I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

feminism suger.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-02-02 12:13

feminism suger.

I alla fall tänkte jag skriva lite nyskapande om feminism igår, fast efter att jag hade skrivit ca 1 a4, så kände jag att ämnet var alldeles för ointressant för mig. Jag är helt enkelt en för stor människa för att kunna skriva om feminism. Såhär kommer lite tankar om feminism.

Problemet för mig har alltid varit att det ordet sätter så stor press på kvinnor, alltid kvinnorna och inte männen. Kvinnorna måste vara ambitiösa, målinriktade, självständiga och feministiska, även lite uppkäftiga och diviga. Dessutom rädda alla världens barn och de arma djuren. Det är ungefär det skolan säger till tjejer. Vilket får många kvinnor att tappa orken, medan andra klarar skolan galant och får något jättebra kapitaliskt jobb. Där hon får ha fina kläder på sig varje dag, en titel samt en bra lön och respekt!

Medan killarna oftast inte för någon press överhuvudtaget. Ungefär såhär tänker nog de flesta ”hum, mjo, de är unga, låt de vara, de kommer växa upp snart” osv. Detta faktum gör att alla kvinnor blir politiskt korrekta eller gör precis det som läraren vill medan killarna alltid dissar tjejerna när de talar om diverse frågor i ett feministisk perspektiv. Jag skulle aldrig vilja vara kvinna i alla fall, då måste man bli på ett speciellt sätt. Nog om det.

Nu vill ni säkert veta vilka egenskaper jag hatar hos människor (kvinnor).

1. ha inte en jobbig röst
(i så fall tejpar jag igen munnen på dig)

2. ha inte för många vänner
(sannolikheten att de älskar mig är väldigt stor och sannolikheten att de är ointressanta är ännu större)

3. prata inte om dina ex pojkvänner
(varken jag eller någon som du känner vill höra den skiten)

4. säg inte att jag skall tycka saker
(jag tycker vad jag vill och du också)

5. Klaga inte på din vikt jämt och ständigt
(ungefär som jag skulle träffa dig om jag tyckte att du var en fet äcklig apa?)

6. var trogen
(det är inte så svårt. En gång när jag träffade en kvinna, så träffade jag helt plötsligt en bättre, så jag skickade ett mail på lunarstorm till den första kvinnan och sa att det var slut, sen hade jag sex med den andra kvinna. alltså var jag inte otrogen)

7. gör inte exakt som alla andra bara för att de gör det
(visst, ibland vill man göra som andra, ibland är man tvungen, men knappast alltid)

8. ring mig inte för ofta och klaga inte på att jag aldrig ringer (jag hatar telefoner rent allmänt, har du något viktigt att säga? ro hit ditt feta arsle så kan vi prata)

9. var inte en divig bitch
(det räcker inte med att vara snygg, du är inte bra för att du är snygg, du är värdelös. Er hatar jag mest av alla i hela världen)

De enda kvinnor behöver ha:

1. Kunna diskutera med argument och motargument samt ha lite intressanta åsikter
(om vad som helst)

2. ha ett intresse
(ärligt talat ingen vill umgås med någon som bara gillar att supa, fika och vara med vänner)

BLOAW

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-02-02 12:15
Du har ingen flickvän va ?

2006-02-02 12:18
Du kommer få mycket skit för det här...=D
A Profound Hatred of Man

2006-02-02 12:27
det här med feminism uppkom redan i kaanans land av judefolket, som uppmuntrade kvinnor till rösträtt och äganderätt. min åsikt är att kvinnor bör ta hand om hemmet och tvätten samt laga mannens mat.

/ Mohammed
 framåt stolta AIK

2006-02-02 12:46
oooh.... provokativt värre.
-Är det din ananas?<br> -Nej, det är nån ananas.

2006-02-02 13:28
"Get your fat ass into the kitchen and make me some god damn food, woman"
Signatur får rum här

2006-02-02 14:03
haha, vilken skön lista!
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2006-02-02 14:13
"(En gång när jag träffade en kvinna, så träffade jag helt plötsligt en bättre, så jag skickade ett mail på lunarstorm till den första kvinnan och sa att det var slut, sen hade jag sex med den andra kvinna. alltså var jag inte otrogen)"

HAHAHAHAHAHAHAH hahaha du är verkligen ett ägg.
intressant..

2006-02-02 14:16
Haha fan va hårt att göra slut över lunarstorm.

2006-02-02 14:16
"sära på benen kvinna, vi ska umgås."

2006-02-02 15:13
"2. ha ett intresse
(ärligt talat ingen vill umgås med någon som bara gillar att supa, fika och vara med vänner)"

fan då. där rök alla mina chanser på dig broed__ ;/
Rehab is for quiters.

