Precis så har jag känt den senaste tiden. Innan hade jag lätt för att komma ihåg människor, hur de såg ut, vad de hette, osv. Nu har jag helt plötsligt mycket svårare att lägga folk/grejer på minnet. Innan kom jag ihåg människor, det räckte med att de presenterat sig en gång så kunde jag minnas dem långt senare. Nu är jag alldeles jätte osäker och kan träffa folk flera gånger och snacka med dem i olika sammanhang, känna igen dem, men inte ha en aning om vem det är eller hur jag träffat denne bara lite senare. I veckan kallpratade jag med en tjejkompis och när hon sa en grej så berättade jag att en annan polare sagt precis samma sak till mig bara en liten stund tidigare. Då hon undrade vem så blev jag helt ställd. Jag kom inte på namnet. Okej, att det inte var någon nära kompis, men ändå - en människa jag snackar med nån gång per vecka iaf. Det var läskigt. Också på senaste har jag börjat glömma vad jag gör om dagarna. Kan sitta en tisdag och grubbla mig tokig för att jag inte minns vad jag gjort under helgen. Efter ett tag brukar jag ju komma på det, men innan var det inte alls så.. Det där om klockan stämmer också, men jag tror inte det har så mycket med minne att göra. Lär vara så att man tror att man kollar, men har tankarna någon annanstans och alltså inte "ser" tiden, men automatiskt sätter ner klockan/mobilen igen.