I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förhöjs ens sinnen när man e flummig?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-12-23 11:42
Det är ju för övrigt inte sinnena som är förstärkta, utan sinnesupplevelserna. Dvs informationen som våra sinnesorgan inhämtar är densamma, men hjärnans tolkning av denna information kan förändras av att man intar diverse olika substanser. Dvs det som händer är en rent intern förändring och man får inte någon vidare information om den rent objektiva världen och tings egenskaper.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2006-12-23 11:52
Det sensoriska registret som nämndes ovan har heller inget med upplevelsen att göra, det är i princip bara en form av korttidsminne där våra sinnesintryck lagras en kort tid. Det enda som kan sägas om droger och minne är väl att de upplevelser som lagrats i minnet när man är hög är svåra att tolka om man inte är det, det blir en form av episodisk minneslagring.

Detta beror givetvis på det som jag sade tidigare, dvs att hjärnan tolkar sinnesinformation annorlunda när den är påverkad av droger och därmed blir minnet av denna tolkning svårförståelig när hjärnan är "normal" så att säga.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2006-12-24 20:23
Henkso P22, som sagt, droger öppnar det sensoriska registret, precis som du säger "hjärnan tolkar sinnesinformationen annorlunda".
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-12-24 21:58
haha asdöd's trådgårdsupplevelse var ganska mitt i prick.
Yeah!

2006-12-25 00:07
Jag tycker inte allting blir godare när man är pårökt. Därimot kan jag med mer precistion utgöra vilka ingridienser tilltugget innehåller, Man känner inte bara helheten utan kan känna varje smak för sig, det är en rätt kool upplevelse. Samma med musik, man lägger märke till detaljer och skiljer instrumenten samtidigt som man hör helheten. Svårt att förklara, men det viktiga är att jag förstår vad jag säger.
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2006-12-25 01:09

btw, i vilket klimat diggar ni mest att blaza ja menar, är det inte typ tvåhundra gånger nicer att röka utomhus på sommaren än vintern? varje vind blir som mjuka fjädrar på armarna och alla dofter och ljud förstärker ju upplevelsen

zombastic fantastic

2006-12-25 16:35
börja knarka börja böga

2006-12-25 16:54
Vid ett tillfälle när jag rökte fattade jag helt plötsligt det geniala bakom att folk spelar golf.

Det som annars är så, ursäkta mig men, förbannat tråkigt fick helt plötsligt all min respekt efter att ha insett tanken bakom tanken bakom tanken till att folk skjuter en liten jävla boll långt åt helvete och fixar en Hole in One.

INte för att jag själv börjat spela efter det men Xboxgolf har blivit betydligt roligare.

Men just det där att fatta tanken bakom tanken bakom tanken som man tidigare kanske avfärdat för att man själv är så förbannat låst i många situationer.

Det borde fan vara lag på att hitta nya saker att respektera.
Plusspoäng till dom som ger sig på de riktigt svåra sakerna.

Mitt nästa mål är att förstå varför folk går ut på krogen varje kväll... ;)
//My Dewolistic Mind-
Only one of a kind

2006-12-26 05:39
Jag säger inte att det är något övernaturligt över det. Samma upplevelse kan komma i nyktert tillstånd, men det är inte alltid man tar sig tid att uppleva musik, mat, sällskap på samma sätt. Rökat blir en väg att ta sig tid. Vilket man egentligen skulle kunnat gjort utan en braja. Det är min synvinkel, kan inte tala för någon annan.

All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2006-12-27 06:33
Jag tror energin flödar kraftigare genom kroppens chakran och därmed uppnår vi en högre medvetenhet med förhöjda sinnen.
Lynguistic: Någon måtta får det väl vara, det är inte lämpligt att vara polis om man har rasistiska åsikter.
Groupie

2006-12-27 12:03
Har ni testat att träna ngn gång när ni varit stekta?
Det är skitskönt, man kan göra hur många armhävningar som helst. Man blir helt fokuserad och blir inte trött.

Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Rappare

2006-12-27 18:00
jag kan saga 1 sak, E SO JAVLA KEFF PA MATTE fyfan hade rokt pa 1 gang i skolan, Sen gick ja in t matteprovet o ja lovar att alt kom upp hur l'a'tt som helst gjorde provet pa typ 5 min  lamnade in men lararen vagrade r'a'tta pga han tror ja fuskar eftersom ja e so keff pa lektionen tjaffsade ett tag men han v'a'gra hahahaha

o ja fattar va du menar me musiken lyssna pa Weed Song (BTNH) nar du e hog fyfan d e som hemlig information du far gomd i en lat
Tutilooooo

2006-12-28 04:47
Demirel skrev: Hur ökat medvetenheten? Har du någonsin kört bil väldigt snabbt när du varit nerrökt? Impulssignalerna till och från hjärnan är betydligt långsammare och om nåt hoppar ut på vägen reagerar du garanterat långsammare än om du skulle vara nykter.

Svar:
Om du anser medvetenhet vara hur pass uppslukad och koncentrerad man är på vad som försigår i våran dimension, inom det vi kan så minskar nog medvetenheten. Get my point?

Den ökar för man får mer kontakt med kosmos, typ.

Nej jag har bara kört bil totalt 3 ggr i mitt liv, nykter alla gångerna.
Lynguistic: Någon måtta får det väl vara, det är inte lämpligt att vara polis om man har rasistiska åsikter.

2006-12-28 12:53
röka nej

lsd ja
ARE U READY FI DI ROAD