I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-01-30 21:27

Småsyskon..

Hur kommer det sig att småsyskon alltid är bättre på allt? Springer fortare, hoppar högre, finare betyg, fler vänner, renare hy, roligare, gladare, säger bättre saker, tänker längre, inte lika mycket fel på ögon och tänder, artigare mot äldre och i telefon.. Men ändå ser hon upp till oss storasyskon och tror att vi skall vara så mycket visare och skall lära dem om livet? Hmm, är det bara jag som får panik över att se alla kidsen växa ifrån en? Särskilt lillasyster. :/

Eller? Ovärd topic, jag vet, och kanske inte viktigast idag, men jag blir fan rädd över hur 'vuxen' lillsyrran har blivit.

Göteborg på låtsas.

2006-01-30 21:35
Min brorsa som är 14 är fan nästan lika lång som jag är. Jag var 25 cm kortare än honom i den åldern... (är 180 nu). Det är jag lite avundsjuk på :P
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2006-01-30 21:37
Heh, jag är 197, så jag skulle bli rädd™ om syrran blev längre..
Göteborg på låtsas.

2006-01-30 22:15
vi storasyskon kommer ändå alltid att vara familjens hopp. lite äldre, har fått ta mer stryk, lite mer redo för verkligheten alltså:)
http://www.kommandot.se/wp/

2006-01-30 22:22
När min brorsa konfirmerades och vi hade kalas hemma efteråt tänkte jag på hur vuxet han skakade hand med folk när han tackade för presenter.. Jag, som är ganska exakt 1½ år äldre (men två skolår äldre vilket kanske ofta har större betydelse), hade då nyligen kommit till det stadiet då jag började skaka hand när jag träffade nya människor som var jämnåriga och inte bara sådana som var typ mammas och pappas bekanta. Då var jag lite avis på att han var mer mogen än jag var när jag var i hans ålder.

I vårt fall tror jag mycket handlar om att eftersom vi är så pass jämnåriga så börjar vi med mycket på samma gång vilket gör att jag är barn längre och han blir vuxen tidigare.
Så det så!!
Graffare

2006-01-30 22:23
för mig är det tvärt om.
jag är typ familjens svarta får.
lite ocleant sådär, men det är bara att tugga och svälja.
They called me Mr. Glass

2006-01-31 00:47
haha jag håller med om det här! men jag vet inte varför det är så:S jag är ju nästan allt det där som du sa! speciellt längre än storbrorsan, och det gillar han inte.. fast inget ont om min bror! han är bara för bäst
Skyll inte på mig, jag rösta rött.

2006-02-19 17:58
jag e nr 3 i syskon skaran på 5.
jag e smartast, snyggast, bäst på allt.

stackars mina syskon.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-19 17:58
nej, vi e t.o.m 6 st, haha. glöma minstingen på 9månader :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-19 19:43
Jag pwnar båda mina bröder på allt, allt!
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."

2006-02-20 12:37
min lille brorsa är tretton o har 45 i skor..de e lite skrämmande
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2006-02-20 12:41
Har inget litet mobboffer själv men en polare har en lillebror som verkar vara lite av föräldrarnas favorit. Bra betyg, klär sig snyggt, duktig i sport och vid 13års ålder bänka han 75kg. Kan lägga till att han har tvättbräda o e poppis hos damerna. Ganska medveten om det också så där e lite Zlatan beteende hos han. Jäkla skitunge!!!

2006-02-20 13:36
Det stammer inte i min familj.. jag har hjarnan ^^
Springer gor jag inte.. men det gor val ingen direkt haha.. Fler vanner vetifan.. vi har val ungefar lika manga..
Det dar med tander och ogon stammer inte heller.. alla andra har glasogon, inte jag.. tander.. tja jag har val ratt vita och raka.. det har inte dom :D
Men en storebror vore fint att ha, aven om han var mer bright an jag :D :(
What we do in life echos in eternity.

2006-02-20 14:23
det stämmer i min familj, jag är som dexxter

2006-02-20 16:02
Klart att vi småsyskon är bäst!

