I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

När skriver/gör/ du musik bäst?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-01-22 04:17

ja, själv kan jag säga att efter jag har haft samlag så vill jag genast sätta mig och pyssla med musik. Jag vet inte varför...Men det känns som inget är omöjligt och inspirationen flödar!

work some magic

2006-01-22 10:38
det känns som nån bara vill skryta här :P ^^
Ett löv ifrågasätter inte vindens väg

2006-01-22 11:45
Tänker bäst utomhus på kvällen, då kan jag tycka att allt är skit eller att allt är grymt bra.. Fina låtar blir det
My heart lives in my vagina.

2006-01-22 11:50
Förr gick det bra för det mesta, nowadays tänker jag sällan "bra". Kanske när jag åker bil, "bilterapi" fick jag en gång höra talals om att det kallades á fackspråk. Äh, jag vet inte.. Jag tror att det är för mkt datorsittande som förstör kreativiteten / skapar enfald.

2006-01-22 13:17
när jag har annat som jag måste göra..när det är mycket omkring mig eller när jag har deadlines...då skärper jag mig och färdigställer saker...och gör musiken ordentligt.
gazt.tumblr.com

2006-01-22 20:21
fick alltid som mest inspiration och idéer när jag inte hade tid att skriva dan innan ett fett prov när jag egentligen bara borde plugga o.s.v. nowdays kommer det när de kommer... oftast på bussen brukar alltid ha 3-4 beats på mp3spelarn ifall nåt dyker upp när man sitter i egna tankar....
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-01-22 20:33
Natten.

2006-01-22 22:57
När något radikalt har hänt mig så känner jag för att skriva.
http://www.myspace.com/choysmusic

2006-01-23 00:28
vid 1-2 på natten,, eller på efter klockan 20.00 på bussen.. d måste va mörkt...
"I varje virrig flicka bor en håmåsäxuäll muminpåjke" - Måns

2006-01-23 13:53
efter en femma!!½
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-23 14:01
som många andra så får jag alltid tunga idéer när jag ska gå och lägga mig. så är man så trött att man inte årkar skriva ner skitet, så tror man att man ska komma ihåt tills morgonen. men de gör man aldrig. fast bäst blir de på natten/när man ska sova.
va skulle jag vara utan mina bröder?

2006-01-23 14:49
Håll-Käften-Crew

haha, det där känner jag igen så väääl asså. :')
work some magic

2006-01-24 16:23
För min del brukar kreativiteten flöda i samband med extrem sömnbrist.
www.bryanlustig.com

2006-01-24 16:58
För min del brukar kreativiteten flöda i samband med extrem sömnbrist.

Samma här.. Tror det har med att göra att man är så jäääävla trött, och många masker och spärrar släpper.. Så bara flyter man på--

2006-01-24 17:45
Exempelvis när jag sitter på tunnelbanan så kommer ett ubergrymt rim upp i huvvet.. jag har ingen penna så jag försöker desperat komma ihåg det genom att rabbla det i huvvet tills jag kommer hem..
det funkar aldrig :P

så mina bra tillfällen är fukkade
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2006-01-24 18:43
jag skriver inte låtar, men texter. Bara vanliga texter, och då blir de bäst då jag verkligen känner något.. Oftast negativa känslor mycket starkt, men även positiva. :)
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-01-26 13:33
när jag går längre sträckor.. .typ på en kilometer. oavsett sinnestollstånd så dyker det alltid up psaker...

2006-01-26 13:36
hur fan glömmer folk? jag har inte glömt en text på 5 år....

2006-01-26 14:08
På morgonen innan plugget kommer jag alltid igång med skrivandet.

Ifall jag ska spela in så ska det väl vara på eftermiddagen efter någon macka typ.

Och mixningen görs bäst på natten!
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen

2006-01-26 14:27
när man känner en extra stark känsla.

kärlek
hat
sorg
glädje

då bara flödar inspirationen och man är bäst i världen :D
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2006-01-26 14:27
när man skriver texter då alltså, ibland med beats också men inte riktigt samma där :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2006-02-21 19:36
HIttar ett schyst beat, tänker efter vad det är för sorts "karaktär" (?) på det, alltså om det är kärlek, hat, humor lr nå sånt. Funderar ut ett tema, en början, alltså dom 2 första raderna sen flyter det bara.. Skriver ofta en kladd som ja sen renskriva o ser om ja kan byta ut ord mot andra för att det ska låta bättre.

Sen reccar jag : )

...sen då man har känslor går det ju också extra enkelt o skriva om det, sen på bussen också !
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2006-02-21 20:08
När jag inte kan sova!
kommer på flippade mönster eller sjuka texter antingen eller både och.
Aaah d händer ju att man röker för att vara orginell blink*
då svävar man ju inte alls utanför kvadraten...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-24 18:00
Efter holk - var dock ett par år sen jag slutade. Saknar det som fan ibland..

Efter mycket kaffe - man känner sig på ett speciellt sätt då, nästan euforisk.

Efter samlag kan jag hålla med om att man ibland haft fett lust att sätta sig framför datorn o mecka.

På jobbet.

2006-02-24 18:19
efter zutten har börjat startat sin magi,
Random användare på youtube

"Hasch är farligt ju.. det är typ vitt pulver man ser konstiga grejer av. Sen kan man få psykos ett år efter och dödar sina barn"

2006-02-27 03:32
skit pa er, inspiration kommer nar den kommer

2006-02-27 05:28
jag går runt å freestylar när jag e ensam full eller flum, men bara för mig själv i skallen.. å en dag så släpper jag fulländaren :P
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-02-27 12:55
När jag sitter på dass!

2006-02-28 17:20
efter nåra gram tjack/efter nåra dygns ryckande och huttrande. det va då ja kom på P I M P fast ja gav den till fifty

2006-02-28 19:12
Natten