I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-01-19 16:09

Minnet

Jag såg en kille i skolan som sa tja till mig och jag kännde inte igen honom.. jag visste att jag sett han innan men kunde inte plasera honom.. och då slog det mig fan jag kommer inte ihåg vag jag åt i förrigår.. jag kommer oftast inte ihåg namn förnes personen fått upprepa det vid 2-3 tillfällen... jag kommer inte ihåg vad förra provet jag skrev handlade om och om jag skulle få skriva det igen skulle jag nog inte ha mycket rätt.. jag kan kolla på klockan 2 ggr på 10 sekunder för jag glömmer vad hon va första ggn... ska det va så eller har jag cp-dåligt minne? =S

jag har alltid rätt.

2006-01-19 16:13
haha känns skönt att höra att ja inte e den enda iaf.. känns lite onödigt att gå i skolan för jag känner att jag inte lär mig något.. om inget annat så sänker det mitt självförtroende..
jag har alltid rätt.

2006-01-19 16:15
"hjärnan" eller det undermedvetna sorterar bort det den anser överflödigt/onödigt. du kanske kommer ihåg andra grejer bättre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-19 16:18
Jag kan komma ihåg att en brud jag träffat på fyllan för fyra år sedan har ett födelsemärke på underarmen, men inte vad min tjejs polare heter :P
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2006-01-19 16:20
jag har 4000 låtar och kan säga artist och låtnamn efter att ha hört den 10 sek... finns det en begränsning på vad man man minnas? för isf känns det inte så viktigt att kunna sina låtar :P
jag har alltid rätt.

2006-01-19 16:26
det går vad jag vet inte att få för mycket information i hjärnan (var lite orolig för dte när jag var liten). men som sagt den kanske sållar bort sånt som man inte behöver veta längre...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-19 18:04
känner igen det där som fan... minnet är bra, men faaaaaan kort =/
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2006-01-19 19:03
värsta är att man kan få upp ansiktet på personer man inte träffat på många år o bara en kort tid, men kan ha svårt att få upp ansiktet på personer man kännt hela livet.....

2006-01-19 20:41
Precis så har jag känt den senaste tiden.
Innan hade jag lätt för att komma ihåg människor, hur de såg ut, vad de hette, osv. Nu har jag helt plötsligt mycket svårare att lägga folk/grejer på minnet. Innan kom jag ihåg människor, det räckte med att de presenterat sig en gång så kunde jag minnas dem långt senare. Nu är jag alldeles jätte osäker och kan träffa folk flera gånger och snacka med dem i olika sammanhang, känna igen dem, men inte ha en aning om vem det är eller hur jag träffat denne bara lite senare.

I veckan kallpratade jag med en tjejkompis och när hon sa en grej så berättade jag att en annan polare sagt precis samma sak till mig bara en liten stund tidigare. Då hon undrade vem så blev jag helt ställd. Jag kom inte på namnet. Okej, att det inte var någon nära kompis, men ändå - en människa jag snackar med nån gång per vecka iaf. Det var läskigt.

Också på senaste har jag börjat glömma vad jag gör om dagarna. Kan sitta en tisdag och grubbla mig tokig för att jag inte minns vad jag gjort under helgen. Efter ett tag brukar jag ju komma på det, men innan var det inte alls så..

Det där om klockan stämmer också, men jag tror inte det har så mycket med minne att göra. Lär vara så att man tror att man kollar, men har tankarna någon annanstans och alltså inte "ser" tiden, men automatiskt sätter ner klockan/mobilen igen.

2006-01-19 20:41
jag kan minnas hur många registreringsnummer på bilar som helst. tuffinghobby..

Poet

2006-01-19 20:47

Minnet kan man träna upp genom korsord och dylikt.
What I said, yo!

2006-01-20 16:58
Phil..blabla

Fast då handlar det väl inte så mycket om närminnet..?

2006-01-21 12:09
träna upp minnet genom att läsa mkt böcker..