Självmord
Många tycker att självmord är en feg utväg,ja vet inte riktigt om ja kan hålla med..folk som mår jävligt dåligt å inte finner någon annan utväg å känner att de e de enda..så krävs de jävligt mycke MOD. Det som e det fega i de hela e väl "att man skulle skita i förutsättningarna" hur folket omkring och "fly från problemen" en skulle må efter..o well vad tycker ni? självmord kan ju anses själviskt..men de beror ju lite på situationen oxså tycker jag. vad brukar man säga`? man ska tänka på sig själv i första hand?
Iam Not My Hair,Iam Not This Skin,Iam The Soul That Lives Within'
vad brukar man säga`? man ska tänka på sig själv i första hand? förstår inte riktigt frågan eller är det en fråga? men iaf så träffade jag en tjej igår på väg till bussen som hade försökt lite halft, hon låg och grät på en parkering och hade skurit upp ena handleden. hon hade haft något bråk med sin pojkvänn och var jätte full och hysterisk men om hon verkligen ville ta själv mord vet jag inte.. hade hon verkligen försökt hade hon nog skurit lite djupare.
"nej inte sthlm shoo utan shoo som i stick fågeljävel"
tja jag menar..Man brukar ju säga att man ska tänka på sig själv i första hand..ska då självmord anses "själviskt" emot andra
Iam Not My Hair,Iam Not This Skin,Iam The Soul That Lives Within'
jag anser inte att det är själviskt om man inte har familj som man försörjer och lämnar dom i skiten. visst änns föräldrar och syskon och vänner skulle ju inte må så bra av det men så länge du inte har någon annan på ditt ansvar så tycker jag att det inte är själviskt. fast jag har inte någon polare eller någon annan nära som tagit självmord så jag vet inte hur det känns om det händer.
"nej inte sthlm shoo utan shoo som i stick fågeljävel"
jag tror det är så att man inte orkar ta itu med sina problem, och självmord är då en utväg att SLIPPA dom problemen och lägga över dom till de anhöriga som sen ska sörja efter ens bortgång. för jag mena, problem måste man ju ha om man vill dö. det finns alltid minst två valmöjigheter, så den som ser att döden är den enda utvägen, är nog ändå blind för verkligheten och blundar för vård, hjälp och livet isig. näe, en mkt nära anhörig till mig försökte ta livet av sig, men misslyckades dock, han sattes in på psyket och idag mår han väl bättre, men det är ju en lång väg. men är det värt att sätta sitt eget liv för nåt som går att "bota"
jag levde för kicken , precis som du
självmord e brist på respekt till annhöriga o vänner de finns alltid andra alternativ. därför e det den fega vägen o tillgånga mötas
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig
äckligt svårt alltså. men när man själv är i situationen så stannar man ju dock inte upp och tänker på sina anhöriga, eller? det finns ju iofs alltid något som är värre än det man har råkat utför...
Käft då.
nej människor e egon
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig
Jag tror inte det är speciellt bra att försöka antingen förklara självmord Som dåligt.. eller som bra.. Det är varken eller.. det bara är lixom.. Visst kan man anse att det är respektlöst mot dom nära och kära om man tar självmord.. Men samtidigt om någon lider så otroligt mycket så är det väl ganska respektlöst av dom nära och kära att kräva att en person ska fortsätta leva.. Hur som helst så tycker jag att ens egna känslor väger över.. Dvs den olyckliga ska få ta sitt liv om den vill.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tycker det behövs eb hel del mod för att ta självmord, även om jag skulle vilja skulle jag alldrig våga!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Lägga ansiktet på ett tågspår = Modigt
A Profound Hatred of Man
Modet ligger i handlingen har någon sagt. Men ska jag vara helt ärlig så tror jag att modet snarare ligger i valet av handling. Självmord utsläcker så abrupt alla människans valmöjligheter. Tvivlar inte en sekund på att det är riktigt illa när någon tar sitt liv. Eller att personen i fråga ser det som en sista väg ut, ett sätt att bli av med all skit helt enkelt. Det tragiska är som folk påpekat, att i 9 fall av 10 så påstår folk att dom ska ta sina liv men gör det inte. En del av dom kanske lever ett hyggligt liv i framtiden? Och om det är som några påstår, att det krävs mod för att ta sitt liv, då är det enda som skiljer den som har gått i tunga självmordstankar ( och kanske sedemera kommit ifrån dom och blivit en lyckligare människa) och den som slutat sitt liv utan den möjligheten modet att göra det . Vad är mod för anledning att berövas chansen till ett lyckligt liv?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Självmord, den enda sanna självkritiken.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Att begå självmord för att man mår dåligt har vi som inte mår så dåligt nog svårare att utala oss om än vad vi tror.
I många fall, tror jag, det kan röra sig om en rätt stark känsla av att ens liv är utlämnat till omständigheter man inte känner att man rår på. Isåfall blir också tanken på hur ett framtida liv är rätt värdelöst.
