I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-02-05 21:56

Otrohet.....

Hittade ingen tråd med min fråga....

Betyder otrohet alltid att man slutat älska sin partner?

www.susei.blogg.se

2006-02-05 21:58
absolut inte
Intergalactic proton powered electrical tentacled advertising droids

2006-02-05 22:00
Demiton

Men kan man ha påstå att man älskar någon om man respekterar den så lite att man har sex med någon annan?
www.susei.blogg.se

2006-02-05 22:07
bara_jag_

Nej....men det finns ju dom som tycks älska sin partner och ÄNDÅ är otrogna...och sen lever dom med sin prtner resten av livet...är dom bara rädda för att ta steget ut i singellivet ?Eller kan man ha sex med någon oberoende av vem man älskar?
www.susei.blogg.se

2006-02-05 22:09
skitzophrenic

Jojo jag håller med,men betyder det att du inte älskar din partner?
www.susei.blogg.se

2006-02-05 22:11
Om en person är otrogen betyder det att han inte älsker eller respekterar sin partner.. och då bör förhållandet ta slut!!

Muslimerna har fan en bra sak: STENING!!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2006-02-05 22:12
sveningmar

Ok...stening är väl lite väl extremt?
www.susei.blogg.se

2006-02-05 22:18
skitzophrenic

Det e ju sant...men om du fick en garanti på att din partner aldrig skulle få reda på det....och du hittade nån som du bara attraheras av sexuellt...skulle du låta bli då?

Jaajaa

Jag fungerar likadant...jag kan inte bli upphetsad av nån annan än den jag tycker om....
www.susei.blogg.se

2006-02-05 22:26
jaajaa

Jaa du? Människan ä kanske int byggd för att vara trogen EN person?
www.susei.blogg.se

2006-02-06 08:11
Muslimerna har fan en bra sak: STENING!!
ohff. skulle va galet najs å va stenad nu asså..
nej, jag litar inte på läkare,<br> dom är ju inte kemister.

2006-02-06 10:57
"Betyder otrohet alltid att man slutat älska sin partner?"
->
jag vet inte riktigt, har aldrig varit otrogen själv, men det måste ju iaf onekligen tyda på att något inte står rätt till i förhållandet. jag skulle vilja svara 'ja' på frågan men ibland är jag inte alltid så övertygad om att orsakerna bakom det är så pass enkelt diagnostiserade.

2006-02-07 13:58
Jag va otrogen mot mitt ex med ett annat ex fast jag älskade ändå hon när jag va det, så svaret är JA! man kan vara otrogen fast fortfarande älska sin flickvänn.

OUT!
Don't make me Chris Brown you, bitch!

2006-02-07 14:05
kan kan fortfarande älska sin partner visst... men man är ganska dumihuvet och ganska dålig på att visa det..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-07 16:23
hahahaha ni har rätt båda två honken och pöronpung!

2006-02-07 16:37
we all men, love on, fuck another.

2006-02-08 10:29
om man lämnar sin tjej/kille för att ha sex med andra och förvänta sig att kunna komma tillbaka, är det ok?
too shy to shine
http://estailo.blogg.se

2006-02-08 10:48
honken

jo.. säger samma sak.
too shy to shine
http://estailo.blogg.se

2006-02-08 20:49
Ok...många bra svar.

Men det verkar som om det finns lika många svar som personer här....

www.susei.blogg.se

2006-02-08 23:20
Tycker svaret är självklart.
Man är inte otrogen om man älskar någon.
strength

2006-02-09 03:26
Allting är relativt. Du och din partner ska göra upp om vart gränserna för otrohet går, du ska säga vad du tycker är otrohet och din partner ska göra detsamma. Detta hör iofs till tillit delen.

Om din partner är otrogen betyder det att du inte har levt upp till hans/hennes önskningar, i och med att han/hon har sökt sig till någon annan, och därmed har du fått en kniv i ryggen. Kan du älska någon som huggit dig med flit?
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2006-02-09 03:43
Maniskan e svag det ligger i var natur att va svaga

2006-02-10 23:05
Men jag har börjat fundera på om vi faktiskt är menade att leva i monogama (?) relationer. Det finns ju egentligen inget som visar på att vi alltid gjort det...fynd av urtida människor visar ju faktiskt bara att vi levde i familje konstallationer....inte vilka personer som ingick i dom.

