I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Isolerad från omvärlden

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-01-31 22:35

Isolerad från omvärlden

Lekte lite med en ganska absurd tanke. Hur skulle det vara om man i en olycka förlorat alla sina sinnesorgan och sitt minne av hela sitt liv, man kommer inte ihåg ett skvatt asså o är helt isolerad från kontakt från omvärlden. Tänk er in i den situationen, skulle man då tro att man fanns, att man levde. Man skulle inte veta vad liv är eller att det fanns en värld utanför sig själv. Det skulle fan vara den ultimata mardrömmen.

In case you didn't notice, I was being sarcastic.

2006-02-01 12:49
Hm, om man föds med det kommer man nog inte sakna det eller mogna utan alltid vara som ett nyfött spädbarn mentalt.. Om man dock förlorat allt en bit in i livet blir man nog ganska galen
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-02-02 21:26
hank P21

Asså hela grejen är juh att man inte har några fungerande sinnen längre, så man kan inte få kontakt med omvärlden.

_Mackan_Breaker_ P18
Anledningen till att jag skrev att man skulle förlorat alla sina sinnen o sitt minne i en olycka o inte att man föddes så är för att ett barn dör om det inte får känna kontakt eller kärlek. Annars hade jag självklart skrivit det.

2006-02-03 14:34

Jag undrar ifall man inte skulle göra det asså. Tror att människor har en inbyggd mekanism som göra att vi reflekterar över våran existens. Om detta sulle ske skulle vara det ända sättet att få reda på om det är så, däremot skulle ingen runtom personen veta det eftersom han/hon inte kan kommunicera med omvärlden.
Hehe, kanske lite lönlös tanke egentligen, känns inte som om detta inlägg kommer att hålla så länge.