I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

flykt leder till död.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-01-16 03:45

flykt leder till död.

slänger en diffus tanke o hoppas ni kan läsa mellan raderna lite...

en hel del saker händer runt omkring mig...jag har rest o bott lite överallt o har en spridd krets av vänner..
graff o musiken har fört mig till folk som inte alltid e de "tydligaste" folket i samhället..

många har och är rastlösa o då o då exploderar folk,o blir ibland skadade.ibland så illa att själen lämnar dom...
ibland skadar dom, ibland blir dom skadade.
en dag fick min vän nog , hamna i slagsmål o gjorde killen hjärndöd..-fick 8 år...jag har fortfarande bilder i huvudet som jag bara inte kan acceptera även om jag försökt....

en annan vän söp o gick ut på krogen, något som var grund till oron o ångesten var oxå samma drivkraft som fick han att begå kallblodigt mord, utvecklat av ett simpelt krogbråk.
snaran i taket, pillerna ifrån läkaren , högsta bron i stan, heroinet i magen , pistolen mot tinningen, spyan i halsen, sorgen i bröstet , måsnga olika sätt...
vänner super , festar , stoppar i sig droger o sliter ut sig totallt pga av att vi inte kan ventilera o ta kamp emot saker som vi aldrig kunnat påverka...

dom dör en efter en o jag , 24 år gammal , har tappat räkningen på vännerna som försvunnit...

var vinter e de likadant, poliser som stressar, kallt , dåligt me pengar, mycke softa i soffa o poffa o allt för lite liv.
o framförallt , att folk dör.
jag vet inte vad jag ville ha sagt , antar att jag bara vill säga att de e fett bull o se folk gå under i dessa tider....

för jag förstår er..
o saknar er alla.

o vill egentligen bara säga :ta hand om varann o våga skälla på varann...laheim mina vänner.....

jag kan hela dig ,
bara du sätter dig ner o blöder med mig 5 timmar....

2006-01-16 03:45
shit va förvirrad tråd...
jag kan hela dig ,

2006-01-16 04:05
Nu skiter jag i vad du tagit för drog själv, men folk kommer att påpeka det, att du skriver som en riktig haschnisse..

Har du funderat på att fly själv? Sluta gå på krogen? Skaffa vänner som inte går på krogen?Storppar heroin i magen och hänger sig från broar?

2006-01-16 05:07
Asdöd
Hur vet du att en kompis ska börja punda heroin då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-16 05:41
NilsL., du är vid hans sida.
"Once you've taken a few punches and realize you're not made of glass, you don't feel alive unless you're pushing yourself as far as you can go."

2006-01-16 12:56
Sluta fly?

2006-01-16 14:45

så sant asdöd...

skriv inte vidare på detta.

fimpa tråden nu.
jag kan hela dig ,

2006-01-16 15:38
ööh.
Sa jag det?

2006-01-16 15:45
Man söker sig mer eller mindre till folk man uppfattar som sina egna, jag sitter i en väldigt liknande situation som dig som jag försöker fly ifrån, det går inte. Livet ligger en alltid hack i häl.
Vart du än vänder dig genom livet så kommer du finna missbruk och kriminalietet, fast i olika styrker och former.
Så ja, det är inte så mycket mer man kan göra än att acceptera.

2006-01-16 20:09
men är de nån skillnad på att acceptera o bli likgiltig...
avtrubbad typ...

jag e fett trött på vintern.
jag kan hela dig ,

2006-01-16 20:52
Det är två helt olika saker.
Bara att jag brukar bli likgiltig när jag accepterar grymheter..

Acceptera ensamheten, börja trivas med den så ska du få känna på riktigt likgiltighet.

Arrangör

2006-01-16 21:26
Att det går åt helvete och att folk dör i drogernas värld är tyvärr bara ett faktum.. Vet allt för många det gått åt helvete för/som är döda.. Tyvärr så är det så, enda man själv kan göra är att undvika att bli en av dem, ta sej ur det.

Hoppas det går bra för dej, gäller alla andra här i världen också.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer