I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-01-12 10:25

Ta en öl ?

För fan svenska folket kom IGEN !
Hur många gånger om året föreslår en gammal vän att "Vi kan la ses och ta en öl?" eller "Jaja, vi kan la ta en öl på ..tisdag typ ?"
Tänk om det allmäna tänkandet på vad man skulle göra bara för att ses och fånga upp information från varandra var ett man skulle ses och BOXAS och GYMA istället !?
Typ såhär skulla alla låta "Ja, men Petterson .. vi kan la ta och gyma nå´n dag då !"
Tänk vad starka alla skulle bli, ett samhälle där alla oavsett yrke ålder eller itrnessen går runt och har amycket muskler !
Svenska folket skulle bli kända som biffar utomlands typ alla säger " I sverige där kan alla boxas och bryta arm och lyfta skivstång!"
Vore iten detta asbra? MAN UP you sissies! Och så skulel man må braq psykiskt också för alla endorfiner som kommer genom träning och det skulel bli roligare att möta bekanta än att bara sitta still och babbla över en öl.
Diesel man fucking DIESEL !

Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2006-01-12 10:29
ILLINI_DUDE P24
du har konstiga vänner, mina säger alltid "ska vi ta och supa oss redlösa på fredag?". Vi tar aldrig en öl, vem fan gör det egentligen?
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-01-12 10:32
verkar som du druckit mer än en öl nu faktiskt..^^
Skyll inte på mig, jag rösta rött.

2006-01-12 11:19
ILLINI_DUDE P24

En skitbra idé, lätt. (Jag gymmar inte, och har väl inga större planer på göra det den närmaste tiden, men tycker att det är lätt mkt roligare med människor som vågar gå mot konventionerna.)
It's only gay if balls are touching

2006-01-12 11:29
HAha det låter skit bra. Om alla tränar kommer hela sveriga att träna och då kommer USA att se upp till oss. Demdär svenskar, där har ingen problem med att hålla vikten. Fan va Bäst Sverige är.
Dont drink and drive, take LSD and teleport!

2006-01-12 12:25
ILLINI_DUDE: Nu vet jag inte riktigt vad du har för polare, men jag sätter mig gärna inte på ett gym för att snacka lite med någon bekant.

Är jag på gymmet så är jag där med min träningspartner och vi tränar. Blir inte mycket sagt och jag är nöjd med det. Träning är min tid.

Ska jag snacka med någon gör jag det gärna över några öl eller en varm choklad. Kanske en promenad eller när man är ute och shoppar. Alltså inga aktiviteter där jag är fullständigt koncentrerad på vad jag håller på med.
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2006-01-12 16:26
jao! och alla tjejer skulle kunna säga såhär typ: "aaa men vi kan la ses och göra några gymnastik övningar som underlättar för oss att födda friska starka barn! och disskutera hur veckan varit över det?"

:P nej nu ska jag sluta hänvisa till tyskland.
det hade väl kunnat vara fett, testa med nån polare nån gång och se hur de reagerar på det?

2006-01-12 16:31
"Ska vi ses på måndag och spela in en porrfilm?"

Sverige hade blivit ett rikt land - sex säljer.

2006-01-12 16:33
aight, ska vi gadda ihop oss då?

2006-01-12 17:08
uttrycket är väl snarare "hur många öl har vi druckit?" snabbt följt av "vem faan är du förresten?" dricker man öl behöver man inga gamla bekanta
http://www.kommandot.se/wp/

2006-01-12 19:08
åffer

En gång sprang jag på en kompis som jag inte ser så ofta nuförtiden, och vi bestämde oss för att ta en öl. Hon menade verkligen EN öl, och var tvungen att gå efter den första. Jag fattade ingenting.

