Har för lätt att bli "kär"
Enda sedan det tog slut mellan mig och mitt ex så har jag antingen gått och deppat eller varit ute och horat runt. Då jag horar runt så brukar jag inte hitta något annat än baren, där jag blir ännu mer deppig. Men nu till saken: I helgen så firade vi en vän som fyllde 18. Vi var ett gäng på krogen, och jag hade bestämt mig för att sitta och supa vid bordet som vi hade bokat upp med en massa dricka. En av tjejerna som var med i sällskapet går i samma skola som mig, fast hon är ett år äldre och ser helt ok ut. Jag har aldrig tänkt på henne innan, men nu i helgen så var det något som kändes speciellt med henne, jag kan inte sätta fingret på vad det var, men något var det. Efter att vi hade pratat över några drinkar så började hon tjata på mig att vi skulle dansa, vilket jag inte tänkte göra med tanke på hur jag ser ut när jag dansar. Efter några timmars tjatande så följde jag till slut med, och det slutade med att min skjorta hängde uppknäppt och jag hade en kåt tjej som lekte kroppstvättare på mig. När vi gick tillbaka till bordet så satt vi ett tag och höll på lite med varandra, tills jag bestämde mig för att gå ut och bolma för att senare komma tillbaka igen. Till mitt stora förvånande (och fasa) så ser jag henne dansa med en annan kille när jag kommer tillbaka, och jag känner mig helt knäckt. Jag trodde att det skulle gå över efter att jag nyktrat till, men nu har det gått två dagar och jag känner mig absolut inte bättre, snarare sämre. Så, kära Bullen, vad är det med mig ?
Alltid positivt att inte vara den enda barbögen :P
Människor kan sträva upp, men deras beteenden rinner tyvärr oftast ner. Men du har gjort en analys, och kan styra upp det här om du väl gör det. Som att prata med andra människor om det, det tror jag är en bra idé.
It's only gay if balls are touching
Kupo: Mjo, det kan ju vara bra, men det är inte mitt sätt att ta itu med saker. Antingen tar jag tag i henne, eller inget alls... och det blir ofta inget alls.
Ok. En teori är väl att det är ditt psyke som reagerar på att bli bortvald/bortstött. Det reagerar de flesta människor på. Ergo - det handlar inte om att du egentligen är särskilt intresserad av henne, det handlar om att du känner att hon valt bort dig. I själva verket finns det en hel del andra möjligheter - t ex att han snubben raggade på henne när du var borta.
Kupo: Hon är en polares balpartner och han träffade sin fadder när vi var ute. Jag tror inte att han vet att jag va på henne, men han sa till sin fadder att det fanns lite tjejer o välja mellan, och det var därför de började med varandra.
Ok. Hursomhelst, jag tycker att det är givet att du inte ska bry dig om henne. Att hooka upp med någon som inte intresserade dig från början, och att det var sprit inblandat när du träffade henne, är ett rätt säkert kort på att din uppfattning om henne är rätt skev. Men om vi går händelser i förväg - föreställ dig att du har sex med henne, att du precis kommit. Vilken är känslan? Ångest över det att hon egentligen inte intresserar dig på ett annat sätt än att ha sex med, eller känns det hela ok?
Kupo: För mig skulle det nog kännas helt ok.
Har vi löst problemet då? =)
Kupo: Menar du att jag ska fantisera om henne eller supa ner henne och gömma henne någonstans och köra lite då och då ?
Nä, hooka upp med henne, eller skippa det. Eller gå och gör något helt annat. =)
Kupo: Tycker sånt e sjuuukt pinsamt. Visst om vi hade bytt nummer, men det känns fel på något konstigt sätt.
Jaa.. men isåfall får du skippa det. Att våga göra saker är dock en sak som rätt få gör.
Kupo: Ord på den. Men på något sätt så känner jag mig tvungen att fixa fram hennes nummer och kontakta henne.
yeah! go man go!
Om du tvivlar, tänk 10 år framåt - kommer du tänka då att "yeah, jag gjorde det" eller "yeah, jag gjorde det inte"?
"Yeah, jag gjorde det", alternativt "Fuck, varför gjorde jag det inte ?"
Har för lätt att bli "kär" Det behöver du inte känna dig ensam över iaf.
Sövermanland
Iofs, det känns ju så just nu efter några dagar, men frågan är hur länge det håller. Ska jag vänta och se hur det utvecklar sig, eller ska jag köra på en gång ? För som det ser ut nu så lär det fortsätta att storma i huvudet på mig ett bra tag framöver.
Hazn - nej, om du väljer att inte göra det, så är det också nåt att se tillbaka på och tänka "bra gjort, bra val" om.
om den bruden hängde med dig från början så vet du att hon finns i din umgängskrets, då finns det chans att ni ses igen... slå till då.
För mig känns det som att jag blir "kär" i alla brudar mer eller mindre tills man får dem. Då dör det... Fast ibland känner man att det är mer äkta, svårt att förklara men. :) Problemet är det samma.
jag gillar små russinkukar
Locally: Jo, jag förstår precis. Har varit med om det några gånger. FatBastard: Inte i min umgängeskrets, men en polares, så vi lär ses igen. Kupo: Men tänk om det inte är ett bra val att skita i det ? :(
Upp för fan, I need advice... Det vill bara inte släppa
Ok, jag skulle gjort såhär i din situation: - tänka över om det var nån som verkar smart nog att hänga med - ta en prommis och sen jobba lite på lite musik, grafik, eller vad man nu tycker om att göra Det brukar ge mig perspektiv iallafall. Att bara sitta framför datorn och dumsurfa är dock sällan särskilt givande.
Kupo: Har fått ihop typ 5 texter :P
hehe, awesome