I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

När det är dags för en ny partner..

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-02-03 17:44

När det är dags för en ny partner..

När ni har kommit över er flickvän/pojkvän, och ni har strulat runt nog efter ert ex, om ni nu är sånna. Och ni känner att ni äre redo för ett nytt förhållande. Ni kanske börjar leta flickvän/pojkvän, spana runt osv. Vad letar ni då efter? Letar ni efter dem egenskaperna som ditt ex hade? Eller helt andra? Utseendet, hur skall det vara? Som ert EX, det blir väll lät så?

Den gammla partnern hade ju förmodligen om man nu trivdes med den personen förståss många egenskaper och det blir ju lätt att man försöker hitta dem igen. Hur gör ni? Tänk nu inte i banor att "leta" för sån är inte jag varfall.

Men skall den nya personen vara lik den gammla eller hur tänker ni?

Låt oss diskutera whoa ..

http://www.homage.nu/

2006-02-03 22:05
När det tagit slut i en relation och jag kommit över mitt ex och känner mig redo att börja dejta igen så söker jag främst det som jag ansåg att mitt ex saknade/inte hade...

Skulle jag jämföra mina ex måste jag säga att de inte är särskilt lika varandra till sättetöverhuvudtaget. Det enda som jag märkt som verkar vara gemensamt är deras musiksmak samt att jag verkar vara knäsvag för killar med rakade skallar och baggy-klädstil :P
REC #26<br>Team EA-Racing

2006-02-03 22:06
(summan av kardemumman: jag vill inte att min nya skall vara lik mitt ex eftersom det finns en orsak till varför mitt ex just är ett ex).
REC #26<br>Team EA-Racing

2006-02-03 23:27
rakat huvud är nog den enda gemensamma nämnaren. möjligt att jag tidigare också drogs till killar med trassliga bakgrunder, problem, och annan drama. var i så fall omedveten om detta.
antagligen försöker jag väl att skippa de dåliga bitarna från det förra förhållandet, men behålla de bra. det är ändå helt omöjligt att säga efter en kortare tid eftersom folk för det mesta ägnar sig ut falsk marknadsföring. helt plötsligt är man ihop med en ny som gör samma idiotiska grejer som exet gjorde, fast man försökte undvika det.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2006-02-04 00:12
äh, man har ju önskningar om hur ens kille ska vara. egenskaper n'stuff som uppfylls mer eller mindre bra bara..
it's k-line baby!

2006-02-04 12:22
yeah! vem vill bli ihop med mig?!
Skyll inte på mig, jag rösta rött.

2006-02-04 14:42
Ny partner skaffar man sig när den första fått aids

2006-02-06 00:21
Själv har ju nog precis lyckats hitta nån som inte påpekar alla mina fel :D... Som tex: "Nej så där hackar man inte lök, och så där knäcker man verkligen inte ett ägg!" Efter tillräckligt mycket sånt blir man fan tokig och får sammanbrott som bara kan avhjälpas med whisky, nicotin och diverse "behandling"... Nog för att de tre tingen är trevliga, men det är fan inte nice innan...

Sen att leta efter nån med liknande egenskaper och utseende beror på det förhållandet man hade innan... Var man tillsammans med nån galning är man ju kanske inte så taggad på att hitta en som är likadan...

Blir nice för folket i framtiden där man säkert kan kombinera alla bra egenskaper i något program som man laddar upp via en sladd till naveln på sin älskade...

God bless science! hehe
"Om ison och fille är 2pac så är mange (schmidt) lite mer snoop." -verbose- P21

2006-02-06 20:03
Mitt ex är smal, lång och mörkhårig

Den jag vill ha nu är kraftig (dock inte tjock), ändå rätt lång och ljushårig

2006-02-06 20:10
När jag o min första pojkvän gjorde slut letade jag inte egenskaper i de killarna jag snackade med, men när jag sen träffade en kille o vi börja dejta ville jag han skulle göra saker som mitt ex, ligga skeden på exakt samma sätt o liknande.. vilket bara bevisade att jag inte var över mitt ex.

Om man jämför så tror jag det är för att man fortfarande har känslor för exet.

LayDeeOmega sa det, ett ex är ett ex av en anledning o varför ska man ha nån som är som exet? :P

2006-02-06 20:34
jag har typ slutat bry mig känns det som. innerst inne letar jag febrilt efter kärlek och jag är nog ganska kräsen nu. men samtidigt finns känslan av totalt hopplöshet som gör att jag bara skiter i vad fan som kommer. fastnar jag så fastnar jag.

2006-02-06 23:21
phatie F18

Men, vad har det med frågan att göra?

2006-02-07 08:21
Maniack: well. eftersom jag inte bryr mig ett skit så bryr jag mig inte om den jag "letar efter" är lik mitt ex eller inte. tyckte det framgick rätt bra. fastnar jag för någon så fastnar jag.

det är inte direkt så att jag letar efter något speciellt även om jag självklart (som alla vill) har en drömbild av en framtida pojkvän. men det är inte realtistiskt.

2006-02-07 16:58
Phatie

När jag läste ditt inlägg så fick jag mer känslan av att du ville förklara för oss andra att du inte "tror" på kärleken och du "skiter" överhuvudtaget hur personen är. Därför frågade jag dig vad har det med frågan att göra.

Så du letar inte efter något alls? Något måste du ju, inte för att jag vill ha en massa detaljer, men hade ditt ex något som du kanske vill att din "blivande" skall ha eller något han inte skall ha?

2006-02-08 18:29
jag letar inte efter något speciellt.. jag vill bara ha nån smart, trevlig, en som verkligen visar att han tycker om mig och som är pålitlig.
too shy to shine
http://estailo.blogg.se

2006-02-08 18:39
Maniack

nej, jag är helt öppen för förslag. vill inte ha några förväntningar på vad som kommer alls. är rädd att jag kommer bli besviken då. jag är tillräckligt kräsen just nu så även om jag "letar" och tittar mig omkring så har jag verkligen inga förväntningar eller så på egenskaper eller utseende - förutom basic-grejer som att han ska va snäll å söt och sånt bla bla bla du vet. ^^

2006-02-08 19:03
Letar aldrig efter flickvänner dom kommer när man minst anar det...tummen ner för dejting. verkar bara jobbigt o konstlat.