Nää, men seriöst. Jag tror inte det stämmer på alla. I min familj är det mina storebröder som har bättre betyg, men annars är vi nog ganska lika. Alla lever väl ganska mkt så som dom vill, har jobb eller är ute och reser.
Vi är en bra familj, men även en dålig. hmm.

jaja.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2006-02-20 16:23
allting beror ju på hur man definierar en lyckad person. Min storebror prioriterade exempelvis inte skolan vilket har lett till att jag har bättre betyg än honom, det gör dock inte honom till en mindre lyckad människa eller mig till en bättre person, vi hade bara olika synsätt när vi gick i skolan. that's it.

2006-02-20 16:33
Syrran e mkt battre an mig pa sport, e bland de basta 89orna i sthlm pa innebandy, jag var inte i narheten av det.

Men jag e battre pa andra saker, sa det jamnar ut sig

2006-02-20 20:29
Det är väl första barnet som är bäst, snyggast och vackrast? :S *orolig*
Walking the street of dreams

2006-02-20 21:52
Min äldsa bror är smartast så det stämmer inte riktigt. Men vafan jag är ju ända tjej så jag är ju sötast! ;)
Magnus Betnér <3

2006-02-21 11:47
självklart att småsyskon är bättre... föräldrarna "testkör" första barnet och det som inte går bra gör det bättre med andra barnet.
hehe...nej ja vet inte...
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2006-02-21 12:53
"Springer fortare, hoppar högre, finare betyg, fler vänner, renare hy, roligare, gladare, säger bättre saker, tänker längre, inte lika mycket fel på ögon och tänder, artigare mot äldre och i telefon.."

hah!
min syster(som är typ 6år äldre), springer fortare, hoppar högre, har finare betyg, har fler vänner.
min hy är renare, jag är roligare :p, Hon säger bättre saker, tänker längre. Hon har finare tänder. Jag har finare ögon :P
Hon är artigare mot äldre, och är alltid trevlig i telefon.

I am not a one-trick pony. I rock these feet like no one else can!

2006-02-21 17:44
Det är helt enkelt vi ensambarn som är bäst, för vi har ingen att bli jämförd med.

Fast jag skulle seriöst göra vad som helst för att få ha en storebror.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2006-02-21 17:53
JAG ÄR SJÄLV FÅR NÄSTAN VAD JAG VILL HA :D BEHÖVER INTE TÄNKA PÅ NÅN BROR/SYSTER HAHAHAHAHAAHHAHAHAHAHAHAHAHA

2006-02-21 20:17
Jag väntar på att min storebror ska skjiva att jag är bra nu.

Även fast han i min ålder hade jobb på lokaltidningen (vill ha), tränade med a-laget i fotboll och glänste med sina MGV:n hoppas jag att han skriver.

Snälla Niklas :)

_Hip_hop_paratey_- "jag är själv, får nästan allt jag vill ha.."

Jag tycker det verkar jäkligt tråkigt inte inte ha någon att dela alla underbara/tråkiga minnen med.
Är det verkligen kul att få "nästan" allt man vill ha?
Du vill inte kämpa för att få saker. Eller?
"Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original"

2006-02-21 20:33
Jag är yngst av 4 varav 3 är stora starka framgångsrika bröder...
men som tjej har jag ju fötts med förmågan att ta åt mej av andras framgång så jag håller käften o trivs som svarta fåret=)

2006-02-21 20:52
Har bästa lillebrorsan! Synd bara att han tar efter mig ;)
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer

2006-02-22 16:53
Hur kommer det sig att småsyskon alltid är bättre på allt? Springer fortare, hoppar högre, har finare betyg...

exakt så börjar "bakside-beskrivningen" på en barnbok som handlar om två systrar som är avundsjuka på varandra, som jag hade när jag var liten.

2006-02-22 17:39
solkatt. nähä? fett, jag kanske har skrivit en barnbok utan att jag minns det.

kul att läsa era åsikter. verkar ju dock inte som min tes stämde så bra.. hmm, fan, min syrra hade säkert inte tänkt ut en så dum ide. :/
Göteborg på låtsas.