I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-01-29 21:00
PhilAhzOphee:
Jag tycker det kan vara okej med djurförsök, och för all del, päls också, då jag trots allt har skor gjorda av skinn. Och även om jag skulle vilja att gjorde det så skulle det aldrig falla mig in att kolla upp från vilket djur mina skor är gjorda, och ifall djuret mådde bra.
Jag vet inte hur det är, används skinnet från köttdjur till att bli just skinn, eller slängs alltihop?

Så visst, jag är väl en idiot då. Men jag tycker människor är mer värda än djur, och att vissa djur är mer värda än andra. Men trots det tycker jag ändå att djur ska behandlas med respekt.
Rehab is for quiters.

2006-01-29 21:15
clone

Instämmer. Djurförsök är het ok. De riktiga forskarna söver ner djuren och har folk som övervakar deras expremiment och tester. Sen finns det andra forskare som är lite mer "left-field" som kör expreminemt på vakna djur och testar olika smärtsamma och väldigt plågsamma saker på dom. Dessa är inte riktiga forskare och ska inte blandas ihop med dom som verklign gör framsteg inom medicin och vård.

Däremot att föda upp djur enbart för och flå dom så nån rik kärring ska få en ny päls och visa upp.....mjää.
A Profound Hatred of Man

2006-01-29 21:16
Skell P19
Att få folk att reagera som du. börja kalla folk fittor och idioter för att de ifrågasätter...du skulle bli en dålig diktator.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-01-29 21:17
clone P20
De allra flesta djur dödas väl egentligen för människors nöjes skull, oavsett om det handlar om njutningen av att äta kött eller att man tycker att det är roligt att se ett djur brinna, skillnaden är inte särskilt stor.
Precis det jag menar.. det är därför det är sånt hyckleri när folk skriver i sånna här trådar hur avskyvärt det är.. sedan så käkar dom kött helt som vanligt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-29 21:22
broed__
Vad finns det och ifrågasätta när det kommer till tortyr av kattungar!? Ska du försöka rättfärdiga det på något sätt?

och för tredje gången: Vilket forskningssyfte kan killen som gjorde det där mot kattungen ha haft?
A Profound Hatred of Man

2006-01-29 21:22
finns iof civila kvinnor barn och män som blir skjutna, torterade, våldtagna och misshandlade. jag tycker mer synd om människor än om djur.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-29 21:24
Lynguistic P20 :
Fast jag tycker ändå att man kan värdera vissa djur högre än andra, och på sätt tycka mer synd om en katt än en ko.
Rehab is for quiters.

2006-01-29 21:33
Skell P19
Det finns folk som gör avskyvärda saker bara för att göra världen uppmärksammad på diverse problem. man skall inte döma någon förren man vet tankegångerna till projektet.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-01-29 21:39
broed__
Så om man tänker efter så kan snubben ha tänt eld på kattungen för att visa för göra världen uppmärksamm på diverse problem?

Erkänn att du är hjärnskadad bara...ingen som kommer dömma dig.
A Profound Hatred of Man

2006-01-29 21:40
clone P20
Såklart man kan.. men då måste du ändå respektera att det finns många andra som inte värderar djur enligt samma principer som du gör..
hur som helst så har jag väldigt svårt att se skillnad på en ko och en katt.. för mig är dom av ungefär samma värde..

2006-01-29 21:53
djurförsök

yo, forskning rules!
http://www.kommandot.se/wp/
Poet

2006-01-29 22:01
clone
Du frågar mig hur det där går till? Du kanske ska ta reda
på fakta innan du köper skinnskor. Jag vet inte.

Tycker du det är respektfullt det dom gör?
Varför testa på djur? Varför testa på människor (ja, detta
anser jag vara fel också) när vi kanske han forska fram
något annat att testa på, bygga upp hud av dnaceller eller
något annat. Idioti.
What I said, yo!

2006-01-29 22:22
yo, forskning rules!

yo, hoppas att du är konsekvent och aldrig använder dig av några medicinska framsteg som utvecklats med hjälp av djurförsök :)

PhilAhz0phee F20
uhm...sen när är det så enkelt att ersätta försökskaniner (människor och djur) med "något annat"?

2006-01-29 22:23
varför skulle jag behöva det? penicilin är det enda läkemedel jag nånsin behövt

2006-01-29 22:25
Lynguistic:
Jag respekterar absolut folk som tycker att alla djur har samma värde.

PhilAhz0phee F20:
Jag frågade om någon visste hur det går till.

Alla försök på djur är naturligtvis inte nödvändiga, inte ens särskilt välmotiverade. Men jag tycker det är okej så länge det inte finns något annat alternativ. Och finna det ett alternativ så ser jag ingen som helst anledning till att testa grejerna på djur.
Rehab is for quiters.