2006-02-02 15:46
vad har dina åsikter om kvinnor med feminism att göra?
och sweetheart, jag läser genusvetenskap, jag råder dig att plugga på lite om du nu ska uttala dig.

snälla...man behöver inte plugga nåt jävla låtsasämne på universitetet för att ha åsikter om något. dessutom visar mina empiriska studier att människor som använder ordet sweetheart på ett nedsättande vis alltid framstår som dummare än nödvändigt. hejhopp.

2006-02-02 16:17
jag kan aldrig stava rätt cool kille eller kukjävel.

2006-02-02 16:50
word på demento.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2006-02-02 16:58
Intressant.

2006-02-02 17:15
det var ju en mogen och intressant syn på kvinnor du har.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-02-02 18:05
Jag fattar inte vad det har med feminism att göra?

Förövrigt så blir inte avföring prinsesstårta för att man slår in den i presentpapper.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-02 19:24
LilCam
nej tack. om du vill slösa bort din tid och statliga bidrag på genusvetenskap så är det väl din ensak, men jag har inget intresse av det. nu börjar jag bli lite offtopic men vad hade du tänkt arbeta med när du pluggat klart?

2006-02-02 19:37
eeh...jag är helt och hållet för jämlikhet på alla sätt, har jag antytt något annat eller? typiskt dumt motangrepp. du inser förmodligen själv att din utbildning i grund och botten inte leder till något alls...

2006-02-02 19:49
men vafan, jag tycker att det är viktigt att avskaffa fattigdomen i världen också. det betyder inte att jag automatiskt tycker att en kurs där man får lära sig allt om fattigdom under tre års tid är något viktigt som staten ska pumpa iväg pengar till. jag hatar verkligen när folk utgår ifrån att dom kan använda "men jag pluggar minsann" som ett argument.

2006-02-02 19:55
Jag har alltid trott att genusskiten va typ pedigogi, hälsa, vardagsliv och sånt...jag hade visst fel.
A Profound Hatred of Man

2006-02-02 20:59
"var trogen
(det är inte så svårt. En gång när jag träffade en kvinna, så träffade jag helt plötsligt en bättre, så jag skickade ett mail på lunarstorm till den första kvinnan och sa att det var slut, sen hade jag sex med den andra kvinna. alltså var jag inte otrogen) "

seriöst.. länge sedan ja skrattade så mkt..
folk har sagt det!
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen?
-jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.

2006-02-02 21:11
totalt humorlöst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-02 22:26
en kompis gav en liknelse över att vara femminist är menstrillt, och jag tror han har rätt...

för att vara menstrill, pms ångest eller nånting.

det e ungefär som att jag som man ska finna en stolthet över att... vettefan hittar ingen liknelse...

men antar att man måste vara menstrill för att vara femminist.

2006-02-02 22:38
jag gillar kvinnor

2006-02-02 22:50
smek P2
word.

2006-02-02 23:56
patrikero:

eehh va? att man är feminist när man har pms eller vad menar du? du som är kille och har pms kan väl förklara pms då

2006-02-03 00:19
varför btw är så många killar rädda för feminismen? läskigt med jämlikhet eller? feminism handlar inte om manshat, utan att det ska bli jämlikt. sluta vara så jävla gaaaay och hypa erat egna kön så jävla mycket

2006-02-03 01:21
ahamhm F17

Dem flesta är nog inte rädda för jämnlikhet. Men eftersom femenismen går väldigt snabbt framåt nu så är många män rädda för att det går mycket längre än så, dem blir då osäkra och släppa efter lite i taget tror jag.

Förändringar tar tid att vänja sig med, när allt går för snabbt fattar ingen vad som händer endå.

2006-02-03 01:29
man utvecklar femminism, när man har mens...
och det har alla femminister som grundläge.
dom utvecklar hat och irritation som dom inte balanserar upp rätt.

en riktig... vet att dom behöver en man.

som den idiot jag har jag olika grundlägen,
och vet att det finns bra femminism och sen finns det lobotommerade slynor som tror sig ha överlevt autchwitch..

2006-02-03 01:42
vaddå så du har mens eller?
alla blir inte irriterade av mens men det har inte med saken att göra

man kan behöva en man och stå för jämlikhet likasom. inte som att man är lesbisk bara för att man vill ha en normal lön och bättre arbetsuppgiter

*gaaaay*

2006-02-03 01:49
Alltså, om tjejer fick exakt samma lön som killar vad skulle dom då ha och gnälla över? För det är det enda jag hör om hela tiden, löner.....och att porr är kvinnoförnedrande.
A Profound Hatred of Man

2006-02-03 02:52
fee
Vad hindrar dig?

