I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför vill folk skada sina öron?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-01-22 16:47

Varför vill folk skada sina öron?

Ja, varför vill man det?
När man åker t-bana hör man alltid någon annans musik i bakgrunden.
Som idag t.ex, jag kunde sitta o sjunga med när en kille som satt ett par meter bort lyssnade på Eminem - Toy soldiers.
Varför har man på så hög volym? Det förstör ju musiken, enligt mig.
Det är väl inte så särskillt roligt, sen när man dragit på sig tinnitus och kanske andra öronskador?
Så snälla, tänk på din hörsel!

"lite knark så är det där problemet ur världen. " - Balhoo
Producent

2006-01-22 16:52
enbart för att folk omkring en ska höra vad man lyssnar på....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2006-01-22 16:52
en del hörselsnäckor läcker ju rätt mycket också, så...
goda nyheter från uncle ben's spännande värld!

2006-01-22 16:53
Eftersom du kunde höra så tydligt vad han lyssnar på har han säkert världens kassaste hörlurar, då måste man ha högt för att höra ordentligt.. Eller så har han dålig hörsel bara.
Poet

2006-01-22 17:21
hög volym är skönare
"life's a garden, dig it."

2006-01-22 17:43
har alltid på max men sen kör jag med slutna lurar och jag älskar döva allt i min omgivning och bara få musik. dock är det så bra ljud i mina att det bara är behagligt och mjukt. snäkor däremot fatar jag inte ens hur folka orkar med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-22 18:01
Jag har på mina gubbhögt. Det enda man ska höra är musiken, bussbrum och annat jävla ljud sabbar upplevelsen. Kommunaltrafik är som gjort för att verkligen lyssna på musik.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-22 18:01
tinnitus anyone?

2006-01-22 18:34
Noyoudont, jag har inte fått det än, tror det ska mycket till. Man vet ju trots allt själv hur långt du kan trycka volymen innan det gör ont. Trori nte nån sitter o lyssnar på såpass hög musik att det gör ont.

2006-01-22 20:00
ja tycker man upplever musiken bättre med högre volym... men som sagt även om ja har hög volym på mina lurar så läcker det itne ut till omgivningen... det har helt och hållet med lurarna att göra.

förövrigt är eminem visst bra. tråkigt att han var tvungen att bli nån 14is sellout för att kunna få göra bra musik också.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-01-22 22:43
musiken låter ju bättre och bättre ju högre volymen är, självklart...
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2006-01-22 23:10
1. Fy fan vad störigt det är med människor vars lurar läcker, klipp er för faaan.

2. Det är lättare än ni tror att skada öronen. Som en extra bonus är det också så att när man väl skadat öronen, går det inte att fixa, någonsin.
It's only gay if balls are touching

2006-01-23 01:05
Min lillebror har alltid högsta volymen på och sy lyssnar han bara på brötig punk. Fast nu går han inte med mp3 spelare längre för han säger att han håller på att bli döv haha!

2006-01-23 01:15
jag har rätt högt pga mycket öroninflammation när jag var mindre så det är därför..

sen tycker jag de är skönare med lite högre musik så man hör varenda detalj:)

Hjulet snurrar men hamstern är död

2006-01-23 01:23
storpajsarn P22

Jag kanske missuppfattade dig nu men även om ljudet är behagligt så skadar du fortfarande öronen.
Men det kanske inte va det du syftade på
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2006-01-23 01:35
Dålig hörsel
Dåliga Lurar
Känner sig tuff till musiken och vill att andra ska höra honom och titta på honom å tänka "ahan e phett hiphop"
Om du lever ditt liv efter vad andra tycker så lever du inte ditt liv.

2006-01-23 02:08
Vem fan tänker på vad andra tänker om ens musik?

Jag brukar ha ungefär så högt ljud i mina lurar som jag kan ha för att musiken fortfarande ska låta bra. En stor del av anledningen till att man vill ha musik när man jazzar runt ute är ju att man vill vara innesluten i sin egen lilla värld lite.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Arrangör

2006-01-23 08:17
Beroende på vilken musik jag lyssnar på anpassar jag volymen. Lyssnar jag på lugn musik har jag för det mesta inte så högt, jämfört med när det poppas psytrance, då ska det vara äckligt hög volym :)

Sen olika i olika situationer, ska jag bara lyssna på musik och fokusera på det så höjer jag upp högre, ska jag göra nåt annat, typ sitter vid datorn så sänker jag. Ska jag koncentrera mej riktigt ordentligt på nåt annat och typ läsa massa och tänka så måste jag tom stänga av ljudet helt.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer
Arrangör

2006-01-23 08:21
Förresten, it's all gone pete, se den. Handlar om en dj som blir döv :)

Men det är nog rätt sant att många inte tar till vara så mycket på sin hörsel utan utsätter den för abnorma frekvenser, jag kommer väl troligtvis fortsätta med det tills dess att jag märker att hörseln försämras dock.
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer

2006-01-23 11:13
Det är fan synd om mig då sånt folk sitter brevid en på bussen. Jag har överhörsel, och måste hålla för öronen för att det är för högt. Och wtf, vill dom ha tinnitus så får dom det.
My heart lives in my vagina.

2006-01-23 12:23
lol. har man tillräckligt bra hörlurar kan man dunka ganska högt utan att kvaliteten försämras. låt folk lyssna så högt dom vill. lol.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-01-23 14:47
har alltid fetaste volymen på, skönast så..