2006-01-29 22:26
hoppas alla som anser sig stå för människorätt aldrig köper tobak, choklad, kaffe, hm-kläder, nestle, bananer, räkor, droger

2006-01-29 22:26
bperb P24
bra inställning. du är osårbar.

2006-01-29 22:27

2006-01-29 22:28
nä, har jag sagt det eller?

2006-01-29 22:37
kanske jag som missförstod vad du menade med "varför skulle jag behöva det?"...

2006-01-29 23:02
ja, vilken forskning bedriven på djur skulle jag vara beroende av?

2006-01-29 23:03
Angående djurförsök så ska man också ha i åtanke att det finns en hel del försök som inte är Skadliga mot djur.. Och det finns en hel del försök som sker på människor som faktiskt inte heller är skadliga..
Hur som helst så tycker jag när det gäller djurförsök så ska man se varje fall för sig.. om det tex finns djurförsök som på något sätt skulle kunna rädda många människors liv.. Fastän det djuret skulle lida.. då är det okej..
Däremot om man plågar ihjäl djuren långsamt på grund av någon forskning som knappt har någon påverkan på oss människor. då tycker jag man borde avstå.

clone P20
Jag menar respekterar du att det finns människor som inte tycker katter eller hundar är värda ett piss och därför bryr dom sig inte tillräckligt mycket om dom för att skona deras liv.?

2006-01-29 23:03
aha såg nu att jag formulerade mig lite dumt...det jag menade var att du aldrig tänker använda något sånt även i framtiden. men jag kan inte vara mer specifik med vad du skulle ha nåt behov av att använda. det var mer en teoretisk grejj, jag är inte insatt inom forskning med djurförsök överhuvudtaget :)

2006-01-29 23:17
lynguistic

och varför ska man då behöva testa saker på djur om det nu inte finns nån risk för skada eller smärt?

demento

självklart skulle jag om jag skulle drabbas av t.ex. diabetes använda mig av insulin, framtestat på grisar. självklart sopar jag inte marken framför mig för att inte trampa ner oskyldiga myror. självklart skulle jag om jag hamnade på en öde ö tälja mig en harpun och kötta upp fisk för att äta. det handlar inte om en tävlan i vem som är mest konsekvent. det handlar om att vissa personer upprörs så inåthelvete av en sak, men blundar för exakt samma sak med skillnaden att det är de själva som är orsaken, och det är för drygt att orka ändra sig
Poet

2006-01-29 23:20
Demento P19

Som sagt, kan man forska fram andra saker så kan
man forska fram alternativ till alternativa forskningsexperiment.
What I said, yo!

2006-01-29 23:23

2006-01-29 23:37
om du orkar sammanfatta det hela lite snabbt, dom alternativa metoder för forskning som finns tillgängliga nu, är dom lika effektiva som traditionella försök på djur?

2006-01-29 23:40
djur har inga känslor?

du har ingen hjärna.

2006-01-29 23:41
ska jag tugga maten åt dig också?

2006-01-29 23:50
bperb P24
För att man ibland tycker det är oetiskt med försökspersoner.. ? Eller för att man inte vet med 100% säkerhet vad som kommer hända..

2006-01-30 00:03
men om de inte är skadliga så behövs de ju inte ens testas först

2006-01-30 00:07
bperb P24
Det finns ju väldigt många experiment som inte går ut på att se om djur skadas eller ej..

2006-01-30 00:10
ja, om ett experiment inte är plågsamt så ser jag inga problem med att utföra det på ett djur då. fast det enklaste vore ju fortfarande att göra det på en människa eftersom det antagligen är oss det kommer att påverk asen

2006-01-30 02:31
blir spyfärdig alltså

Poet

2006-01-30 02:34

Ska inte nämna namn, men ett känt företag som har hand om
hudprodukter och smink gick omkring med budskapet
"Våra produkter är inte testade på djur".

Då frågade man vad dom testar på.

"Människor".

Ja, logiskt?
Nej, dom åker och testar på folk som INTE har pengar,
som inte har ett mål om dagen ens och inte ens vatten
att tvätta sig med och erbjuder dom lite pengar för att
dom ska få forska fram bra produkter.

Det är inte rätt heller.
What I said, yo!

2006-01-30 03:40
Djur har känslor. Jag bryr mig inte om det. Djur som slaktas för att bli mat skiter jag fullständigt i, bryr mig inte om dom lider heller, huvudsaken är att dom smakar gott och inte bär med sig några smittor till mig. Att döda djur för skojs skull är bara cp, och jag förstår inte varför man gör det, men jag går fan inte runt och ojar mig och mår dåligt över det. För att jag skiter i det. Varför ska jag gå runt och må dåligt över något som inte ens rör mig? Jag tycker absolut inte att det är rätt att spontant tända eld på ett djur och jag skulle inte göra det själv, men jag bryr mig faktiskt inte om någon annan gör det, såvida jag inte får det upptryckt i ansiktet. (Vilket jag ju typ fick här, varför jag svarar överhuvudtaget)

Men jag förstår inte varför jag skulle göra helt ovidkommande händelser till min huvudvärk? Är för övrigt för djurförsök. "Alla djur och människor är lika mycket värda!" Skitsnack. Människor är inte ens det. Och djur är ännu mindre värda. Så är det bara. Förstår inte poängen i att gå runt och intala sig själv att det inte är så. Blehuh, jag är onykter så det kanske är klumpigt formulerat och sådär och bla bla, men jag hoppas att mina poänger gick igenom i alla fall.
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."

