om fågelinfluensan muteras till oss människor så är det ju mänskligheten som drabbas. inte Jorden.. Men vi människor lär klara fågelinfluensan.. vi klarade ju spanska sjukan.. Sen Atomkrig.. det är inte speciellt troligt.. För det första så har antalet konflikter i världen minskat drastiskt. och förhoppningsvis så kommer vi fortsätta hålla antalet konflikter på låg nivå.. Och dom flesta stater i världen idag vet att det är otryggt att ha ett kärnvapenkrig.. så därför är inte det heller speciellt troligt..
Skivsamlare
2006-01-13 17:51
Det har i alla tider funnits folk som tror att jorden ska gå under inom en överskådlig tid. Jag tror faktiskt inte det har med rädsla att göra, utan att det är spännande med jordens undergång. Det skulle ingen erkänna så klart... Jag ska ha ögonen öppna år 2012, inte för att Maya tror att jorden ska gå under utan för att en ny tidsålder ska börja. Ska bli intressant om det stämmer.
Lynguistic P20 Ja visst är det uppenbart svårt för dig att veta hur jorden ska gå under.. Ändå lyckas du sitta och påstå att jorden går under inom dom närmsta 100 åren.. Och du tycks ju inte ha något belägg för att den skulle gå under.. inte heller någon realistisk teori.. Varför skulle den då gå under.?? Jag varken vet eller tror att jorden kommer att gå under inom hundra år, men jag tycker att för varje decenium som går så ökar risken. Som jag sa tidigare: Det är vittskilda tänkbara scenario som skulle kunna inträffa nu eller inom en överskådlig framtid, många av dessa saker skulle inte ha kunnat inträffa för hundra år sedan. Om fågelinfluensan muteras till oss människor så är det ju mänskligheten som drabbas. inte Jorden.. Men vi människor lär klara fågelinfluensan.. vi klarade ju spanska sjukan.. Det räknar jag in som en form av undergång. Som sagt allt från att en väldigt stor del av mänskligheten skulle försvinna --till-- att planeten kommer att upphöra att existera= förändringen på tellus är enorm <<kanske är det en bättre formulering än jodens undergång. Sen Atomkrig.. det är inte speciellt troligt.. För det första så har antalet konflikter i världen minskat drastiskt. och förhoppningsvis så kommer vi fortsätta hålla antalet konflikter på låg nivå.. Och dom flesta stater i världen idag vet att det är otryggt att ha ett kärnvapenkrig.. så därför är inte det heller speciellt troligt.. mmm, man kan alltid hoppas, men om en liten fattigare stat som har kärnvapen blir attackerad av en stor rik stat.....vilken möjlighet har den lilla staten att försvara sig>> jo kärnvapen, sen är det igång.....
Skåne!
-AJO- P23 men jag tycker att för varje decenium som går så ökar risken. Som jag sa tidigare: Det är vittskilda tänkbara scenario som skulle kunna inträffa nu eller inom en överskådlig framtid, många av dessa saker skulle inte ha kunnat inträffa för hundra år sedan. Men du har ju inget realistiskt scenario som skulle kunna förstöra jorden. Sen så har du ju bara levt i två decenier.. hur kan du veta att risken ökar varje decenium.? mmm, man kan alltid hoppas, men om en liten fattigare stat som har kärnvapen blir attackerad av en stor rik stat.. Jo för det är ju så lätt för små stater att införskaffa sig kärnvapen utan någon som helst insikt av andra länder.. Länder kan bara göra det i skymundan.?? Inte ett speciellt trovärdigt scenario.. Som sagt allt från att en väldigt stor del av mänskligheten skulle försvinna Sen så skulle ju inte en stor del av mänsklighetens befolkning nödvändigtvis försvinna om fågelinfluensan började spridas lättare..
alla kommer dö 9 april 2006 kl 20:00..
work some magic