It's only gay if balls are touching
Bara så ni vet heter det ta livet av sig och begå självmord
begå självliv & ta mordet av sig... borde det heta
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
skoja ni..gör det..
Det jag precis har sagt kommer jag säkert att få en varning för.
__LiLLiS__ du först
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
Hagelbrakare mot ansiktet = Modigt.
A Profound Hatred of Man
vet en kille som verkligen ville, han skrev ett långt brev till sin mamma när vi va 12, han skolkade från skolan visste att hon sluta en viss tid, o så gick han ut i skogen... när morsan kom hem läste hon d o då fick hon detaljerna typ att han skulle hoppa från o d berget att han älskade henne men orkade inte med plastfarsan o att dem skulle ses i nästa liv, att d skulle va försent sen länge för henne att hindra honom när hon väl läst brevet. Så hon ringde polisen som fick hämta kroppen nedanför berget...hela botkyrka va shockat, lr vi som visste vem han va, men d e ganska medvetet gjort av en 12 åring.
Självklart är inte självmord en bra lösning och många självmord är ju igentligen misslyckade rop på hjälp (dvs att personen hinner dö innan hjälp kommer). Men att se ner på en annan människa för att denne försöker ta/tar livet av sig är ju bara ett bevis på hur lite vissa människor vet och hur pinsamt dåliga dem är på att tänka rationellt och logiskt.
Själviskt? Det beror på! Om man mår väldigt väldigt dåligt, och man känner att man verkligen inte orkar leva för att de e meningslöst, jobbigt och otroligt påfrestande, om man känner att man verkligen bara vill försvinna och hoppet är slut för länge sen. Om man har försökt med psykologi, tabletter och annat, men det ändå känns hopplöst då kanske man ska respektera och försöka förstå varför denna person verkligen inte orkar leva. Vem orkar egentligen leva utan att de ljuset framför sig? När man mår som sämst så känns de som om man drar ner folket runt omkring sig oxå. Man orkar inte prata om de mer, man orkar inte synas eller höras, man vill bara bort. Det ÄR själviskt för att man lämnar så många människor som gör allt för en, MEN.. om man verkligen mår så SÄMST i världen... är det då egentligen inte själviskt av alla runtomkring en, som försöker tvinga dem leva? Om man (detta kommer låta VÄLDIGT dumt), men om man förklara för alla närmaste att man inte orkar mer och varför man vill dö, och påpekar nogrannt att de inte är någons fel.. då är det egentligen inte själviskt alls. Alla kommer ju dö, förr eller senare.. men vissa föredrar att få de gjort nu. Tyärr...
ingen vill väl dö? bara slippa sina problem. får man inte hjälp så.. ptja.
LadyLaSoUL F18 ja håller med dig fullt. om de är nån som tar livet av sig så har ju den personen gett upp hoppet de finns inge mer. man bryr sig inte om ett skit. så varför skulle den personen bry sig om vad andra tycker om en. för då är man ju död. de är slut. inget finns mer.
kul att de körs
vem fan bryr sig? när man är död är man död, då finns det inga mer problem att oroa sig för. det kanske t.o.m är så att världen upphör att existera när vi dör, vem vet ;P
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
d spelar ingen roll om man är helt jävla själv utan nån på gatan eller om man är rikemans unge med feting hus! så är det fortfarande fegt att ta självmord! eller fegt å fegt! det är en jävlit dålig dum utväg! man kan alltid lösa problem hur jävla fuckat saker åting är så kan man alltid lösa det mer eller mindre! man kan ialla fall lösa problem bättre än att ta sitt liv! SITT LIV FFS! det är inte som att slänga sina älskade skor ! man tar sitt fucking liv! feg är väl igentligen fel ord? mer : dålig utväg, osmart ! jag vet inte..
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
Igentligen undrar jag varför man lever. Finns folk som bor i skogen har det fett jobbigt dom lever ju bara för att dom lever. När man ändå lever ska man ha roligt tycker jag, man lever ju en gång. Sen finns det ju människor som kanske har nåt handikapp som aldrig kommer kunna göra något, fattar om dom tar självmord. Men tjejer som är i 14års åldern som lever ett vanligt svensson liv har ju hela livet framför sig, dom kommer ju må bra när dom är vuxna, jävligt fegt att ta självmord då. För vissa som är gammla som inte har några släktingar inga vänner eller nåt så tror jag det skulle vara en frihet att dö. Sammanfattning: Jag tycker folk med problem som dom inte orkar, och ALDRIG kan fixa är inte fega om dom tar självmord. Men jag tycker ändå att dom ska skaffa en partner så kanske nån mår bra av att hon/han levde. Svensson levare som är i ungdoms ålder dom tar självmord/skär sig osv bara för dom inte har vänner eller för att dom inte har pojkvän eller nåt är fega, dom har hela livet framför sig att fixa sina problem.
...