2006-01-30 04:02
PhilAhz0phee F20
Fuck it, dom kan börja slita ut pedofiler, våldtäktsmän och andra pisspölar från olika fängelser och köra tester på dom.
Inte mer än rätt om du frågar mig.
A Profound Hatred of Man

2006-01-30 07:19
kast
dina poänger är så fulla av hål att allting går igenom dem

skell
hej mengele, ska vi inte experimentera lite på deras barn också?

2006-01-30 09:11
bperb P24
helvete vad du var otrevlig då. clown.

2006-01-30 11:39
vafan, vill du lära dig nåt så får du väl fan ta och läsa lite själv. det här verkar ju vara ett ämne du intresserar dig av, läs på lite då, ingen annan som ska ska dig en uppfattning.
Poet

2006-01-30 13:30

Skell

Man kan börja testa på djurplågare istället hehe..
What I said, yo!

2006-01-30 13:52
bperb P24
jag frågade dig om du kunde tänka dig att göra det. det var ingen jävla order. det jag ville veta var om alternativa metoder är lika effektiva som dom "vanliga". ett kort ja eller nej svar med lite uppbackning hade räckt gott och väl. trodde du var ute efter att missionera för din sak...

2006-01-30 14:53
bperb P24

Förklara. Allt jag menar är att jag inte själv skulle göra det, jag har ingen lust att se någon annan göra det heller, men däremot skiter jag fullständigt i om någon faktiskt gör det. Jag bryr mig inte om djur, dom är inte lika mycket värda som människor. Och även om dom var det inser jag inte vad jag tjänar på att gå omkring och göra deras lidande till min huvudvärk.
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."

2006-01-30 15:43
Lynguistic P20
"Jag menar respekterar du att det finns människor som inte tycker katter eller hundar är värda ett piss och därför bryr dom sig inte tillräckligt mycket om dom för att skona deras liv.? "

Jag respekterar att det finns kulturer där det är okej att äta djur som vi i Sverige inte alls tycker det är okej att äta. Och jag tycker inte sämre om de människorna för att de gör det.
Rehab is for quiters.

2006-01-30 16:28
kast
det jag undrar är vad din poäng egentligen var. du bryr dig inte om djur, ok. du bryr dig inte om nån annan skulle skada ett djur, ok. vad har det med saken att göra?

demento
ok, jag ber om ursäkt ifall du tyckte jag var brysk. för att svara på frågan, det står förklarat på ett bättre sätt än vad jag kan sammanfatta. så läs den, så slipper du bli påverkad av vad jag tycker också

2006-01-30 17:49
PhilAhz0phee
Djurplågare skulle också funka =D.

bperb
Om du känner empati för våldtäktsmän och pedofiler så har du något fel.
A Profound Hatred of Man

2006-01-30 17:53
Varför ska jag gå runt och må dåligt över något som inte ens rör mig?

Grattis till din otroligt själviska natur.
Då gissar jag att du inte bryr dig om värdsvält eller något i den stilen heller?

Att välrden ser ut som den gör? Du bara lever i ditt lilla egoistiska liv.

Grattis, verkligen!
Du måste ju liksom sova gott om nätterna.

För övrigt mår man ju illa av vad vissa skriver.

Att döda ett djur för att få mat - ok.
Att döda djur för skojs skull - sjukligt.
Sen är det ju hemskt om djuret vi äter.. plågas innan.

Då skulle jag inte vilja äta kött om jag direkt visste att det plågdes för att jag skulle få äta det. Aldrig nånsin.

Men att plåga ett djur till döds.. För att det skulle vara roligt..

Som nån sa, jag hade offrat mitt liv för att alla de människorna skulle plågas till döds.

Djur är ju så mkt högre stående än vi äckliga människor.

Det enda vi har att komma med är vår "intelligens" ..

Mm.. den visar vi ju jääävligt bra...

Fyfan för människor i allmänhet alltså...

Usch.

2006-01-30 17:55
AEAP P23
det här har inget med tråden att göra och jag försöker inte jävlas eller nåt...men måste du byta rad efter varenda mening? blir lite jobbigt att läsa

2006-01-30 17:56
demento:

nej det måste jag inte.. Men det är för betona mina tankepauser.

Ledsen om det stör dig.

2006-01-30 18:03
hehe...det var ett lite oväntat svar. faktiskt.