2006-02-03 08:07
så... vad har vi här... jo, ännu ett totalt meningslöst inlägg från broed__.
som vanligt är det massa text men inget av värde i innehållet, det där ska du berätta för kommande flickvänner osv., tror inte att någon här är intresserad av att läsa det.

och som någon sa... vad i hela världen har det där med feminism att göra? förrutom de få första raderna i ditt inlägg.

2006-02-03 14:26
broed__ P20

du är lätt min nya idol
Skyll inte på mig, jag rösta rött.

2006-02-03 14:45
daviden P24
meningslöst precis som ditt svar.

jag anklagar feminismen för att den gör så att kvinnor blir pyskotiska och måste agera på ett visst sätt för att uppfylla kraven som skolledningen ställer på dem. Jag ogillar feminism för att kvinnor blir förvirrade och inte vet vad de skall göra, hur de skall reagera, gör dem stressade och att det bara är pointless.

I varenda ämne som jag har, så skall kvinnorna kunna allt om feminismens sakfrågor samt kunna viktiga kvinnor i historien.

Men faktum är att männen har uppfunnit mer under historiens gång, men det var för att vi styrde, fick lära oss saker samt kontrollera kvinnorna. Det var bara patetiskt att forska om viktiga kvinnor i historien, eftersom de flesta som har blivit kända har gjort små grejer. Förutom hon som kom på att plutonium var otroligt farligt. Men om man söker på Internet är det inte lätt att hitta hennes namn.

(jo, jag vet att det finns viktiga kvinnor, men i historien har männen gjort mest, men det beror på att vi styrde och det skulle säkert varit tvärtom om kvinnorna styde).

2006-02-03 14:46
dindin F19
större än din!

2006-02-03 14:55
broed__ P20

HAHA! SPERMA RAKT I DITT ANSIKTE!
Sa jag det?

2006-02-03 14:58
E P17
brukar aldrig tacka nej till sånt.

2006-02-03 14:59
mr broed__ verka rju ha väldigt intressanta åsikter om hur den perfekta kvinnan ska se ut. Skulle vara roligare om han var oseriös. Förresten tycker jag att fika, supa och vara med vänner är väldigt trevliga intressen.
My heart lives in my vagina.

2006-02-03 15:00
Th1ef F15
har man bara de intressena så är man ointressant, enligt mig.

2006-02-03 15:20
broed__ vad ska man göra då? Spela schack och se på antikrundan? Är man mer intressant då? Det är ju andra intressen.

2006-02-03 15:22
dindin F19
Brukar inte säga att jag har en stor kuk när jag raggar på tjejer, antar att du nappar på sånt.

Th1ef F15
Det är ett intresse, right?

2006-02-03 15:31
broed__
Men det är grymt mycket tråkigare än att vara social med sina medmänniskor och njuta av varandras sällskap över goda drycker (även kallat "supa" i detta sammanhang).

2006-02-03 15:32
Th1ef F15
jag sa bara att man skulle ha andra intressen än att supa med vänner, fika osv. Men jag precis som alla andra umgås med mina vänner och dricker. Men man skall även göra något annat på sin fritid.

2006-02-03 15:39
broed__

okej, lycka till med att hitta din schacktjej (som tydligen inte ska ha för många vänner..?). Det var troligtvis det fulaste jag hört. Hade min pojkvän sagt så skulle han åkt ut direkt. Många vänner betyder ju fler att argumentera med och oändligt många intressen, som verkar vara det som du prioriterar som det viktigaste med din flickvän.
Poet

2006-02-03 15:42

En sak: det du söker hos en kvinna hade inget med feminism att göra.
Alltså är dett inlägg meningslöst om inte du hade valt att kalla
den något annat.

Vad du söker för kriterier hos en kvinna är helt upp till dig.
Som jag ser på saken så har du inte valt kvinnor utan du har
valt att umgås precis med dom som just bara fikar, super och
umgås med vänner.
Om du nu söker för någon med ett brinnande intresse, ta nån
kurs och leta efter din partner där.
Istället på fiket eller krogen du letat efter dessa "ointressanta
individer".

What I said, yo!

2006-02-03 15:42
Du har förståelseproblem.
Poet

2006-02-03 16:36

Var det där till mig?

Alla de punkterna som du så häftigt uttryckte dig med
hade inget att göra med feminism utan med vad du söker
hos en tjej (och vad du inte söker).

Om det nu inte var så, var god förklara vad det egentligen var.
What I said, yo!

2006-02-03 18:16
hehe. Ord broder, ORD!!!!

Visst är det jobbigt... men ska vi inte vara lite självkritiska med. Finns det inte vissa aspekter med oss av det bättre könet (om än färre) som kanske inte är så fördeaktiga.

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2006-02-04 00:44
haha, vad är du för nåt ting , bored__ ?