Muslimerna får ju ha fler fruar och många kejsare i asien hade ju många fruar....för i slutändan handlar det ju egentligen om ett behov att avla på sina gener?

Kanske är kärleken bara nåt vi hittat på i efterhand för att ge oss själva nåt som får oss att stå ut med allt som e dåligt?
www.susei.blogg.se

2006-02-10 23:11
pimpölicious

Finns det olika sorters kärlek?
www.susei.blogg.se

2006-02-10 23:26
Triandafilo, vet inte hur mycket skit jag kommer få för detta, bryr mig iofs inte heller eftersom jag inte kommer läsa något efter jag skrivit MEN! jag tror inte man längre älskar den man är med om man är otrogen. älskar man någon gör man inte något så vedervärdigt.
älska. finns för fan inget starkare än det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-24 22:14
DPR666

Jag har inte sagt att jag vill sätta mig upp emot det....jag bara funderar och vill höra andras åsikter.

För jag ser eller hör om otrohet dagligen....om det nu ligger i vår natur att vara monogama...varför är så många otrogna?

Förut var det lätt att skylla på sexualiseringen av samhället och linande som påverkade oss negativt eftersom det var så nytt...men nu borde vi ha vant oss och anpassat oss....men vi fortsätter vara otrogna....
www.susei.blogg.se

2006-02-25 10:45
jag tror att om man är otrogen älskar man inte den personen lika mycket som man trodde, man skulle aldrig ens tänka tanken om man älskade personen.

2006-02-25 21:55
carroliten

ok och det leder till en ny fråga...varför är man tillsammans med någon om man inte älskar den personen?
www.susei.blogg.se

2006-02-25 22:20

jag tror att om man är otrogen ligger inte problemet i hur mkt du älskar din pojk/flickvän .
tror det handlar om nåt helt annat problem som ligger i dig sjäv .
mjao!

2006-02-25 22:23
men varför måste det vara ett problem?Kanske är det bara inte meningen att vi ska vara med en person.
www.susei.blogg.se

2006-02-25 22:24

klart ! menar bara att det inte behöver betyda att man slutat älska sin partner .
mjao!

2006-02-25 22:29
ok......men vad finns det för problem i en relation som gör att man söker sig till andra i smyg istället för att hitta en ny partner som är som man vill?
www.susei.blogg.se

2006-02-25 22:37

kan ju finnas problem som brist på bekräftelse , förhållandet kanske är dåligt och man vill se om "gräset är grönare på andra sidan" .

man kan ju själv ha problem med o binda sig till bara EN person , känna sig instängd o fast . o därför försöka lätta trycket o komma loss genom otrohet .
sen är vi ju inte mer än människor , och sex är ju ett av grundbehoven , oavsett om man är i ett förhållande .
mjao!

2006-02-25 22:53
Triandafilo
Jag var nära att vara otrogen en gång när jag verkligen kände att min pojkvän inte fanns där för mig samtidigt som en annan kille gav mig all uppmärksamhet jag behövde.. Då handlade de alltså om att jag bara ville känna mig uppskattad och inte alls att jag hade slutat älska honom.

2006-02-26 02:15
"om en kvinna har prasslat litet till vänster och säger att det inte bettyde något, så ljuger hon förmodligen. kvinnor kan inte låta bli att förknippa sex med kärlek. Det ena är lika mycket värt som det andra. Det är därför kvinnorna låter männen ägna sig åt de snabba små sidosprången."

Taget ur boken För män som tror sig veta allt om kvinnor - eller önskar att de gjorde det. Allan & barbara pease

2006-02-26 02:21
Triandafilo F20
om jag ska va ärlig så vet jag faktiskt inte för jag har aldrig varit otrogen

2006-02-27 10:52
JA! det betyder att du slutat älska din partner.

blä.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2006-02-27 10:57
Jag tycker otrohet är väldigt lågt. och kan inte tjejen/killen ge dig du vill ha eller att du saknar något så gör slut eller snacka om det..

otrohet kan aldrig vara bra.. ÄR aldrig bra..

älskar man sin partner så ska man hålla sig trogen annars älskar man den inte anser jag
Hjulet snurrar men hamstern är död