2006-01-23 15:38
Jag vet inte, jag brukar börja på en lägre volym men sen smyger den sig alltid uppåt (och sedan neråt igen när batterierna börjar svika). förut när jag var 16 och hade min första minidisc tyckte jag det var skithäftigt om andra kunde höra vad jag lyssnade på eftersom jag tyckte min musiksmak var bäst i världen, så då satsade jag på stora hörlurar och allt möjligt bara för att klämma ut diskanten och kanske lite mellanregister till alla ofrivilliga lyssnare, eller i alla fall hörare, i min omgivning.

Nu är jag nöjd om jag slipper ta del utav den nojiga tystnaden i lokaltrafiken i dess olika former.
"Du är en död sill"

2006-01-23 15:49
för dom är trötta på å höre erat skitsnack!
Skyll inte på mig, jag rösta rött.

2006-01-23 16:18
Därför att musik blir bättre när den spelas högt.
Inte direkt så att man vill skada sina öron och dra på sig tinnitus, men klart man vill njuta av sin musik när man begåvats med en fet musiksmak.

2006-01-23 19:33
musik ska vara högt
Arrangör

2006-01-23 20:59
älskar basen från mina koss porta pro, sen är det dock ett faktum att dom lurarna typ släpper ut mest ljud världen .) men fortfarande ger cpbra ljud till den som lyssnar iofs.
Skivsamlare

2006-01-24 00:49
Ljudet i snäckor är förskräckligt dåligt. Lägg lite extra på ordentliga hörlurar som dessutom klarar av lite bas.
Är det verkligen någon som har hög musik för att fler ska höra det? Nästan all musik jag hört från andra snäckor har varit rent skit så coola är ni verkligen inte.

2006-01-24 01:21
Att spela gamla Sepultura skivor på låg nivå är FEL .

Satt nån snubbe mittemot mig på tuben och försökte se fett hård ut, mord i blicken och hela skiten. Sen läckte hans hörlurar och han satt och bombade Beyonce - Crazy in Love på repeat på högsta volym...jag kämpade för att inte börja skratta.
A Profound Hatred of Man

2006-01-24 22:33
skell hahaha

bättre att kosta på sig ett par bra hörisar, eventuellt sånna earplugs, men det är inte skönt att peta in grejs i örat..

Jag har Sony Dj nånting svarta är dem och funkar hur bra somhelst, fast dem kan läcka en aning men det kommer iaf rent ljud när det läcker så omgivningen kan digga också
Fucks your life up crew
Tjabo!

2006-01-24 23:51
Det finns en ganska rolig film på exet.nu där folk skär sig i snoppar och liknande. sånt övergår verkligen mitt förstånd varför fan man gör sånt.varför inte lyssna på lite nine inch nails å slåss istället? röka en fet kanske.
the sentence below is the name of a musician. Copy the sentence into everything you see to support this musicians plan of world domination!
MELANIE IS DEMENTED

2006-01-25 14:37
de flesta som skrivit i tråden är ju rörande överrens om vad anledningarna kan vara. rätt logiskt. jag tror knappast att folk som lyssnar på så hög musik att man själv hör VILL skada sina öron. jag tror nog snarare på att de har relativt dåliga hörlurar i så fall, som läcker ut ljud. utan att de själva vet om det antaligen.

jag har fått tinitus "light", jag är väldigt känslig för höga ljud som t.ex. mina polare inte tycker är speciellt höga/jobbiga att höra. sen det klassiska pipet som dyker upp ofta, dock inte konstant. jag tror knappast att någon vill få det, eller den "normala graden" av tinitus då man hör ett pip 24/7. never.
Skivsamlare

2006-01-25 17:45
Det där är riktigt obehagligt. jag känner alltid ett tjut i öronen dagen efter jag festat och jag är lika orolig varje gång att jag fått hörselskador

Battlerappare

2006-01-25 19:27
när man är stekt finns det fan inge bättre än att lyssna på sjukt hög musik i hörlurarna, sen om andra hör det skiter jag i.
:c

2006-02-03 18:14
Jag kör på old school walkman kasett, har också alltid lurarna utanpå mössan, det gör att man måste maxa volymen. Basen är dock som bäst vid något lägre volym.

Om jag sitter på en tyst tunnelbaneperong och det är annat folk runt omkring brukar jag sänka volymen ganska kraftigt. Ska man bjuda folk på sin musik ska man fan dunka upp ett helt sound system så de hör den ordentligt och inte bara diskanten.

Skönast är ju folk som lyssnar på sin musik och tror sig sjunga med så lågt att andra inte hör, vilket de givetvis gör. Ge dem en slant :)

2006-02-03 19:45
Jag brukar ha väldans låg volym istället, tycker det är skönast så :).

2006-02-03 19:59
jag satt på tåget i dag och hörde nån jävla pseudotechno med smurfröster som läckte från några säten framför mig. jag höjde min ipod till max, men det hördes typ en halvmeter... han hade alltså fula lurar.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2006-02-03 20:05
Det är precis som Fumez säger, man vill att andra skall höra vad man själv lyssna på. Personer som har hög volym och lyssnar på Eminem har nog en annan orsak förhoppningsvis.

På G som i Göteborg men ändå inte.

2006-02-04 01:49
Hårda killar lyssnar på töntig musik, töntar lyssnar på hård musik.

2006-02-04 20:25
för att folk ska höra,
plus att vissa hörlurar läcker jävligt mycket även fast det inte låter så högt för en själv...
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)