2006-01-12 19:10
det är därför man säger "gå och dricka öl" och inte "ta en öl". ta en öl säger bara min mamma, och inte ens hon menar en öl. f.ö. är det jättebra att dricka öl med min mamma, för hon bjuder alltid och förväntar sig inte att få tillbaka. perfekt förkrök

2006-01-12 20:54
jag och mina polare brukar träffas och boxas,, eller boxas och boxas vi sparrar med varnadra även om det inte är just boxning vi sysslar med,,
vi träffas och bärsar också så det ena utesluter inte det andra
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-12 20:56
"ta en öl eller två" säger jag alltid så mina söta vänner inte anar att jag alltid planerar hela utekvällar med otroliga mängder sprit =)

nä men anledningen till att man gör det och inte gymmar är ju att man vill chilla lite, snacka och ta det lugnt. Vi "tar en öl" efter jobbet eller så när vi är trötta och bara vill slappna av i varandras sällskap, ungefär som att ta en fika fast med gott ööööl =)
(nä du, hiphopkultur går för högkonjunktur)<br> vad är en droppe blod där borta där vår olja läcker?<br>

2006-01-12 20:56
det bästa med öl är att det kan kombineras med precis allting. det utesluter absolut inget, öppnar bara nya möjligheter

2006-01-12 21:53
bperb: Bilkörning t ex ;)
-QanA

2006-01-12 22:35
Som sagt när man tränar så tränar man. Då har man ingen jävla syjunta. Finns faktiskt inget bättre än att ta en öl efter jobbet som sedan slutar i en massiv fylla.
HMOR

2006-01-13 07:33
ILLINI_DUDE P24 Ungefär som finnarna som tar och bastar bastu? ;)

2006-01-13 12:47
ja fast i bastun kan man snacka, och dricka öl ;)
det kan man inte på gymmet
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2006-01-13 15:32
vuxna människor träffas och tar en rujnda golv, spelar squash eller bandy. Jag tar hellre "en öl"
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-01-13 15:34
Kevin2506 P17 antagligen inte ta med sig bärs till gymmet ;)

träffas på en/några bärs är skitsoft :)
- Det släcks.

2006-01-13 16:12
Eksem P23
haha jag förstår din förvirring...INGEN går ut med målsättningen att bara dricka en öl. det är inte normalt.

och som sagt, hur socialt är det att gå på gym tillsammans? ska ni torka av maskinera efter varandra? eller kanske stå och skrika "FEEL THE BURN MAN! FEEL THE BURN!" medan den andra kör bänkpress...

2006-01-13 16:23
Kevin2506 P17
visst, bjuder du? ;)

skulle nog bli en hel del skador på gymmen, skitfylla människor som ska köra hårt på bänkpressen ;P

och säger man en öl menar man väl minst 10?
- Det släcks.

2006-01-14 14:48
Håller med dig broed__ P19! vem fan tar en bärs när man kan bli orkan-packad istället!
Don't make me Chris Brown you, bitch!

2006-01-15 14:43
Vi kan uttrycka det såhär! När man X antal gånger har vaknat av ett skadeglatt samtal där man får alla luckor från förra kvällen ifyllda så tycker man att 1 öl låter ganska trevligt! =)
Nä tacka vet jag finöl! Hellre en riktigt god än 2 halvdana!

2006-01-15 14:53
Maxed: Hellre tio goda än en äcklig resonerar jag :)
-QanA

2006-01-15 15:01
hellre en öl i handen än tio i magen

2006-01-15 15:13
helst en bärs i handen och tio i magen
-QanA

2006-01-15 15:34
kan man kombinera nu också? helst en bärs i handen, tio i magen och en flarra jäger hemma i barskåpet att dricka på efterfesten. och en pizza i kylen

2006-01-15 15:57
jumpcut

Haha jo det är väl i och för sig sant men där innan så "hoppas" jag att den ekonomiska delen av mig har sagt ifrån! Det brukar den dock aldrig göra =/

2006-01-17 01:52
Iofs så kan man ju ta en bärs i bastun efter passet, riktigt nice när man har tränat en fredag efter kneget och börjar föra redan i bastun innan utgång/fest.
HMOR

2006-01-20 09:55
låter som en riktig jävla nykterist ide
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-21 15:19
Rimas: Njae, men piss brukar vara bärs :P
-QanA

2006-01-21 15:37
Om alla skulle gå och gymma när de behövde snacka så skulle de inte bli så starka. När man tränar vill man ju kunna fokusera på träningen. you know imsayin?

2006-01-24 12:07
nä... nån som vill ta en spliff ikväll? =)